Εφιάλτης για την Τουρκία τα Rafale: Το επιχειρησιακό σχέδιο της Π.Α. - Πως θα συγκροτηθεί η 332 Πολεμική Μοίρα «Γεράκι»

 

Στη Γαλλία οι πρώτοι τέσσερις ιπτάμενοι που εκπαιδεύονται στις «ριπές» πετούν σε σύνθετα σενάρια μάχης και έχουν περάσει στο τελικό στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. - Τα Rafale όχι απλά θα κάνουν τη διαφορά στο Αιγαίο και θα αποτελέσουν τα game changer μαχητικά για τα επόμενα χρόνια αλλά αυτό θα γίνει το συντομότερο σύμφωνα με το πλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας. Στόχος είναι το νέο απόκτημα της HAF να μπει σε χρόνο ρεκόρ στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας ακόμα και αν καταστεί δυνατό πριν η Πολεμική Αεροπορία παραλάβει τα τελευταία 6 από τα συνολικά 18 μαχητικά στις αρχές του 2023.

Από: newpost.gr - Του Κώστα Σαρικά

Ήδη στη Γαλλία οι πρώτοι τέσσερις ιπτάμενοι που εκπαιδεύονται στις «ριπές» πετούν σε σύνθετα σενάρια μάχης και έχουν περάσει στο τελικό στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας που άρχισε τον περασμένο Μάρτιο όταν έφτασαν στο Mont De Marsan. Την ίδια ώρα οι επόμενοι τέσσερις αεροπόροι που τους ακολούθησαν στη Γαλλία ολοκληρώνουν το θεωρητικό σκέλος της εκπαίδευσης και σύντομα θα ανέβουν και αυτοί την σκάλα που οδηγεί στο κόκπιτ των μαχητικών για τις πρώτες τους πτήσεις.

Και οι οκτώ θα επιστρέψουν στην Ελλάδα μαζί με τα πρώτα έξι Rafale στα τέλη του χρόνου σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι αεροπόροι που επελέγησαν να αποτελέσουν τους πρώτους πιλότους των Rafale είχαν ήδη εκατοντάδες ώρες πτήσης σε μαχητικά είτε πρόκειται για τα ‘’Δελταπτέρυγα’’ Mirage από όπου προέρχονται οι περισσότεροι, είτε από τα F-16. Ιπτάμενοι ήδη ‘’ψημένοι’’ στα μαχητικά, στην αναχαίτιση και στην κρούση, με εμπειρία σε όλα τα σενάρια και στις επιχειρησιακές αποστολές της Πολεμικής Αεροπορίας.

Και αυτή την τακτική θα ακολουθήσει η Πολεμική Αεροπορία και για τους υπόλοιπους ιπτάμενους που θα επιλεγούν να ‘’μετακινηθούν’’ στα Rafale για να συγκροτήσουν την πρώτη Πολεμική Μοίρα Ελληνικών Rafale. Χαρακτηριστικό είναι ότι θα πρέπει ήδη να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 500 ώρες πτήσης σε μαχητικό, είτε σε Mirage είτε σε F-16, πριν περάσουν στις ‘’ριπές’’. Πρόκειται ακριβώς για την ίδια διαδικασία που εφαρμόστηκε με επιτυχία  στο παρελθόν όταν η HAF ενισχύθηκε με καινούργιο μαχητικό επόμενης γενιάς. Η ‘’lead in’’ διαδικασία όπως είναι γνωστή στην αεροπορική γλώσσα προβλέπει ο ιπτάμενος ο οποίος θα επιλεγεί για το πιο σύγχρονο μαχητικό να έχει ήδη σημαντική εμπειρία σε επιχειρησιακό αεροσκάφος ώστε όταν περάσει στο καινούργιο να είναι πανέτοιμος και με εμπειρία σε όλες τις διαδικασίες, τακτικές και επιχειρησιακές απαιτήσεις στον μέγιστο βαθμό.

Διαδικασία που ακολούθησε η HAF όταν παρέλαβε τα πρώτα F-16, μαχητικά που τότε άλλαξαν επίπεδο στην Πολεμική Αεροπορία και στις επιχειρησιακές της δυνατότητες.Τα καινούργια αεροσκάφη στελεχώθηκαν με ιπτάμενους οι οποίοι όχι απλά είχαν εκπαιδευτεί στα A-7 αλλά είχαν ήδη μεγάλη εμπειρία στον αέρα πετώντας για εκατοντάδες ώρες τους ‘’κουρσάρους’’. Και όταν πέρασαν στα F-16 πολύ σύντομα οι πρώτες Μοίρες έγιναν πλήρως επιχειρησιακές και έτοιμες να αναλάβουν κάθε αποστολή. 

‘’Lead in’’ διαδικασία ξανά από την Πολεμική Αεροπορία για να μετατρέψει το συντομότερο δυνατό τα Rafale στο εφιάλτη της Τουρκικής αεροπορίας. Με τους ιπτάμενους που θα τα πετούν να μπορούν να εκμεταλλευτούν χωρίς να χαθεί πολύτιμος χρόνος τις τεράστιες δυνατότητες του μαχητικού και τα σημαντικά πλεονεκτήματα που διαθέτει απέναντι στα F-16 των γειτόνων.

Σήμερα η HAF παρέλαβε και το δεύτερο μεταχειρισμένο Rafale στο Istres της Νότιας Γαλλίας ενώ έως τον Δεκέμβριο ακόμη τέσσερις ‘’ριπές’’ θα βαφτούν στα ‘’μπλε’’ της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Με τα Ελληνικά ‘’γεράκια’’ να έχουν ήδη κάνει το επόμενο βήμα στην αποτρεπτική ενίσχυση της άμυνας της χώρας μας.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail