Το Ναυτικό των ΗΠΑ σκουριάζει

φωτογραφία: John Rossomando
Τον περασμένο μήνα επισκέφτηκα τον Ναυτικό Σταθμό του Νόρφολκ, το αρχηγείο του Στόλου του Ατλαντικού των ΗΠΑ. Αυτό που είδα με φρίκαρε και μου θύμισε ιστορίες του σκουριασμένου ρωσικού ναυτικού τις ημέρες μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991. Οι ραβδώσεις της σκουριάς συμβόλιζαν τη φθορά των ναυπηγείων μας λόγω παραμέλησης δεκαετιών και κακής κατανομής του προϋπολογισμού σε συνδυασμό με το ανεπαρκές εργατικό δυναμικό.

John Rossomando - 19fortyfive.com / Παρουσίαση Freepen.gr

Τι είδα: Ένα Αμερικανικό Ναυτικό που Σκουριάζει

Πλοία όπως το εννιάχρονο USNS Medgar Evers, που πήρε το όνομά του από τον σκοτωμένο ηγέτη των πολιτικών δικαιωμάτων, το USS Arlington, ένα αμφίβιο πολεμικό πλοίο που ονομάστηκε προς τιμήν εκείνων που σκοτώθηκαν στο Πεντάγωνο στις 9/11 και ένα καταδρομικό πυραύλων κλάσης Ticonderoga του οποίου ο αριθμός κύτους ήταν κρυφός κάθονταν σκουριάζοντας στις προβλήτες. Δεν ήταν τα μόνα, αλλά τα πιο αξιοσημείωτα καθώς περιηγήθηκα στη βάση.

Δεν είμαι ο πρώτος που παρατηρώ αυτό το πρόβλημα.

Ένας φίλος και βετεράνος του Πολεμικού Ναυτικού μου είπε ότι είχε επισκεφτεί τη βάση λίγες εβδομάδες πριν και είχε δει αυτό που είδα. Τον εξόργισε.

Το αντιτορπιλικό USS Stout, κλάσης Arleigh Burke έγινε πρωτοσέλιδο πριν από ένα χρόνο μετά την επιστροφή του από μια μακρά ανάπτυξη επικαλυμμένο στην σκουριά. Η εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού, Cmdr. Richlyn Ivey κατηγόρησε τον COVID για την αύξηση της ορατής σκουριάς στα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ σε μια συνέντευξη στο στρατιωτικό blog "Task and Purpose". Ισχυρίστηκε πως ο COVID οδήγησε σε μειωμένες επισκέψεις στα λιμάνια κατά τις οποίες τα πλοία βάφονται συνήθως.

Σημάδι παρακμής;

Ο σχολιαστής ναυτικού πολέμου Κρις Κάβας έχει επίσης τεκμηριώσει τη μεταμόρφωση του αμερικανικού στόλου σε μια σκουριασμένη όψη. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ συνήθιζε να κοροϊδεύει τις εικόνες σκουριασμένων σοβιετικών πλοίων ως ένδειξη υστέρησης ναυτικής ικανότητας και πολεμικών ικανοτήτων.

«Μια υπηρεσία που κάποτε περηφανευόταν που φαινόταν αιχμηρή και ήταν, πέρασε στο περιθώριο. Εδώ και μερικά χρόνια, η κανονική εξωτερική φθορά των πλοίων παραμένει ανέγγιχτη ή το γκρι καταστρέφεται από εργασίες που κάνουν μερικές φορές μισή ντουζίνα αποχρώσεις του γκρι τυχαία κοντά μεταξύ τους», έγραψε ο Κάβας σε μια στήλη στο «Defense News» τον Ιούλιο του 2019. «Το επίφοβο «ροζ» των χρωμάτων που εισήχθη στη δεκαετία του 1990 ξεπερνιέται, αλλά τα πλοία δεν φαίνονται καλύτερα εκτός κι αν είναι ακριβώς έξω από το ναυπηγείο. Πλησιάστε πολύ κοντά σε πολλά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και αφθονούν οι ραβδώσεις σκουριάς».

Πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και στον Ψυχρό Πόλεμο αυτό δεν ίσχυε, είπε. Θυμήθηκε ότι επισκέφτηκε το καταδρομικό USS South Carolina καθώς απομακρυνόταν από την υπηρεσία. Το καταδρομικό ήταν άψογο, είπε ο Κάβας.

Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ξόδεψε 3 δισεκατομμύρια δολάρια για τον μετριασμό της σκουριάς το 2014. Όπως και στη σοβιετική εποχή, το Ναυτικό Ομπάμα-Μάιντεν επέλεξε να κάνει πράγματα με φτηνά και μισά. Ο Κάβας σημείωσε ότι οι εργασίες βαφής που είδε στα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ που παρατήρησε ήταν συνονθύλευμα και έγιναν ανεπαρκώς.

«Πρέπει να μείνουμε στην κορυφή. Πρέπει να είμαστε πρόθυμοι να κάνουμε την απαραίτητη εργασία για να περιορίσουμε τη διάβρωση στο πλοίο. Και δεν είναι μόνο στην αποθήκη. Είναι σε ενδιάμεση συντήρηση και είναι με δύναμη πλοίου. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι αυτό είναι ένα θέμα του νόμου της φυσικής και να παραμείνουμε στην κορυφή του», δήλωσε στο «Defense News» το 2019 ο αντιναύαρχος Thomas Moore, τότε διοικητής της Διοίκησης Συστημάτων Ναυτικής Θάλασσας των ΗΠΑ.

Ο Μουρ υπηρέτησε ως αξιωματικός μηχανικός στο USS South Carolina νωρίτερα στην καριέρα του.

Ο Μουρ κατηγόρησε τους κυβερνήτες των πλοίων για χαλάρωση των ευθυνών τους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα σκουριάς στα σκάφη τους.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Ένας ισχυρός στόλος πρέπει να στηρίζεται σε γερά θεμέλια. Η ερειπωμένη επένδυση με ξεφλουδισμένη βαφή συνήθως σημαίνει μια κακή γειτονιά και ένα βαθύτερο πρόβλημα. Ένας σκουριασμένος στόλος συμβολίζει την αλαζονεία και την αποτυχία της ηγεσίας ή τουλάχιστον μια μπερδεμένη αλυσίδα διοίκησης που δεν επιβάλλει πειθαρχία. Ένας χαλαρός καπετάνιος πλοίου που αφήνει το πλοίο του να σκουριάσει ξεκάθαρα δεν λογοδοτεί στους διοικητές του.

Το Mismanagement φαίνεται να είναι το όνομα του παιχνιδιού στο σημερινό Ναυτικό.

Το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης (GAO) διαπίστωσε πέρυσι ότι το Πολεμικό Ναυτικό διαχειρίστηκε εσφαλμένα τη ροή εργασιών στα ναυπηγεία του όσον αφορά τη διαχείριση πότε τα πλοία του εισέρχονται και φεύγουν από συντήρηση. Διαπίστωσε επίσης ότι το Πολεμικό Ναυτικό είχε ολοκληρώσει μόνο τα μισά από τα προγραμματισμένα μέτρα του με στόχο τον εξορθολογισμό του ανεκτέλεστου των συντηρήσεων και ότι δεν είχε συνδέσει αυτά τα μέτρα με στόχους ή σχέδια δράσης, δήλωσε τον Αύγουστο η Diana Maurer, διευθύντρια αμυντικών ικανοτήτων και διαχείρισης στο GAO. 2020.

φωτογραφία John Rossomando

Η πρόκληση των ναυπηγείων

Από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, το Πολεμικό Ναυτικό έχει πλέον τέσσερα αντί για οκτώ ναυπηγεία. Το συνολικό εργατικό δυναμικό του ναυπηγείου μειώθηκε επίσης. Ταυτόχρονα, η ζήτηση για χώρο αποβάθρας για τη συντήρηση των πολεμικών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού έχει αυξηθεί.

