Εμβρόντητοι παρακολουθήσαμε για μια ακόμη φορά το ντελίριο παραλογισμού του Τούρκου Προέδρου Ρ. Τ. Ερντογάν κατά της Ελλάδος, αλλά και της Κύπρου.
Σε πρόσφατη συνάντηση λοιπόν του Τούρκου Προέδρου στο προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα με τον ακροδεξιό Πρόεδρο του Εθνικιστικού κόμματος, αλλά και ηγέτη της ακροδεξιάς εθνικιστικής οργάνωσης “γκρίζοι λύκοι” Ντεβλέτ Μπαχτσελί, βρήκαν πάλι την ευκαιρία να χύσουν το δηλητήριό τους κατά της Ελλάδος και της Κύπρου.
Η συνάντηση αυτή – όπως είχε ανακοινωθεί - σκοπό είχε να συζητήσουν οι δυο άνδρες τις πολιτικές εξελίξεις ευρύτερα, αλλά και την πορεία της πολιτικής συνεργασίας τους.
Ωστόσο σε ένα ωραίο σκηνοθετημένο περιβάλλον, ο ακροδεξιός εθνικιστής Ντεβλέτ Μπαχτσελί, άδραξε την ευκαιρία και έκανε δώρο στον ισλαμιστή Τούρκο Πρόεδρο έναν χάρτη στον οποίο απεικονίζεται ο τουρκόφωνος κόσμος.
Στον οποίο – όπως μετέδωσε η τουρκική εφημερίδα Yeni Safak – συμπεριλαμβάνεται η Θράκη μας (Δυτική) και η Κύπρος.
Και δεν μπορεί να διαφύγει της προσοχής η σύνδεση αυτού του χάρτη με την σύσκεψη κρατών της περασμένης Παρασκευής στην Τουρκία και την οποία ο Ρ. Τ. Ερντογάν αποκάλεσε ως “τουρκικό συμβούλιο”.
Σε αυτό το “τουρκικό συμβούλιο” μετείχαν οι ηγέτες από το Ουζμπεκιστάν, το Καζακστάν, το Αζερμπαϊτζάν, την Κιργιζία και το Τουρκμενιστάν. Παράδοξο το γεγονός, πως μετείχε ως παρατηρητής ο Ούγγρος Πρωθυπουργός Βίκτωρ Όρμπαν. Αλήθεια τι ακριβώς σημαίνει “παρατηρητής”;
Ωστόσο, δεν μπορεί να μην ανησυχεί την ελληνική και την κυπριακή κυβέρνηση αυτή η συμμετοχή Πρωθυπουργού μέλους – κράτους της ΕΕ, αλλά και η στόχευση του Τούρκου Προέδρου ώστε στην επόμενη Σύνοδο να συμπεριλάβει ως μέλος και το βόρειο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου.
Υποτέλεια του εθνικού κράτους μας στη Θράκη…
Ωστόσο σήμερα στο κείμενό μου θα ήθελα να επικεντρωθώ στην Θράκη μας, αυτήν την υπερευαίσθητη γεωγραφικά περιοχή μας και η οποί φρονώ δεν τυγχάνει της ίδιας ευαισθησίας από τα κόμματα Εξουσίας της Πατρίδος μας.
Θα ξεκινήσω με τον πρόλογο ενός σπουδαίου άρθρου, του κ. Κώστα Καραΐσκου, και το οποίο αποτέλεσε τη βάση της εισήγησής του στο 4ο Διαδικτυακό Συνέδριο με θέμα “Οι συνέπειες της υποτέλειας στη διαμόρφωση των εθνικών θεμάτων μας” που διοργάνωσε η Επιτροπή “Τιμή στο ‘21” στις 23-24 Οκτωβρίου 2021:
«Προσπαθώντας να μιλήσει κανείς πειστικά για το πώς εκδηλώνεται η υποτέλεια του εθνικού κράτους μας στη Θράκη, αλλά και γενικότερα, συναντά ένα σοβαρό πρόβλημα. Τα γεγονότα που εντοπίζονται, στην τρέχουσα ή τη λίγο παλαιότερη ιστορία μας, ως αποδείξεις μιας τέτοιας παθογένειας, μπορούν να ερμηνευτούν από κάποιους διαφορετικά, ως αποτέλεσμα εσφαλμένων αποφάσεων ή ως αναγκαιότητες που επέβαλλε η εκάστοτε συγκυρία. Χωρίς να είναι άμοιρες αλήθειας αυτές οι οπτικές σε ορισμένες περιπτώσεις, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι θεωρώ την υποτέλεια του ελλαδικού κράτους στο δυτικό παράγοντα τουλάχιστον καθοριστική και πλήρως αποδεδειγμένη.
Τα πλαίσια εντός των οποίων κινείται η πολιτική μας, γενικά αλλά και ειδικότερα στη Θράκη, οριοθετούνται αποφασιστικά από τους δυτικούς εντολείς και τη γειτονική Τουρκία. Μάλιστα η πρόσφατη “καραμπόλα” που ξεκίνησε με το AUKUS και κατέληξε κατά τρόπο αίσιο, πλην τυχαίο, στην ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία έδειξε, πέραν πάσης αμφιβολίας, τη ντροπιαστική ανεπάρκεια του πολιτικού μας συστήματος που διαχειρίζεται τις τύχες της πατρίδας μας. Για όσα έχουν γίνει κι ακόμα γίνονται στη Θράκη έχουν γραφτεί πολλά, ενίοτε επιπόλαια ή υπερβολικά, αλλά, η δυσάρεστη πραγματικότητα μιας διαχρονικά μειωμένης ελληνικής κυριαρχίας είναι πασιφανής…».
Ένα άρθρο μαχαιριά στον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στόχευση στην Θράκη μας κι όχι μόνο…
Κατά το παρελθόν έχω αναφερθεί κι άλλες φορές στο ειδησεογραφικό πόρταλ www.komotinipress.gr/ και σε άρθρα του κ. Νίκου Αρβανίτη. Ένα σάιτ που επισκέπτομαι συχνά και από το οποίο ενημερώνομαι για τα τεκταινόμενα στην Θράκη μας.
Πρόσφατα λοιπόν ο κ. Νίκος Αρβανίτης έγραψε:
«Το μακρινό 2015 είχαμε αναρωτηθεί για την ύπαρξη της κρυφής ατζέντας του ΣΥΡΙΖΑ για την Θράκη με αφορμή το διαφαινόμενο κλείσιμο ή την υποβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικών Υποθέσεων του ΥΠΕΞ που αποτελούσε κι εξακολουθεί ν’ αποτελεί πάγια απαίτηση των ακραίων στοιχείων της μειονότητας. Δεν πρέπει, βεβαίως, να ξεχνάμε και το καταστροφικό “δημοψήφισμα” του 2015 που ως επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίχθηκε από τον σκληρό πυρήνα των τουρκοφρόνων της μειονότητας. Να υπενθυμίσουμε ότι οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση στα τουρκικά με την οποία καλούσαν τη μειονότητα να ψηφίσει “όχι” την Κυριακή 5/7/2015 ενώ υπέρ του ΟΧΙ είχε ταχθεί και το Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ- DEB). Να υπενθυμίσουμε ότι σε τουρκόγλωσσο προεκλογικό φυλλάδιο του ΣΥΡΙΖΑ που είχε κυκλοφορήσει στις βουλευτικές εκλογές διαγράφονταν οι βασικές αρχές που διέπουν διαχρονικά την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με τα μειονοτικά δικαιώματα. Στο φυλλάδιο εκείνο υπήρχε και η δέσμευση “για την κατάργηση της αρμοδιότητας ΥΠΕΞ και της ΕΥΠ για τα θέματα που αφορούν τη μειονότητα και μεταφορά των σχετικών αρμοδιοτήτων στο Υπουργείο Εσωτερικών”.
