The "Sibir" is the second in the series of five new nuclear-powered icebreakers. Over the last two weeks, the vessel has been tested in the Gulf of Finland. Photo: Baltiysky Zavod |
Freepen.gr - Εν τω μεταξύ, το ξαφνικό πάγωμα της πρώιμης σεζόν κατά μήκος των ανατολικών τμημάτων της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής της Ρωσίας δίνει ώθηση στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Rosatom ότι οι κλιματικές αλλαγές δεν θα εξαλείψουν την ανάγκη για ισχυρά παγοθραυστικά για να βοηθήσουν τους στόχους της μαζικής ναυτιλίας στην Αρκτική, γράφει ο Τόμας Νίλσεν για το thebarentsobserver.com.
Το «Arktika» τέθηκε σε λειτουργία πέρυσι και πραγματοποίησε μερικά ταξίδια στον ψηλό βορρά κατά τη χειμερινή περίοδο, συμπεριλαμβανομένου του Βόρειου Πόλου και στα νερά κοντά στη χερσόνησο Γιαμάλ. Ωστόσο, η σεζόν 2020/2021 ήταν βαθιά ταραγμένη για το νέο σκάφος, κυρίως λόγω μιας δυσλειτουργίας σε έναν από τους κινητήρες πρόωσης που ανάγκασε το τεράστιο πλοίο να επιστρέψει στο ναυπηγείο του στην Αγία Πετρούπολη, όπου αντικαταστάθηκε ο κινητήρας.
«Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δοκιμών, η ομάδα ανάθεσης του εργοστασίου μαζί με το πλήρωμα του παγοθραυστικού θα ελέγξουν την απόδοση του δεξιού κινητήρα πρόωσης, ο οποίος αντικαταστάθηκε από τους ειδικούς», γράφει η υπηρεσία Τύπου του Baltiysky Zavod (Βαλτικό Ναυπηγείο).
Εάν εγκριθεί, το «Arktika» θα πλεύσει βόρεια γύρω από τη Σκανδιναβία για να ενωθεί με τα άλλα παγοθραυστικά της Rosatomflot που ήδη εργάζονται μέρα και νύχτα για να βοηθήσουν τα παγωμένα πλοία και τις παράκτιες πόλεις κατά μήκος της βόρειας ακτής της Σιβηρίας.
Το δεύτερο από τα νέα παγοθραυστικά, το «Sibir» απέπλευσε από τα ναυπηγεία της Βαλτικής στις 16 Νοεμβρίου ξεκινώντας ένα πρόγραμμα δοκιμών στη θάλασσα. Το ναυπηγείο λέει πως το πλοίο θα βρίσκεται στη θάλασσα για τρεις εβδομάδες, ελέγχοντας τη λειτουργία των μηχανισμών και του εξοπλισμού.
«Οι ειδικοί σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν ένα σύνολο δοκιμών, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας μονάδας ατμοστροβίλου, συστημάτων ηλεκτρικής πρόωσης, λειτουργίας γραμμών άξονα, αγκύρωσης και συστήματος διεύθυνσης», ενημερώνει το ναυπηγείο.
Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, το «Sibir» αναμένεται επίσης να πλεύσει βόρεια προς το νέο του λιμάνι, το Μούρμανσκ, στην ακτή προς τη Θάλασσα του Μπάρεντς και να αρχίσει να εργάζεται κατά μήκος των καλυμμένων με πάγο τμημάτων της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής.
Τροφοδοτούμενο από δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες τύπου RITM-200, η νέα κατηγορία παγοθραυστικών είναι τα πιο ισχυρά παγοθραυστικά πλοία που κατασκευάστηκαν ποτέ στον κόσμο. Συνολικά πέντε παγοθραυστικά της κατηγορίας αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία μέσα στα επόμενα χρόνια. Μετά το «Arktika» και το «Sibir», ακολουθεί το «Ural». Η τοποθέτηση καρίνας πραγματοποιήθηκε το 2016 και το παγοθραυστικό έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί από το ναυπηγείο στη Rosatomflot μέχρι το τέλος του 2022.
Εάν δεν υπάρξουν απρόβλεπτες καθυστερήσεις, το «Yakutia» θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2024.
Η κατασκευή του τελευταίου παγοθραυστικού του Project 22220, του «Chukotka» ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο και έχει προγραμματισμένο πλάνο παράδοσης μέχρι το τέλος του 2026.