Το Πολεμικό Ναυτικό αγωνίστηκε με τη γραφειοκρατία που οδήγησε στην εκκρεμότητα της συντήρησης. Ναυπηγεία όπως το Puget Sound Naval Shipyard στην πολιτεία της Ουάσιγκτον υποφέρουν από κακώς χρονολογημένο εξοπλισμό που χρειάζεται απεγνωσμένα αντικατάσταση, είπε ο υποναύαρχος Howard Markle το 2017 ενώ διοικούσε το ναυπηγείο. Η Puget Sound Naval Shipyard δεν είναι η μόνη περίπτωση. Οι εγκαταστάσεις στο ναυπηγείο κατασκευάστηκαν μεταξύ 1900 και Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Οι περικοπές στον προϋπολογισμό κατέστησαν αδύνατη την αναβάθμιση και την αντικατάσταση του ναυπηγείου.

Το ναυτικό παλεύει με ηλικιωμένες δεξαμενές που δεν είναι κατάλληλες για τη διατήρηση του τρέχοντος στόλου πόσο μάλλον τα πρόσθετα σκαριά που απαιτούνται από τον ισχύοντα νόμο.

«Αυτές οι ξηρές αποβάθρες κατά μέσο όρο, όπως γνωρίζετε, είναι άνω των 100 ετών και τις έχουμε παραμελήσει για πάρα πολύ καιρό», δήλωσε πέρυσι ο Αρχηγός Ναυτικών Επιχειρήσεων Μάικλ Γκίλντεϊ. «Και αυτή είναι μια στρατηγική απόφαση του τμήματος να το θέσει ως προτεραιότητα και να βάλει τα χρήματα εκεί που χρειαζόμαστε, διαφορετικά δεν μπορούμε να συντηρήσουμε τον στόλο του μέλλοντος. Όπως γνωρίζετε, καλούμαστε να διατηρήσουμε τον στόλο που έχουμε τώρα».

Τα υποβρύχια κλάσης Βιρτζίνια, η νεότερη κατηγορία στον στόλο, δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν σε πολλές από αυτές τις παλαιότερες δεξαμενές. Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας προκάλεσαν πρόσφατα το USS Gerald R. Ford (CV-78) να κανιβαλίσει εξαρτήματα από το μελλοντικό USS John F. Kennedy (CV-79). 

«Παρά τον αυξημένο αριθμό εργαζομένων στα ναυπηγεία και τις αναμενόμενες βελτιώσεις στην παραγωγικότητα», η CBO προβλέπει ότι η ζήτηση για συντήρηση τις επόμενες δεκαετίες θα ξεπεράσει την προσφορά εργασίας τα περισσότερα χρόνια».

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα πλοία να αναπτύσσονται περισσότερο, γεγονός που έχει περαιτέρω αρνητικό κόστος επειδή οι αντικαταστάτες τους δεν είναι διαθέσιμοι. Αυτό έχει αντίκτυπο εξίσου στα πληρώματα και τα πλοία.

Η έκδοση της Γερουσίας του Νόμου περί Εξουσιοδότησης Εθνικής Άμυνας (NDAA) δίνει 21 δισεκατομμύρια δολάρια στα τέσσερα δημόσια ναυπηγεία της χώρας στο Norfolk, Va. Portsmouth, N.H.; Σαν Ντιέγκο, Καλιφόρνια, και Puget Sound για να βοηθηθούν στον εκσυγχρονισμό τους. Επιπλέον 4 δισεκατομμύρια δολάρια θα χρηματοδοτήσουν επισκευές σε πλοία του πολεμικού ναυτικού το επόμενο οικονομικό έτος.

Το Κογκρέσο πρέπει να θεωρήσει το Πολεμικό Ναυτικό υπεύθυνο για την κακή διαχείριση της επισκευής των πλοίων, των χρονοδιαγραμμάτων συντήρησης των ναυπηγείων και του επιπέδου στελέχωσής τους.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail