Freepen.gr - Το κινεζικής κατασκευής μη επανδρωμένο υποβρύχιο Haidou-1 και το επανδρωμένο Striver (Fendouzhe) διεξήγαγαν μια μεγάλης κλίμακας τοπογραφική έρευνα στο δυτικό βυθό του Challenger Deep κατά τη διάρκεια μιας επιστημονικής αποστολής στην τάφρο Mariana.
Με αυτό, το Haidou-1 έγινε το πρώτο στον κόσμο που έκανε έρευνα στο Challenger Deep, το βαθύτερο σημείο του κόσμου στα περίπου 11.000 μέτρα.
Η συντονισμένη εργασία των μη επανδρωμένων και επανδρωμένων υποβρυχίων αυτή τη φορά σηματοδοτεί μια νέα φάση στο πεδίο εξερεύνησης βαθέων υδάτων της Κίνας, είπαν οι ειδικοί. Εκμεταλλευόμενοι κάθε ένα από τα δυνατά τους σημεία, όπως την ικανότητα του Haidou-1 να ανιχνεύει μεγάλες περιοχές του βυθού και τις λεπτές τεχνολογίες κινηματογράφησης του Striver και τη δειγματοληψία ρομποτικού βραχίονα, η αποτελεσματικότητα των αποστολών βαθέων υδάτων θα βελτιωθεί περαιτέρω, ανέφεραν πρόσφατα οι Global Times.
Το αυτόνομο τηλεχειριζόμενο όχημα Haidou-1 που μοιάζει με ψάρι, αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Αυτοματισμού Shenyang υπό την Κινεζική Ακαδημία Επιστημών.
Ο Tang Yuangui, επικεφαλής μηχανικός του οχήματος, είπε πως έχει τρεις λειτουργίες ελέγχου - αυτόνομη λειτουργία, λειτουργία τηλεχειρισμού και μικτή λειτουργία - που του επιτρέπουν να ανταποκρίνεται ευέλικτα σε ακραίες θαλάσσιες συνθήκες σε όλα τα βάθη και να διεξάγει δραστηριότητες επιστημονικής έρευνας, συμπεριλαμβανομένης της εξερεύνησης της αβύσσου, ανέφερε η Κεντρική Τηλεόραση της Κίνας (CCTV).
Το Haidou-1 θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό στόχων, την ανίχνευση τοπογραφίας του πυθμένα της θάλασσας, τη μετάδοση εικόνων σε πραγματικό χρόνο και την αναγνώριση αντικειμένων στόχων. Έχει καταρρίψει πολλά παγκόσμια ρεκόρ για μη επανδρωμένα υποβρύχια, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ακουστικής κρουαζιέρας πλήρους κάλυψης στη δυτική κοιλότητα του Challenger Deep, βάθους κατάδυσης 10.908 μέτρων και απόσταση πλοήγησης κοντά στο βυθό πάνω από 14 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον Tang τον Οκτώβριο.
Εν τω μεταξύ, το Striver ολοκλήρωσε επίσης την πρώτη του τακτική εφαρμογή εξερεύνησης και πραγματοποίησε δοκιμές στα 10.000 μέτρα υποβρύχια για εξοπλισμό βαθέων υδάτων, ανέφερε το CCTV.
Το Striver έχει κάνει 28 καταδύσεις από 7.700-10.900m βάθος μέχρι στιγμής, επτά από τις οποίες έχουν ξεπεράσει το όριο των 10.000m. Διεξήγαγε επίσης ερευνητικές επιχειρήσεις στη βαθύτερη περιοχή του Challenger Deep, με 18 επιστήμονες να συμμετέχουν στις καταδύσεις για πρώτη φορά.
Με αυτό, το Haidou-1 έγινε το πρώτο στον κόσμο που έκανε έρευνα στο Challenger Deep, το βαθύτερο σημείο του κόσμου στα περίπου 11.000 μέτρα.
Η συντονισμένη εργασία των μη επανδρωμένων και επανδρωμένων υποβρυχίων αυτή τη φορά σηματοδοτεί μια νέα φάση στο πεδίο εξερεύνησης βαθέων υδάτων της Κίνας, είπαν οι ειδικοί. Εκμεταλλευόμενοι κάθε ένα από τα δυνατά τους σημεία, όπως την ικανότητα του Haidou-1 να ανιχνεύει μεγάλες περιοχές του βυθού και τις λεπτές τεχνολογίες κινηματογράφησης του Striver και τη δειγματοληψία ρομποτικού βραχίονα, η αποτελεσματικότητα των αποστολών βαθέων υδάτων θα βελτιωθεί περαιτέρω, ανέφεραν πρόσφατα οι Global Times.
Το αυτόνομο τηλεχειριζόμενο όχημα Haidou-1 που μοιάζει με ψάρι, αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Αυτοματισμού Shenyang υπό την Κινεζική Ακαδημία Επιστημών.
Ο Tang Yuangui, επικεφαλής μηχανικός του οχήματος, είπε πως έχει τρεις λειτουργίες ελέγχου - αυτόνομη λειτουργία, λειτουργία τηλεχειρισμού και μικτή λειτουργία - που του επιτρέπουν να ανταποκρίνεται ευέλικτα σε ακραίες θαλάσσιες συνθήκες σε όλα τα βάθη και να διεξάγει δραστηριότητες επιστημονικής έρευνας, συμπεριλαμβανομένης της εξερεύνησης της αβύσσου, ανέφερε η Κεντρική Τηλεόραση της Κίνας (CCTV).
Το Haidou-1 θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό στόχων, την ανίχνευση τοπογραφίας του πυθμένα της θάλασσας, τη μετάδοση εικόνων σε πραγματικό χρόνο και την αναγνώριση αντικειμένων στόχων. Έχει καταρρίψει πολλά παγκόσμια ρεκόρ για μη επανδρωμένα υποβρύχια, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ακουστικής κρουαζιέρας πλήρους κάλυψης στη δυτική κοιλότητα του Challenger Deep, βάθους κατάδυσης 10.908 μέτρων και απόσταση πλοήγησης κοντά στο βυθό πάνω από 14 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον Tang τον Οκτώβριο.
Εν τω μεταξύ, το Striver ολοκλήρωσε επίσης την πρώτη του τακτική εφαρμογή εξερεύνησης και πραγματοποίησε δοκιμές στα 10.000 μέτρα υποβρύχια για εξοπλισμό βαθέων υδάτων, ανέφερε το CCTV.
Το Striver έχει κάνει 28 καταδύσεις από 7.700-10.900m βάθος μέχρι στιγμής, επτά από τις οποίες έχουν ξεπεράσει το όριο των 10.000m. Διεξήγαγε επίσης ερευνητικές επιχειρήσεις στη βαθύτερη περιοχή του Challenger Deep, με 18 επιστήμονες να συμμετέχουν στις καταδύσεις για πρώτη φορά.
* πληροφορίες defenseworld.net