Αλλαγές στο αθηναϊκό real estate με τη γραμμή 4 του Μετρό - Σε ποιές περιοχές αυξάνονται οι αξίες

al-grishin / pixabay
Τα πάνω - κάτω στις αξίες των ακινήτων φέρνει η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που ξεκίνησε ήδη να κατασκευάζεται. Κεντρικές περιοχές του Δήμου Αθηναίων ξαναβλέπουν να στήνονται εργοτάξια, στη θέση των οποίων μετά από αρκετά χρόνια θα έχουν ξεπροβάλει οι νέοι σταθμοί Μετρό. 

Από: news247.gr - Παύλος Ρίζος

Και όπου έχει ανοίξει νέος σταθμός Μετρό έχουν αλλάξει τα πάντα από πλευράς ακινήτων και real estate.

Πώς αλλάζει το μετρό μια περιοχή

Οι αξίες ανεβαίνουν, πολλές φορές ακόμη και με την ανακοίνωση δημιουργίας νέου σταθμού Μετρό σε κάποια περιοχή. Σε αρκετές περιπτώσεις οι αυξήσεις στα ενοίκια ή τις τιμές πώλησης κατοικιών, γραφείων ή καταστημάτων προεξοφλείται αρκετά χρόνια πριν την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών.

Παράλληλα, αναδύονται νέες ευκαιρίες για επενδύσεις σε ακίνητα, τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις.

Οι μεν πρώτοι αγοράζουν κατοικίες στις εν λόγω περιοχές ή συνοικίες σε χαμηλή τιμή με στόχο την εκμετάλλευση των κατοικιών, μέσω μίσθωσης, σε αρκετά υψηλές τιμές όταν οι σταθμοί τίθενται σε λειτουργία. Μάλιστα, η πώλησή τους μετά το άνοιγμα των σταθμών μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά ωφέλη στον ιδιοκτήτη, καθώς η αγορά “υποστηρίζει” την πώλησή τους σε τιμή πολλαπλάσια από την τιμή αγοράς τους.

Επίσης, είναι πολλές και οι επιχειρήσεις που βλέπουν ευκαιρίες σε αυτές τις περιοχές. Άδεια ή προς ανέγερση καταστήματα ή χώροι γραφείων αποτελούν δέλεαρ, καθώς είναι μαθηματικά βέβαιο ότι κάθε νέος σταθμός μετρό αναβαθμίζει την περιοχή στην οποία ανοίγει και προσελκύει κίνηση.

Πολλές επιχειρήσεις επιθυμούν να μεταστεγαστούν σε περιοχές με σταθμούς μετρό (καθώς προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στους εργαζομένους τους). Αλλά και νέοι εμπορικοί χώροι ξεκινούν να ξεπροβάλουν στα σημεία αυτά, καθώς “ποντάρουν” στην αυξημένη κίνηση της περιοχής λόγω του μετρό.

Και αν αυτά συμβαίνουν σε περιοχές του κέντρου της Αθήνας που περνάει το μετρό, σε περιοχές εκτός κέντρου η αναβάθμιση παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.

Τρανταχτό παράδειγμα είναι οι περιοχές των σταθμών της κόκκινης γραμμής στα Νότια Προάστια. Από ήσυχες γειτονιές με οικιστικό χαρακτήρα και λίγους χώρους γραφείων και καταστημάτων μετατράπηκαν σε μικρά “εμπορικά hubs”.

Παράδειγμα αποτελεί ο Άγιος Δημήτριος (όπου φυσικά σημαντικό ρόλο έπαιξε η δημιουργία του νέου εμπορικού κέντρου ακριβώς πάνω στο μετρό) αλλά και οι σταθμοί σε Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό.

Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και σε όλες τις περιοχές που θα περάσει η νέα Γραμμή 4 του Μετρό.

Αξίζει τελικά να βρω σπίτι σε περιοχή που θα ανοίξει Μετρό;

Όπως σε όλες τις περιπτώσεις, υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν σημαντικούς λόγους που πολλοί επιλέγουν να αγοράσουν κατοικίες σε περιοχές που σύντομα θα ανοίξει μετρό.

Αν τοποθετηθείτε αρκετά νωρίς (ακόμη και πριν την έναρξη κατασκευής), οι επιλογές είναι περισσότερες, τα ακίνητα προς διάθεση πιο πολλά και οι τιμές σαφώς πιο χαμηλές σε σχέση με το μέλλον.

