Από: newpost.gr
Ενώ έχει ξεκινήσει ήδη η κατασκευή των δύο, ο πρώτος σταθμός θα είναι στο Αναμούρ και ο άλλος στο Κέλτεπε της Αντιόχειας. Την κατασκευή έχει αναλάβει το υπουργείο Εσωτερικών.
Οι σταθμοί θα είναι εξοπλισμένοι με συναγερμούς αναγνώρισης, εισόδου, εξόδου, ταχύτητας, έλεγχο ταυτότητας και πληροφορίες πλοήγησης των πλοίων, σύστημα τηλεχειρισμού και ανίχνευσης κίνησης.
Παράλληλα, ξεκίνησαν και οι εργασίες για την ίδρυση του Κέντρου Ταυτοποίησης και Παρακολούθησης και του Κέντρου Επιχειρήσεων στα Κατεχόμενα. Αναφέρεται ότι τα κέντρα επιχειρήσεων θα ολοκληρωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Με τις δικές τις ιαχές απαντά η Αθήνα
Μπορεί η απόκτηση των καινούργιων φρεγατών αλλά και η διαπραγμάτευση για τις κορβέτες να αποτελούν τα μεγάλα project του Πολεμικού Ναυτικού με δεκάδες στελέχη να εμπλέκονται, όμως με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν και τα μικρότερα αλλά σημαντικά για την ενίσχυση του Στόλου εξοπλιστικά προγράμματα. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ήδη η εκπαίδευση των εξειδικευμένων στελεχών του ΠΝ τα οποία θα χειρίζονται και θα συντηρούν τα νέα μη επανδρωμένα ελικόπτερα Alpha 900 τα οποία αποκτά ο Στόλος.
Εδώ και αρκετές εβδομάδες έχουν αρχίσει να μυούνται στα μυστικά των A900 αξιωματικοί και υπαξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού τόσο στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας όσο και στην Βάση Ελικοπτέρων του ΠΝ στο Κοτρώνι Μαραθώνα όπου θα βρίσκεται η «φωλιά» των Unmanned Helicopters δίπλα στα υπόλοιπα ελικόπτερα με τα οποία επιχειρεί το Ναυτικό. Κάθε καινούργιο A900 θα έχει «πλήρωμα» τρια στελέχη, δύο για τον χειρισμό του μη επανδρωμένου ελικοπτέρου και έναν μηχανικό. Η εκπαίδευση θα συνεχιστεί τόσο στην ξηρά όσο και εν πλω από τον ερχόμενο Απρίλιο όταν το Πολεμικό Ναυτικό θα αρχίσει να παραλαμβάνει τα πρώτα από τα πέντε συνολικά A900 τα οποία έχει παραγγείλει. Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τα ελικόπτερα θα επιχειρούν τόσο από τις φρεγάτες ΜΕΚΟ όσο και από τις παλαιότερες S ανάλογα με τις αποστολές.
Τα Unmanned Helicopters θα εντάσσονται στις Μονάδες επιφανείας ως οργανικά όπως ακριβώς συμβαίνει με τα ελικόπτερα S-70 Aegean Hawk αλλά και τα AB-212 ASW με τα οποία επιχειρεί το Πολεμικό Ναυτικό. Στις φρεγάτες θα πραγματοποιηθούν κάποιες περιορισμένες εργασίες ώστε να είναι έτοιμες να υποδεχτούν ταυτόχρονα με τα οργανικά ελικόπτερα και τα A900. O τεχνικός εξοπλισμός σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία περιλαμβάνει εκτός από το ελικόπτερο τον Σταθμό Ελέγχου αλλά και μια κεραία η οποία θα δέχεται και θα μεταδίδει σήματα στο Α900.
Τα πέντε καινούργια μη επανδρωμένα ελικόπτερα θα κοστίσουν συνολικά 2 εκ ευρώ με το ποσό να περιλαμβάνει τη τεχνική υποστήριξη αλλά και την εκπαίδευση των στελεχών του ΠΝ. Πρόκειται όπως σχετικά αναφέρει η κατασκευάστρια εταιρεία ALTUS LSA για Unmanned Ηelicopters τα οποία υπερτερούν στην κατηγορία τους αφού μπορούν να πετούν συνεχώς για 4 ώρες και να μεταφέρουν βάρος έως και 4 κιλά. Απογειώνονται κάθετα από κινούμενο ακόμα και με μεγάλη ταχύτητα πλοίο και μπορούν να πετούν σε ύψος έως και 10.000 πόδια με ταχύτητα 58 χλμ σε ακτίνα 25 χλμ μακριά από το πλοίο-βάση.
Με τις ανάγκες για επιτήρηση και συνεχή επιχειρησιακή εικόνα από κάθε γωνιά του Αιγαίου να αυξάνονται, τα Α900 αναμένεται να αποτελέσουν πολύτιμα «εργαλεία» στα χέρια των στελεχών του Στόλου. Με πολύ χαμηλό κόστος για κάθε ώρα πτήσης σε σχέση με άλλα μεγαλύτερα UAV αλλά και με τα οργανικά ελικόπτερα του ΠΝ, τα Unmanned Helicopters θα αποτελέσουν τα νέα «μάτια» του Στόλου ειδικά σε «θερμές» περιοχές όπου η επιτήρηση αποτελεί υψηλή προτεραιότητα. Είτε πρόκειται για τον μικρότερο βράχο του Αιγαίου, είτε για θαλάσσιες περιοχές με αυξημένες μεταναστευτικές ροές είτε και σε απόλυτα επιχειρησιακές αποστολές εντοπισμού και στοχοποίησης εχθρικών Μονάδων επιφανείας αλλά ακόμη και στόχων σε ακτές ή παραθαλάσσιες υποδομές.