Το ιταλικό Υπουργείο Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ιταλίας για την περίοδο 2021-2023. Το πρόγραμμα αφορά στη χρηματοδότηση 85 νέων προγραμμάτων.
Από: defencereview.gr
Ένα εξ’ αυτών και το πρόγραμμα σχεδίασης, ανάπτυξης και ναυπήγησης δύο νέων αντιτορπιλικών προς αντικατάσταση ισάριθμων κλάσης «Luigi Durante De La Penne». Ευρύτερα για το Ναυτικό, η Ιταλία σχεδιάσει την απόκτηση νέων πλοίων και την αναβάθμιση πλοίων που βρίσκονται σε υπηρεσία. Ως προς τα νέα αντιτορπιλικά το συνολικό κόστος που έχει προϋπολογιστεί είναι της τάξεως των € 2,7 δισεκατομμυρίων, εκ των οποίων τα € 1,49 δισεκατομμύρια θα δαπανηθούν για τη σχεδίαση, την ανάπτυξη για τη ναυπήγηση, ενώ τα υπόλοιπα € 1,21 δισεκατομμύρια αφορούν στην προμήθεια των όπλων και την υποστήριξη τους. Η μελέτη σκοπιμότητας αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και θα οριστικοποιήσει τις επιχειρησιακές απαιτήσεις. Το σχετικό συμβόλαιο αναμένεται να υπογραφεί το 2023 και η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου θα ξεκινήσει το 2025.
Με βάση τα ισχύοντα τα πλοία θα είναι εκτοπίσματος 10.000 τόνων, θα έχουν μήκος περί τα 175 μέτρα και θα αντικαταστήσουν τα «Luigi Durand de la Penne» από το 2028 και μετά (τα «Luigi Durand de la Penne» έχουν εκτόπισμα 5.560 τόνους και εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1993). Το πλάτος τους θα είναι περί τα 24 μέτρα και θα απαιτούν πλήρωμα 300 ατόμων. Θα ενσωματώνουν σύστημα κίνησης CODOGAL (COmbined Diesel Or Gas And eLectric) και θα επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων (56 χιλιόμετρα την ώρα). Κάθε πλοίο θα ενσωματώνει 48 κελιά για βλήματα αεράμυνας περιοχής και σημείου (Aster-15/30). Επίσης θα ενσωματώνει και βλήματα κατά πλοίων (Teseo Mk.2/E μέγιστου βεληνεκούς 360 χιλιομέτρων, με ικανότητα προσβολής στόχων εδάφους) και προσβολής στόχων εδάφους (Teseo Mk.2/E ή SCALP Naval με μεγαλύτερο βεληνεκές, αλλά χωρίς ικανότητα προσβολής θαλάσσιων στόχων). Επίσης θα ενσωματώνει και τορπιλοσωλήνες για ελαφρές τορπίλες των 324 χιλιοστών. Το ελικοδρόμιο θα πρέπει να υποστηρίζει δύο (2) ελικόπτερα AW-101 ή ΝH-90.
Τα πλοία θα ενσωματώνου τέσσερα πυροβόλα, εκ των οποίων ένα των 127 χιλιοστών και τρία των 76 χιλιοστών, όλα της Leonardo. Το πυροβόλο των 127 χιλιοστών θα είναι στην πλώρη και θα έχει την ικανότητα βολής κατευθυνόμενων πυρομαχικών Vulcano, δύο πυροβόλα των 76 χιλιοστών θα βρίσκονται στο ύψος της γέφυρας, από ένα σε κάθε πλευρά, ενώ το τρίτο πυροβόλο των 76 χιλιοστών θα βρίσκεται στην πρύμνη, πάνω από το υπόστεγο των ελικοπτέρων. Και τα τρία πυροβόλα των 76 χιλιοστών θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα κατευθυνόμενα πυρομαχικά Dart. Το κύριο ραντάρ τους θα είναι το Kronos, σταθερής διάταξης (C και X συχνότητες) της Leonardo, τεχνολογίας AESA, μέγιστης εμβέλειας 250 χιλιομέτρων και δυνατότητας ανίχνευσης έως και 300 στόχους ταυτόχρονα. Επίσης θα ενσωματώνει και δεύτερο ραντάρ Kronos, περιστρεφόμενο (L συχνότητα), καθώς και δύο σόναρ (τρόπιδας και συρόμενο). Εκτός των νέων αντιτορπιλικών το Ιταλικό Ναυτικό σχεδιάζει και την αναβάθμιση εν υπηρεσία πλοίων.