Από την άλλη σκεφθείτε και ενδεχόμενα μειονεκτήματα που μπορεί να υπάρξουν. Για παράδειγμα, σε αρκετές περιοχές (όπως για παράδειγμα κοντά στο σταθμό Άγιος Δημήτριος) το κυκλοφοριακό πρόβλημα γύρω από το μετρό εντάθηκε. Αντίστοιχα, επιδεινώθηκε σημαντικά το θέμα στάθμευσης, καθώς εκατοντάδες εργαζόμενοι από τις γύρω περιοχές επιχειρούν να σταθμεύσουν κοντά στο μετρό για να πάνε στις δουλειές τους. Επομένως, αν βασίζεστε και εσείς στο αμάξι σας (καλύτερα όχι, μια και το μετρό είναι πιο άνετο, γρήγορο και φιλικό στο περιβάλλον) φροντίστε το νέο σας σπίτι να έχει παρκινγκ.\

Σε κάθε περίπτωση τα πλεονεκτήματα του να μένεις ή δουλεύεις κοντά σε σταθμό μετρό είναι πολλαπλά περισσότερα από τα τυχόν μειονεκτήματα. Αρκεί να κάνετε καλή έρευνα αγοράς και να βρίσκεστε μπροστά από τις εξελίξεις.

Ποιες περιοχές της Αθήνας θα αναδειχθούν λόγω της νέας Γραμμής 4

Η γραμμή 4 θα έχει συνολικά 4 τμήματα και το πρώτο που θα κατασκευαστεί θα είναι το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, περνώντας ουσιαστικά από όλο το κέντρο της Αθήνας και ενώνοντας με μετρό πολυπληθείς περιοχές της Αθήνας και προαστίων της (όπως Ζωγράφου και Γαλάτσι).

Συγκεκριμένα, η γραμμή θα ξεκινάει από Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι και θα συνεχίζει προς Αθήνα, από το λόφο Ελικώνος και την Κυψέλη προς Δικαστήρια, Λεωφόρο Αλεξάνδρας και Εξάρχεια.

Στη συνέχεια θα περνάει μέσα από το κέντρο της Αθήνας (Κολωνάκι, Ακαδημίας, Ευαγγελισμό) για να συνεχίσει προς Ιλίσια, Ζωγράφου και Πανεπιστημιούπολη.

Η γραμμή θα τερματίζει στην περιοχή του Γουδή.

Αρκετές από τις περιοχές που θα περάσει η γραμμή 4 αναμένονται, σύμφωνα με την αγορά real estate, να πάρουν τα “πάνω” τους.

Σε πολλές από αυτές η ζήτηση ακινήτων (κατοικιών κυρίως αλλά και γραφείων ή εμπορικών χώρων) είναι μικρή οπότε παρουσιάζονται ευκαιρίες με χαμηλότερες τιμές.

Σε άλλες περιοχές, υπάρχει μεγάλη προσφορά παλιών κυρίως ακινήτων (σε κτίρια περασμένων δεκαετιών) οπότε αν κάποιος βιαστεί αυτή τη στιγμή μπορεί ακόμη να βρει ευκαιρίες.

Το οικιστικό ενδιαφέρον φαίνεται να επεκτείνεται πλέον λόγω του μετρό και σε περιοχές που μέχρι πρότινος δεν αποτελούσαν πρώτη επιλογή κυρίως λόγω της πυκνής της δόμησης και των προβλημάτων κίνησης, όχλου και έλλειψης θέσεων στάθμευσης.

Για παράδειγμα, το Γαλάτσι αλλά και όλη η περιοχή έως την Κυψέλη αναμένεται να αναδειχθεί ιδιαίτερα με τους νέους σταθμούς. Το πλεονέκτημα του Γαλατσίου είναι ότι βρίσκεται περιφερειακά αλλά όμορρα με το κέντρο της Αθήνας (Δήμο Αθηναίων) ενώ έχει άνετη πρόσβαση και προς τα Βόρεια Προάστια.

Από την άλλη περιοχές πλησίον της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, όπου θα ανοίξουν δύο νέοι σταθμοί αναμένεται να προσελκύσουν ζήτηση, τόσο από ιδιώτες για κατοικία αλλά κυρίως για νέα επαγγελματική στέγη. Η περιοχή του Γκύζη και σε ένα βαθμό και τα Εξάρχεια, που θα αποκτήσουν το δικό τους σταθμό, αναμένεται να δουν αύξηση ζήτησης και τιμών, μετριασμένη όμως καθώς εκεί η προσφορά είναι μεγάλη (αλλά γηρασμένη).

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail