Turkish-made Bayraktar TB2 drone lands at an airport in Gecitkala, in Cyprus. - ΑΡ |
Η FSF-Med, μια ΜΚΟ συνδεδεμένη με το Διεθνές Ιδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων με έδρα την Ουάσινγκτον, είπε πως η προγραμματισμένη αναβάθμιση της τουρκικής αεροπορικής βάσης στο Gecitkale, που ονομάζεται Λευκόνοικο στα ελληνικά, μπορεί να επιδεινώσει ένα πρόβλημα επικοινωνίας και συντονισμού μεταξύ των αεροπορικών αρχών στην Τουρκία και την Κύπρο κι έχει ήδη θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων για χρόνια, γράφει το The Arab Weekly.
Μια έκθεση πληροφοριών υπέδειξε ότι η βάση του Gecitkale θα επεκταθεί για να φιλοξενήσει τόσο οπλισμένα όσο και άοπλα drones Bayraktar TV2, αεροσκάφη επιτήρησης, εκπαιδευτικά αεροσκάφη και προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη.
Αν και οι Τουρκοκύπριοι λένε ότι ελέγχουν την εναέρια κυκλοφορία στον εναέριο χώρο στα κατεχόμενα, οι αεροπορικές αρχές συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας δεν το αναγνωρίζουν.
Παρ 'όλα αυτά, οι τουρκικές και τουρκοκυπριακές αρχές ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας δεν επικοινωνούν με το διεθνώς αναγνωρισμένο Κέντρο Εναέριας Κυκλοφορίας της Λευκωσίας και συχνά δίνουν αντικρουόμενες οδηγίες σε αεροσκάφη που διέρχονται, με αποτέλεσμα πολλές αστοχίες μεταξύ επιβατικών αεροσκαφών στο παρελθόν που είχαν αποκαλυφθεί το 2011
Ο κίνδυνος αυξάνεται επειδή τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη δεν μοιράζονται σχέδια πτήσης με τις κυπριακές κυβερνητικές αρχές και θα μπορούσαν να πετάξουν κοντά σε πολιτικά αεροσκάφη.
Η International Federation of Air Line Pilots ’Association (IFALPA) επικαλέστηκε μια πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) ότι οι δυνητικές συνέπειες τέτοιων αντικρουόμενων οδηγιών στα πολιτικά αεροσκάφη «θα μπορούσαν να είναι επιζήμιες για την ασφάλεια των πτήσεων των αεροσκαφών» που λειτουργούν στην περιοχή. Η ίδια μελέτη κατέγραψε 166 «περιστατικά» που έλαβαν χώρα στον εναέριο χώρο που ελέγχεται από το Κέντρο Εναέριας Κυκλοφορίας της Λευκωσίας το 2019, χωρίς να διευκρινίζεται η ακριβής φύση των περιστατικών. Η ίδια μελέτη έδειξε ότι μεταξύ 2016-18, υπήρχαν 276, 260 και 254 «περιστατικά» αντίστοιχα.
Η FSF-MED δήλωσε ότι θα πιέσει τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς φορείς ασφάλειας της αεροπορίας να εκφράσουν τις ανησυχίες της για τους πρόσθετους κινδύνους που θέτει η βάση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών και να τους ζητήσει να υποχρεώσουν την Τουρκία να συμμορφωθεί με τους διεθνείς κανόνες αεροπορικής ασφάλειας.
"Η FSF-MED θα τονίσει επίσης ότι σε περίπτωση ατυχήματος, η ευθύνη δε θα επιβαρύνει μόνο την Τουρκία, η οποία παραβαίνει τους διεθνείς κανόνες, αλλά και εκείνους που θα μπορούσαν να αναγκάσουν τη χώρα να σταματήσει τις παραβιάσεις της, αλλά δεν το έκαναν", είπε η οργάνωση.
Μια έκθεση πληροφοριών υπέδειξε ότι η βάση του Gecitkale θα επεκταθεί για να φιλοξενήσει τόσο οπλισμένα όσο και άοπλα drones Bayraktar TV2, αεροσκάφη επιτήρησης, εκπαιδευτικά αεροσκάφη και προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη.
Αν και οι Τουρκοκύπριοι λένε ότι ελέγχουν την εναέρια κυκλοφορία στον εναέριο χώρο στα κατεχόμενα, οι αεροπορικές αρχές συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας δεν το αναγνωρίζουν.
Παρ 'όλα αυτά, οι τουρκικές και τουρκοκυπριακές αρχές ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας δεν επικοινωνούν με το διεθνώς αναγνωρισμένο Κέντρο Εναέριας Κυκλοφορίας της Λευκωσίας και συχνά δίνουν αντικρουόμενες οδηγίες σε αεροσκάφη που διέρχονται, με αποτέλεσμα πολλές αστοχίες μεταξύ επιβατικών αεροσκαφών στο παρελθόν που είχαν αποκαλυφθεί το 2011
Ο κίνδυνος αυξάνεται επειδή τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη δεν μοιράζονται σχέδια πτήσης με τις κυπριακές κυβερνητικές αρχές και θα μπορούσαν να πετάξουν κοντά σε πολιτικά αεροσκάφη.
Η International Federation of Air Line Pilots ’Association (IFALPA) επικαλέστηκε μια πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) ότι οι δυνητικές συνέπειες τέτοιων αντικρουόμενων οδηγιών στα πολιτικά αεροσκάφη «θα μπορούσαν να είναι επιζήμιες για την ασφάλεια των πτήσεων των αεροσκαφών» που λειτουργούν στην περιοχή. Η ίδια μελέτη κατέγραψε 166 «περιστατικά» που έλαβαν χώρα στον εναέριο χώρο που ελέγχεται από το Κέντρο Εναέριας Κυκλοφορίας της Λευκωσίας το 2019, χωρίς να διευκρινίζεται η ακριβής φύση των περιστατικών. Η ίδια μελέτη έδειξε ότι μεταξύ 2016-18, υπήρχαν 276, 260 και 254 «περιστατικά» αντίστοιχα.
Η FSF-MED δήλωσε ότι θα πιέσει τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς φορείς ασφάλειας της αεροπορίας να εκφράσουν τις ανησυχίες της για τους πρόσθετους κινδύνους που θέτει η βάση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών και να τους ζητήσει να υποχρεώσουν την Τουρκία να συμμορφωθεί με τους διεθνείς κανόνες αεροπορικής ασφάλειας.
"Η FSF-MED θα τονίσει επίσης ότι σε περίπτωση ατυχήματος, η ευθύνη δε θα επιβαρύνει μόνο την Τουρκία, η οποία παραβαίνει τους διεθνείς κανόνες, αλλά και εκείνους που θα μπορούσαν να αναγκάσουν τη χώρα να σταματήσει τις παραβιάσεις της, αλλά δεν το έκαναν", είπε η οργάνωση.