Συγκεκριμένα, € 170 εκατομμύρια θα δαπανηθούν για την αναβάθμισης των δύο φρεγατών κλάσης «Orizzonte», μέσω της OCCAR και σε συνεργασία με τη Γαλλία. Επίσης, άλλα € 591 εκατομμύρια θα δαπανηθούν (εκτός των € 232 εκατομμυρίων που ήδη έχουν δαπανηθεί) για τη ναυπήγηση άλλων δύο Πλοίων Γενικής Υποστήριξης κλάσης «Vulcano» (ένα ήδη βρίσκεται σε υπηρεσία), τα οποία θα αντικαταστήσουν το A-5327 «Stromboli» της ομώνυμης κλάσης και το A-5326 «Etna» της ομώνυμης κλάσης (το A-5335 «Vulcano» αντικαθιστά το A-5329 «Vesuvio», κλάσης «Stromboli»). Περί τα € 3,5 δισεκατομμύρια θα δαπανηθούν για την απόκτηση οκτώ ευρωκορβετών για την αντικατάσταση δύο περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης «Sirio» (1.549 τόνοι εκτόπισμα, ένταξη σε υπηρεσία το 2003) και τεσσάρων περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης «Cassiopea» (1.500 τόνοι εκτόπισμα, ένταξη σε υπηρεσία την περίοδο 1989-1992). Θα ναυπηγηθεί επίσης και ένα νέο πλοίο συλλογής πληροφοριών με προϋπολογισμό € 470 εκατομμύρια, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για τη ναυπήγηση και νέων πλοίων ναρκοπολέμου και βοηθητικών πλοίων και σκαφών.
Ένα εξ’ αυτών και το πρόγραμμα σχεδίασης, ανάπτυξης και ναυπήγησης δύο νέων αντιτορπιλικών προς αντικατάσταση ισάριθμων κλάσης «Luigi Durante De La Penne». Ευρύτερα για το Ναυτικό, η Ιταλία σχεδιάσει την απόκτηση νέων πλοίων και την αναβάθμιση πλοίων που βρίσκονται σε υπηρεσία. Ως προς τα νέα αντιτορπιλικά το συνολικό κόστος που έχει προϋπολογιστεί είναι της τάξεως των € 2,7 δισεκατομμυρίων, εκ των οποίων τα € 1,49 δισεκατομμύρια θα δαπανηθούν για τη σχεδίαση, την ανάπτυξη για τη ναυπήγηση, ενώ τα υπόλοιπα € 1,21 δισεκατομμύρια αφορούν στην προμήθεια των όπλων και την υποστήριξη τους. Η μελέτη σκοπιμότητας αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και θα οριστικοποιήσει τις επιχειρησιακές απαιτήσεις. Το σχετικό συμβόλαιο αναμένεται να υπογραφεί το 2023 και η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου θα ξεκινήσει το 2025.
