«Πόδι» στη Μεσόγειο, στο πλαίσιο ενός νέου διαδρόμου εμπορίου και ασφάλειας που θα συνδέει την Ινδία με την Ευρώπη, επιδιώκει το Νέο Δελχί, το οποίο συμμετέχει σε μεγάλες αεροπορικές ασκήσεις στο Ισραήλ και στην Αίγυπτο και σύμφωνα με πληροφορίες σε διεθνές συνέδριο τον Νοέμβριο στα Εμιράτα, ο Ινδός ΥΠΕΞ θα συζητήσει το θέμα με τους ομολόγους του της Ελλάδας, της Κύπρου, των Εμιράτων, της Αιγύπτου και της Σαουδικής Αραβίας.
Από: liberal.gr - Νίκος Μελέτης
Είναι ένα παλιότερο σχέδιο από το Νέο Δελχί με την υποστήριξη και των ΗΠΑ ώστε και η Ινδία να αποτελέσει την άκρη ενός διαδρόμου ασφάλειας που θα φθάνει μέσω του Αραβικού Κόλπου, στη Βόρεια Αφρική και τη Μεσόγειο και κατόπιν μέσω της Ελλάδας θα καταλήγει στην Ευρώπη, ενώ συγχρόνως θα δίνει πρόσβαση στην Ινδία προς στις αγορές της Ευρώπης, ως ανταγωνιστική της κινεζικής διείσδυσης.
Είναι ένα παλιότερο σχέδιο από το Νέο Δελχί με την υποστήριξη και των ΗΠΑ ώστε και η Ινδία να αποτελέσει την άκρη ενός διαδρόμου ασφάλειας που θα φθάνει μέσω του Αραβικού Κόλπου, στη Βόρεια Αφρική και τη Μεσόγειο και κατόπιν μέσω της Ελλάδας θα καταλήγει στην Ευρώπη, ενώ συγχρόνως θα δίνει πρόσβαση στην Ινδία προς στις αγορές της Ευρώπης, ως ανταγωνιστική της κινεζικής διείσδυσης.
Τα ινδικά ΜΜΕ αποκάλυψαν ότι υπάρχει σε πρώιμο στάδιο επεξεργασία του σχεδίου αυτού και θα τεθεί προς συζήτηση στο περιθώριο της 12ης συνάντησης του Sur Bani Yas Forum στο Ντουμπάι που πραγματοποιείται στο διάστημα 12-14 Νοεμβρίου, στο οποίο την Ελλάδα θα εκπροσωπήσει ο ΥΠΕΞ Ν. Δένδιας και την Κύπρο ο Ν. Χριστοδουλίδης που είναι σε γνώση των ινδικών σχεδίων.
Η διασυνδεσιμότητα της Ινδίας με την Ανατολική Μεσόγειο αλλά και η στροφή του ενδιαφέροντος μιας μεγάλης και ισχυρής στρατιωτικά χώρας που είναι και πυρηνική δύναμη προς τη Μεσόγειο, έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα και για έναν ακόμη λόγο καθώς η Ινδία αντιμετωπίζει ως στρατηγική απειλή το Πακιστάν το οποίο έχει ως «εκπρόσωπο» του στην περιοχή, την Τουρκία.
Η Ινδία θέλει την επαναχάραξη του ρόλου της στην Ευρασία και στην παγκόσμια οικονομία και κυρίως να αποφύγει την περικύκλωση της από την κίνα. Φόβος που κορυφώθηκε όταν η Κίνα κατασκεύασε το λιμάνι Gwadar στο Πακιστάν και επεκτάθηκε η οδική σύνδεση Κίνας Πακιστάν που ξεκίνησε το 2002 σε συνδυασμό με την κινεζική πρωτοβουλία “Belt and road initiative” αλλά και το γεγονός ότι η πρόσβαση της Ινδίας προς την Κεντρική Ασία να αποκλείεται από το Πακιστάν και την Κίνα
Το ινδικό σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός διαδρόμου από τη Βομβάη προς τα ΗΑΕ που κατόπιν μέσω της μελλοντικής σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Ισραήλ, μέσω Σ. Αραβίας και Ιορδανίας, θα καταλήγει στο λιμάνι της Χάιφας, παρακάμπτοντας το Σουέζ, εξοικονομώντας έτσι 40% του χρόνου μεταφοράς. Από τη Χάιφα προβλέπεται η σύνδεση με Κύπρο και κυρίως τον Πειραιά από όπου τα ινδικά προϊόντα θα βρίσκουν πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η επιδίωξη της Ινδίας διευκολύνεται από τη βελτίωση των σχέσεων του Ισραήλ με τα ΗΑΕ, καθώς μάλιστα τα Εμιράτα είναι ο τρίτος εμπορικός εταίρος της Ινδίας (πρόσφατη επένδυση των Εμιράτων ύψους 7 δις δολαρίων στη βιομηχανία τροφίμων της Ινδίας που αφορούν 2 εκατομμύρια Ινδούς αγρότες) και με το Ισραήλ υπάρχουν στενές σχέσεις στη νέα τεχνολογία και κυρίως στην τεχνολογία τροφίμων και διαχείρισης υδάτων.
Όμως το Νέο Δελχί αποδίδει ιδιαίτερη σημασία και στη στρατιωτική παρουσία του στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και του Αραβικού Κόλπου καθώς θεωρεί ότι εμπεδώνεται έτσι ο ρόλος που διεκδικεί στην Ευρασία. Και συγχρόνως επιδιώκει να στείλει μηνύματα ότι δεν θα μείνει αδιάφορη η Ινδία στην προσπάθεια του ιστορικού αντιπάλου της του Πακιστάν να έχει παρουσία στην περιοχή πρωτίστως μέσω των στενών σχέσεων με την Άγκυρα.
Η Ινδία συμμετέχει με την ανάπτυξη μοίρας μαχητικών στη μεγάλη άσκηση “BLUE FLAG” που ξεκίνησε χθες στην έρημο του Ισραήλ στην οποία συμμετέχουν επίσης οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Ελλάδα και η Βρετανία και είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Ισραήλ που αναπτύσσεται μοίρα βρετανικών μαχητικών στο ισραηλινό έδαφος. Στην μεγάλη αυτή άσκηση συμμετέχει μια μεγάλη γκάμα μαχητικών 4ης και 5ης γενιάς που περιλαμβάνει F-35, F-15, Eurofighter και Rafale.Στα σενάρια της άσκησης όπως ανακοίνωσε ο Ισραηλινός Στρατός περιλαμβάνεται η «προσομοίωση σε αερομαχίες και η εξάσκηση στην αντιμετώπιση της απειλής προηγμένων πυραύλων εδάφους -αέρος αλλά και επιχειρήσεις πίσω από τις γραμμές του εχθρού».
H Ινδική Πολεμική Αεροπορία είχε συμμετάσχει και στο παρελθόν σε άσκηση στο Ισραήλ (2017), όμως τους τελευταίους μήνες έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιοχή. Τον Μάρτιο συμμετείχαν με Sukhoi-30 MKI και C17 Globemaster-III στην άσκηση “Desert Flag-6” που έγινε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με τη συμμετοχή των ΗΠΑ, της Γαλλίας, της Νότιας Κορέας, της Σαουδικής Αραβίας και του Μπαχρέιν, ενώ μετά το Ισραήλ οι ινδικές μονάδες θα κατευθυνθούν στην Αίγυπτο για να συμμετάσχουν στην άσκηση “HopEx”.
Η διασυνδεσιμότητα της Ινδίας με την Ανατολική Μεσόγειο αλλά και η στροφή του ενδιαφέροντος μιας μεγάλης και ισχυρής στρατιωτικά χώρας που είναι και πυρηνική δύναμη προς τη Μεσόγειο, έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα και για έναν ακόμη λόγο καθώς η Ινδία αντιμετωπίζει ως στρατηγική απειλή το Πακιστάν το οποίο έχει ως «εκπρόσωπο» του στην περιοχή, την Τουρκία.
Η Ινδία θέλει την επαναχάραξη του ρόλου της στην Ευρασία και στην παγκόσμια οικονομία και κυρίως να αποφύγει την περικύκλωση της από την κίνα. Φόβος που κορυφώθηκε όταν η Κίνα κατασκεύασε το λιμάνι Gwadar στο Πακιστάν και επεκτάθηκε η οδική σύνδεση Κίνας Πακιστάν που ξεκίνησε το 2002 σε συνδυασμό με την κινεζική πρωτοβουλία “Belt and road initiative” αλλά και το γεγονός ότι η πρόσβαση της Ινδίας προς την Κεντρική Ασία να αποκλείεται από το Πακιστάν και την Κίνα
Το ινδικό σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός διαδρόμου από τη Βομβάη προς τα ΗΑΕ που κατόπιν μέσω της μελλοντικής σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Ισραήλ, μέσω Σ. Αραβίας και Ιορδανίας, θα καταλήγει στο λιμάνι της Χάιφας, παρακάμπτοντας το Σουέζ, εξοικονομώντας έτσι 40% του χρόνου μεταφοράς. Από τη Χάιφα προβλέπεται η σύνδεση με Κύπρο και κυρίως τον Πειραιά από όπου τα ινδικά προϊόντα θα βρίσκουν πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η επιδίωξη της Ινδίας διευκολύνεται από τη βελτίωση των σχέσεων του Ισραήλ με τα ΗΑΕ, καθώς μάλιστα τα Εμιράτα είναι ο τρίτος εμπορικός εταίρος της Ινδίας (πρόσφατη επένδυση των Εμιράτων ύψους 7 δις δολαρίων στη βιομηχανία τροφίμων της Ινδίας που αφορούν 2 εκατομμύρια Ινδούς αγρότες) και με το Ισραήλ υπάρχουν στενές σχέσεις στη νέα τεχνολογία και κυρίως στην τεχνολογία τροφίμων και διαχείρισης υδάτων.
Όμως το Νέο Δελχί αποδίδει ιδιαίτερη σημασία και στη στρατιωτική παρουσία του στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και του Αραβικού Κόλπου καθώς θεωρεί ότι εμπεδώνεται έτσι ο ρόλος που διεκδικεί στην Ευρασία. Και συγχρόνως επιδιώκει να στείλει μηνύματα ότι δεν θα μείνει αδιάφορη η Ινδία στην προσπάθεια του ιστορικού αντιπάλου της του Πακιστάν να έχει παρουσία στην περιοχή πρωτίστως μέσω των στενών σχέσεων με την Άγκυρα.
Η Ινδία συμμετέχει με την ανάπτυξη μοίρας μαχητικών στη μεγάλη άσκηση “BLUE FLAG” που ξεκίνησε χθες στην έρημο του Ισραήλ στην οποία συμμετέχουν επίσης οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Ελλάδα και η Βρετανία και είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Ισραήλ που αναπτύσσεται μοίρα βρετανικών μαχητικών στο ισραηλινό έδαφος. Στην μεγάλη αυτή άσκηση συμμετέχει μια μεγάλη γκάμα μαχητικών 4ης και 5ης γενιάς που περιλαμβάνει F-35, F-15, Eurofighter και Rafale.Στα σενάρια της άσκησης όπως ανακοίνωσε ο Ισραηλινός Στρατός περιλαμβάνεται η «προσομοίωση σε αερομαχίες και η εξάσκηση στην αντιμετώπιση της απειλής προηγμένων πυραύλων εδάφους -αέρος αλλά και επιχειρήσεις πίσω από τις γραμμές του εχθρού».
H Ινδική Πολεμική Αεροπορία είχε συμμετάσχει και στο παρελθόν σε άσκηση στο Ισραήλ (2017), όμως τους τελευταίους μήνες έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιοχή. Τον Μάρτιο συμμετείχαν με Sukhoi-30 MKI και C17 Globemaster-III στην άσκηση “Desert Flag-6” που έγινε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με τη συμμετοχή των ΗΠΑ, της Γαλλίας, της Νότιας Κορέας, της Σαουδικής Αραβίας και του Μπαχρέιν, ενώ μετά το Ισραήλ οι ινδικές μονάδες θα κατευθυνθούν στην Αίγυπτο για να συμμετάσχουν στην άσκηση “HopEx”.