Finnish bulk carrier Kumpola escorted through the East Siberian Sea. Photo: ESL Shipping |
Το πετρελαιοκίνητο παγοθραυστικό Novorossisk έφτασε στις αρχές αυτής της εβδομάδας στη Θάλασσα Chukchi με πορεία για τα πλοία που μάχονται για να βγουν από τον πάγο στην Θάλασσα της Ανατολικής Σιβηρίας.
Τα πλοία, ανάμεσά τους ένα πετρελαιοφόρο και πολλά φορτωμένα φορτηγά χύμα ξηρού φορτίου, έχουν αιχμαλωτιστεί σε πυκνό θαλάσσιο πάγο στα ύδατα της Άπω Ανατολής της Αρκτικής από τις αρχές Νοεμβρίου, καθώς ένα πρόωρο πάγωμα αιφνιδίασε τους καπετάνιους και τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Τις τελευταίες εβδομάδες, μόνο ένα παγοθραυστικό, το πυρηνοκίνητο Vaigach, ήταν διαθέσιμο για συνοδεία στα ολοένα και πιο παγωμένα νερά. Αυτό ήταν ανεπαρκές για να βοηθήσει τα πολλά πλοία που διέσχιζαν τη Βόρεια Θάλασσα.
Τα τελευταία χρόνια, οι συνθήκες πάγου στα τέλη Οκτωβρίου και στις αρχές Νοεμβρίου επέτρεψαν την εκτεταμένη ναυτιλία κατά μήκος της τεράστιας ρωσικής αρκτικής ακτής. Φέτος, ωστόσο, μεγάλα τμήματα των απομακρυσμένων υδάτων της Αρκτικής ήταν ήδη στα τέλη Οκτωβρίου καλυμμένα από θαλάσσιο πάγο.
Το παγοθραυστικό Vaigach συνόδευσε τις προηγούμενες ημέρες τέσσερα πλοία με προορισμό τα δυτικά στα Νησιά της Νέας Σιβηρίας και στη συνέχεια βοήθησε μια ομάδα σκαφών με κατεύθυνση ανατολικά προς το νησί Wrangel. Καθώς το Novorossisk εισέρχεται στην περιοχή, το Vaigach αναμένεται να επιστρέψει δυτικά για να συνοδεύσει την πρώτη ομάδα πλοίων από τα Νησιά της Νέας Σιβηρίας προς τα ύδατα χωρίς πάγο στη Θάλασσα Kara.