Ο… πρώτος των δεύτερων ρόλων!
Από: menshouse.gr
Αν και ο ελληνικός κινηματογράφος –και κατ’ επέκταση το ευρύ κοινό- τον ανακάλυψε όταν εκείνος είχε φτάσει ήδη 46 ετών, ο… έρωτας υπήρξε κεραυνοβόλος. Όπως άλλωστε συχνά συνέβαινε στον Νικήτα Πλατή και με τις γυναίκες σε όλη τη διάρκεια της ενδιαφέρουσας (το λιγότερο) ζωής του.
Πρόκειται για ακόμη μία περίπτωση ηθοποιού που δεν χρειάστηκε να γραφτούν πάνω του ταινίες και σπουδαίοι, αβανταδόρικοι ρόλοι για να μεγαλουργήσει. Λίγες ατάκες και καλές, ειπωμένες με το δικό του μοναδικό στυλ, για τον Νικήτα Πλατή ήταν αρκετές προκειμένου να σου μείνει αξέχαστος μέσα από τις ερμηνείες του. Κι ενώ είναι αλήθεια πως κρίνοντας ψυχρά από το παρουσιαστικό του ίσως να μην το περιμένεις, ο Πλατής είχε και πολλά άλλα ταλέντα, μεταξύ των οποίων και εκείνο του γυναικοκατακτητή, σε μια εποχή βέβαια που συνήθως οι νόμιμες σύζυγοι αρκούνταν στο να κάνουν τα στραβά μάτια ή να ανέχονται το φλερτ και τα… τσιλιμπουρδίσματα!
Στις πλατιές μάζες έγινε γνωστός καθώς διένυε την 5η δεκαετία της ζωής , έχοντας προλάβει πάντως να διαγράψει νωρίτερα σημαντική πορεία στο θεατρικό σανίδι. Όχι μόνο ως ηθοποιός αλλά και ως συγγραφέας, αφού συνολικά σε όλη την διάρκεια της ενεργούς παρουσίας του υπέγραψε 5 ολοκληρωμένα θεατρικά έργα και περισσότερα από 200 σκετς, κυρίως σε επιθεωρησιακές παραστάσεις.
Είχε γεννηθεί το 1912 στην Αμοργό και από το 1926, πριν καλά-καλά κλείσει τα 16 του, βρέθηκε στην Αθήνα με μοναδικό στόχο να μπει στον κόσμο του θεάματος. Η πρώτη επαφή του με αυτόν τον δύσκολο χώρο ήρθε μέσα από περιπλανώμενους θιάσους, τα γνωστά μας μπουλούκια, για τις ανάγκες των οποίων έγραφε διάφορες σκηνές. Σύντομα του δόθηκε η ευκαιρία να ανέβει και ο ίδιος στο σανίδι και να μεταπηδήσει από την δουλειά του συγγραφέα (την οποία πάντως δεν εγκατέλειψε ποτέ) σε εκείνη του ηθοποιού.
Και για περίπου τρεις δεκαετίες αρκέστηκε σε αυτό πριν τελικά το 1958 ο Γιάννης Δαλιανίδης τον επιλέξει για τον ρόλο του «κυρ Παναγιώτη» στην ταινία «Ο Μιμίκος και η Μαίρη» στην οποία πρωταγωνίστησαν οι Αλίκη Βουγιουκλάκη και Ανδρέας Μπάρκουλης, ενώ σε άλλους ρόλους βρίσκουμε άλλους σπουδαίους ηθοποιούς όπως ο Θανάσης Βέγγος, η Αλέκα Στρατηγού, ο Δημήτρης Καλιβωκάς και πολλοί ακόμα. Εκείνη την χρονιά τον συναντάμε και ως χωρικό με… πονόδοντο στο φιλμ «Η κυρά μας η μαμή» του Αλέκου Σακελλάριου με τους Γεωργία Βασιλειάδου, Ορέστη Μακρή, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Ξένια Καλογεροπούλου.
Αυτό ήταν! Μέσα στα επόμενα 15 χρόνια ο Νικήτας Πλατής συμμετέχει σε δεκάδες ταινίες, με τους ρόλους του να κυμαίνονται από απλά περάσματα μέχρι δεύτερο όνομα. Ανεξάρτητα, όμως, από τον χρόνο ή τον χώρο που είχε σε κάθε παραγωγή, διέθετε την ικανότητα να μένει αξέχαστος στο κοινό, χάρη στον ιδιαίτερα εκφραστικό τρόπο ερμηνείας του.
Σε ό,τι αφορά στην προσωπική του ζωή, είχε δύο γάμους. Πρώτα με την Αγγελική Πλατή και στη συνέχεια με την συνάδελφό του ηθοποιό Γκόλφω Μπίνη, με τον αστικό μύθο να τις θέλει διατεθειμένες να ανεχτούν… το μάτι του το οποίο «έπαιζε» πολύ στις γυναίκες από τις οποίες μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες φήμες, να ανταποκρίνονται συχνά στο δικό του πνευματώδες φλερτ.
Περίπου την ίδια περίοδο που έπαιζε για τελευταία φορά στο σινεμά, άνοιξε ένας νέος δρόμος για εκείνον, όπως συνέβη άλλωστε και με δεκάδες άλλους ηθοποιούς που βρήκαν «καταφύγιο» στο νέο Μέσο που είχε μπει στις ζωές μας. Την τηλεόραση! Στο περίφημο σίριαλ «Μεθωριακός Σταθμός» είναι ο αντικοινοτάρχης που βρίσκεται σε διαρκή κόντρα με τον προϊστάμενό του, Αθηνόδωρο Προύσαλη, με τα καμώματα των δυο τους να μπαίνουν σε κάθε ελληνικό σπίτι και σε κάθε οικογένεια. Τότε είναι που έμεινε στην ιστορία ως «κύριος σουρ», αφού συχνά για να κάνει επίδειξη των γνώσεών του στα αγγλικά, συνήθιζε να απαντά με ένα χαρακτηριστικό «sure» σε όσα άκουγε!
Το σίριαλ κράτησε μέχρι το 1981, αφού μετά τις εκλογές εκείνης της χρονιάς, η νέα διοίκηση της ΕΡΤ και της ΥΕΝΝΕΔ αποφάσισε να «κόψει» ό,τι είχε εγκρίνει η προηγούμενη. Αυτό σήμανε και το τέλος της παρουσίας του Πλατή στην μικρή οθόνη, το οποίο ήρθε με κόστος για τον Έλληνα ηθοποιό. Η διακοπή της σειράς τον έριξε σε βαθιά μελαγχολία η οποία αποτυπώνεται κυρίως στην ποιητική συλλογή την οποία εξέδωσε με τίτλο τα «Παραπονεμένα».
Τραγική ειρωνεία; Ο Νικήτας Πλατής έφυγε από τη ζωή στις 14 Νοεμβρίου του 1984 μπροστά από μια τηλεόραση. Την τηλεόραση που με τόσο αγάπη και μεράκι υπηρέτησε στην καριέρα του…
Αν και ο ελληνικός κινηματογράφος –και κατ’ επέκταση το ευρύ κοινό- τον ανακάλυψε όταν εκείνος είχε φτάσει ήδη 46 ετών, ο… έρωτας υπήρξε κεραυνοβόλος. Όπως άλλωστε συχνά συνέβαινε στον Νικήτα Πλατή και με τις γυναίκες σε όλη τη διάρκεια της ενδιαφέρουσας (το λιγότερο) ζωής του.
Πρόκειται για ακόμη μία περίπτωση ηθοποιού που δεν χρειάστηκε να γραφτούν πάνω του ταινίες και σπουδαίοι, αβανταδόρικοι ρόλοι για να μεγαλουργήσει. Λίγες ατάκες και καλές, ειπωμένες με το δικό του μοναδικό στυλ, για τον Νικήτα Πλατή ήταν αρκετές προκειμένου να σου μείνει αξέχαστος μέσα από τις ερμηνείες του. Κι ενώ είναι αλήθεια πως κρίνοντας ψυχρά από το παρουσιαστικό του ίσως να μην το περιμένεις, ο Πλατής είχε και πολλά άλλα ταλέντα, μεταξύ των οποίων και εκείνο του γυναικοκατακτητή, σε μια εποχή βέβαια που συνήθως οι νόμιμες σύζυγοι αρκούνταν στο να κάνουν τα στραβά μάτια ή να ανέχονται το φλερτ και τα… τσιλιμπουρδίσματα!
Στις πλατιές μάζες έγινε γνωστός καθώς διένυε την 5η δεκαετία της ζωής , έχοντας προλάβει πάντως να διαγράψει νωρίτερα σημαντική πορεία στο θεατρικό σανίδι. Όχι μόνο ως ηθοποιός αλλά και ως συγγραφέας, αφού συνολικά σε όλη την διάρκεια της ενεργούς παρουσίας του υπέγραψε 5 ολοκληρωμένα θεατρικά έργα και περισσότερα από 200 σκετς, κυρίως σε επιθεωρησιακές παραστάσεις.
Είχε γεννηθεί το 1912 στην Αμοργό και από το 1926, πριν καλά-καλά κλείσει τα 16 του, βρέθηκε στην Αθήνα με μοναδικό στόχο να μπει στον κόσμο του θεάματος. Η πρώτη επαφή του με αυτόν τον δύσκολο χώρο ήρθε μέσα από περιπλανώμενους θιάσους, τα γνωστά μας μπουλούκια, για τις ανάγκες των οποίων έγραφε διάφορες σκηνές. Σύντομα του δόθηκε η ευκαιρία να ανέβει και ο ίδιος στο σανίδι και να μεταπηδήσει από την δουλειά του συγγραφέα (την οποία πάντως δεν εγκατέλειψε ποτέ) σε εκείνη του ηθοποιού.
Και για περίπου τρεις δεκαετίες αρκέστηκε σε αυτό πριν τελικά το 1958 ο Γιάννης Δαλιανίδης τον επιλέξει για τον ρόλο του «κυρ Παναγιώτη» στην ταινία «Ο Μιμίκος και η Μαίρη» στην οποία πρωταγωνίστησαν οι Αλίκη Βουγιουκλάκη και Ανδρέας Μπάρκουλης, ενώ σε άλλους ρόλους βρίσκουμε άλλους σπουδαίους ηθοποιούς όπως ο Θανάσης Βέγγος, η Αλέκα Στρατηγού, ο Δημήτρης Καλιβωκάς και πολλοί ακόμα. Εκείνη την χρονιά τον συναντάμε και ως χωρικό με… πονόδοντο στο φιλμ «Η κυρά μας η μαμή» του Αλέκου Σακελλάριου με τους Γεωργία Βασιλειάδου, Ορέστη Μακρή, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Ξένια Καλογεροπούλου.
Αυτό ήταν! Μέσα στα επόμενα 15 χρόνια ο Νικήτας Πλατής συμμετέχει σε δεκάδες ταινίες, με τους ρόλους του να κυμαίνονται από απλά περάσματα μέχρι δεύτερο όνομα. Ανεξάρτητα, όμως, από τον χρόνο ή τον χώρο που είχε σε κάθε παραγωγή, διέθετε την ικανότητα να μένει αξέχαστος στο κοινό, χάρη στον ιδιαίτερα εκφραστικό τρόπο ερμηνείας του.
Σε ό,τι αφορά στην προσωπική του ζωή, είχε δύο γάμους. Πρώτα με την Αγγελική Πλατή και στη συνέχεια με την συνάδελφό του ηθοποιό Γκόλφω Μπίνη, με τον αστικό μύθο να τις θέλει διατεθειμένες να ανεχτούν… το μάτι του το οποίο «έπαιζε» πολύ στις γυναίκες από τις οποίες μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες φήμες, να ανταποκρίνονται συχνά στο δικό του πνευματώδες φλερτ.
Περίπου την ίδια περίοδο που έπαιζε για τελευταία φορά στο σινεμά, άνοιξε ένας νέος δρόμος για εκείνον, όπως συνέβη άλλωστε και με δεκάδες άλλους ηθοποιούς που βρήκαν «καταφύγιο» στο νέο Μέσο που είχε μπει στις ζωές μας. Την τηλεόραση! Στο περίφημο σίριαλ «Μεθωριακός Σταθμός» είναι ο αντικοινοτάρχης που βρίσκεται σε διαρκή κόντρα με τον προϊστάμενό του, Αθηνόδωρο Προύσαλη, με τα καμώματα των δυο τους να μπαίνουν σε κάθε ελληνικό σπίτι και σε κάθε οικογένεια. Τότε είναι που έμεινε στην ιστορία ως «κύριος σουρ», αφού συχνά για να κάνει επίδειξη των γνώσεών του στα αγγλικά, συνήθιζε να απαντά με ένα χαρακτηριστικό «sure» σε όσα άκουγε!
Το σίριαλ κράτησε μέχρι το 1981, αφού μετά τις εκλογές εκείνης της χρονιάς, η νέα διοίκηση της ΕΡΤ και της ΥΕΝΝΕΔ αποφάσισε να «κόψει» ό,τι είχε εγκρίνει η προηγούμενη. Αυτό σήμανε και το τέλος της παρουσίας του Πλατή στην μικρή οθόνη, το οποίο ήρθε με κόστος για τον Έλληνα ηθοποιό. Η διακοπή της σειράς τον έριξε σε βαθιά μελαγχολία η οποία αποτυπώνεται κυρίως στην ποιητική συλλογή την οποία εξέδωσε με τίτλο τα «Παραπονεμένα».
Τραγική ειρωνεία; Ο Νικήτας Πλατής έφυγε από τη ζωή στις 14 Νοεμβρίου του 1984 μπροστά από μια τηλεόραση. Την τηλεόραση που με τόσο αγάπη και μεράκι υπηρέτησε στην καριέρα του…