Με βάση τα ισχύοντα τα πλοία θα είναι εκτοπίσματος 10.000 τόνων, θα έχουν μήκος περί τα 175 μέτρα και θα αντικαταστήσουν τα «Luigi Durand de la Penne» από το 2028 και μετά (τα «Luigi Durand de la Penne» έχουν εκτόπισμα 5.560 τόνους και εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1993). Το πλάτος τους θα είναι περί τα 24 μέτρα και θα απαιτούν πλήρωμα 300 ατόμων. Θα ενσωματώνουν σύστημα κίνησης CODOGAL (COmbined Diesel Or Gas And eLectric) και θα επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων (56 χιλιόμετρα την ώρα). Κάθε πλοίο θα ενσωματώνει 48 κελιά για βλήματα αεράμυνας περιοχής και σημείου (Aster-15/30). Επίσης θα ενσωματώνει και βλήματα κατά πλοίων (Teseo Mk.2/E μέγιστου βεληνεκούς 360 χιλιομέτρων, με ικανότητα προσβολής στόχων εδάφους) και προσβολής στόχων εδάφους (Teseo Mk.2/E ή SCALP Naval με μεγαλύτερο βεληνεκές, αλλά χωρίς ικανότητα προσβολής θαλάσσιων στόχων). Επίσης θα ενσωματώνει και τορπιλοσωλήνες για ελαφρές τορπίλες των 324 χιλιοστών. Το ελικοδρόμιο θα πρέπει να υποστηρίζει δύο (2) ελικόπτερα AW-101 ή ΝH-90.
Τα πλοία θα ενσωματώνου τέσσερα πυροβόλα, εκ των οποίων ένα των 127 χιλιοστών και τρία των 76 χιλιοστών, όλα της Leonardo. Το πυροβόλο των 127 χιλιοστών θα είναι στην πλώρη και θα έχει την ικανότητα βολής κατευθυνόμενων πυρομαχικών Vulcano, δύο πυροβόλα των 76 χιλιοστών θα βρίσκονται στο ύψος της γέφυρας, από ένα σε κάθε πλευρά, ενώ το τρίτο πυροβόλο των 76 χιλιοστών θα βρίσκεται στην πρύμνη, πάνω από το υπόστεγο των ελικοπτέρων. Και τα τρία πυροβόλα των 76 χιλιοστών θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα κατευθυνόμενα πυρομαχικά Dart. Το κύριο ραντάρ τους θα είναι το Kronos, σταθερής διάταξης (C και X συχνότητες) της Leonardo, τεχνολογίας AESA, μέγιστης εμβέλειας 250 χιλιομέτρων και δυνατότητας ανίχνευσης έως και 300 στόχους ταυτόχρονα. Επίσης θα ενσωματώνει και δεύτερο ραντάρ Kronos, περιστρεφόμενο (L συχνότητα), καθώς και δύο σόναρ (τρόπιδας και συρόμενο). Εκτός των νέων αντιτορπιλικών το Ιταλικό Ναυτικό σχεδιάζει και την αναβάθμιση εν υπηρεσία πλοίων.
Συγκεκριμένα, € 170 εκατομμύρια θα δαπανηθούν για την αναβάθμισης των δύο φρεγατών κλάσης «Orizzonte», μέσω της OCCAR και σε συνεργασία με τη Γαλλία. Επίσης, άλλα € 591 εκατομμύρια θα δαπανηθούν (εκτός των € 232 εκατομμυρίων που ήδη έχουν δαπανηθεί) για τη ναυπήγηση άλλων δύο Πλοίων Γενικής Υποστήριξης κλάσης «Vulcano» (ένα ήδη βρίσκεται σε υπηρεσία), τα οποία θα αντικαταστήσουν το A-5327 «Stromboli» της ομώνυμης κλάσης και το A-5326 «Etna» της ομώνυμης κλάσης (το A-5335 «Vulcano» αντικαθιστά το A-5329 «Vesuvio», κλάσης «Stromboli»). Περί τα € 3,5 δισεκατομμύρια θα δαπανηθούν για την απόκτηση οκτώ ευρωκορβετών για την αντικατάσταση δύο περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης «Sirio» (1.549 τόνοι εκτόπισμα, ένταξη σε υπηρεσία το 2003) και τεσσάρων περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης κλάσης «Cassiopea» (1.500 τόνοι εκτόπισμα, ένταξη σε υπηρεσία την περίοδο 1989-1992). Θα ναυπηγηθεί επίσης και ένα νέο πλοίο συλλογής πληροφοριών με προϋπολογισμό € 470 εκατομμύρια, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για τη ναυπήγηση και νέων πλοίων ναρκοπολέμου και βοηθητικών πλοίων και σκαφών.