Ένα χρόνο μετά, το 2016, το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ και κάποια στελέχη του, σε αντίθεση με τα μέλη της “Νέας Διακυβέρνησης”, συνέχιζαν να προκαλούν αρνητικούς συνειρμούς στα social media εξαιτίας θέσεων περί “τουρκικής” και όχι μουσουλμανικής μειονότητας. Ακόμη και σήμερα τα επιφανή στελέχη της τουρκόφρονης πτέρυγας της ηγεσίας της μειονότητας όπως και “απαίδευτα” ως προς την διπλωματία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αντιτίθενται στην εύρυθμη λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Ήδη από τα τέλη του 2017 είχαμε επισημάνει ότι εκτός από την αμφιλεγόμενη δραστηριότητα του ντόπιου εθνοσωτήριου life style βρίσκεται σε εξέλιξη μια “ενδοπατριωτική πόλωση” που όσο κι αν γίνονται προσπάθειες να περιορισθεί στο στενό κύκλο των πρωταγωνιστών της, κάποιοι βλέπουν πίσω από αυτήν κινήσεις “αναδιάταξης” των δομών που θα ασχολούνται με τον “κατευθυνόμενο κι ελεγχόμενο πατριωτισμό” στην περιοχή της Ελληνικής Θράκης.
Το 2018 (έτος υπογραφής της Συνθήκης των Πρεσπών) βλέπουμε ότι μπαίνουν σε φάση υλοποίησης, τα επιμέρους σχέδια της “κρυφής ατζέντας” που κατέληξε στο “σφράγισμα” της ΕΥΠ στην Θράκη (με την υπολειτουργία του κλιμακίου της Κομοτηνής) και τη δρομολόγηση της απομάκρυνσης των Μουφτήδων της Θράκης, ενώ παράλληλα έγινε απόπειρα προώθησης κάποιου αναπτυξιακού μοντέλου στην περιοχή που όμως δεν φαίνεται να τελεσφόρησε.
Για τα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ στην Θράκη την περίοδο της διακυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα, ίσως να είναι ενδεικτική η ρήξη που επήλθε ανάμεσα στον πρώην ΥΠΕΞ κ. Νίκο Κοτζιά, επικεφαλής του ΠΡΑΤΤΩ και της τότε κυβέρνησης το 2019, έτος που κέρδισε τις εκλογές η ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη, της οποίας η ατζέντα για την Θράκη αναζητείται εναγωνίως.
Οι παρακρατικοί μηχανισμοί της Τουρκίας που δρουν στην Θράκη δεν σταμάτησαν το έργο τους και ήδη έθεσαν σε εφαρμογή “σχέδιο πολλαπλών χτυπημάτων” κατά της Ελληνικής Θράκης.
Το 2020 να αποτελεί σημείο ορόσημο για την Θράκη μετά την “Μάχη του Έβρου” γεγονός που εξαναγκάζει την Κυβέρνηση να προχωρήσει στη σύσταση της Διακομματικής Επιτροπής για την Θράκη, ενώ φαίνεται ότι κοινός παρονομαστής και ενδεχόμενος ισοσταθμιστής των τουρκικών “μέγα” - προκλήσεων θεωρείται η ανανέωση της αμυντικής συμφωνίας και συνεργασίας με τις ΗΠΑ και την παρουσία τους στον Λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Η διαχείριση της πανδημίας στην Θράκη από την πρώτη στιγμή με την κατάσταση στον Δήμο Μύκης και ό,τι ακολούθησε μέχρι τις μέρες κατέδειξε το τραγικό έλλειμμα του κρατικού μηχανισμού σε επίπεδο υπηρεσιών το οποίο και είναι αποκλειστικά και μόνον έργο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ να δείχνει εγκλωβισμένη σε κεντρικό επίπεδο ενώ σε τοπικό η διοίκηση της ΠΑΜΘ του κ. Χρήστου Μέτιου φάνηκε τραγικά ανεπαρκής στο να διαχειρισθεί σειρά προκλήσεων που μέχρι και τώρα αναδύονται.
Το 2021 βρίσκει την Θράκη σε μία μεταβατική φάση κι ενώ περιμένουμε το τελικό πόρισμα της Διακομματικής έχουμε ήδη τις πρώτες ενδείξεις για τις κατευθύνσεις που αυτό θα υποδείξει με τη ΝΔ να βρίσκεται στην τροχιά της πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ.
Η πρόσφατη επίσκεψη του Αλ. Τσίπρα στην Θράκη μπορεί να μην είχε τίποτα από την αίγλη του παρελθόντος, στον Έβρο δεν είχε καν ακροατήριο, ο ίδιος να ήταν εμφανώς κουρασμένος ενώ είναι πλέον εμφανέστατη η τριχοτόμηση του τοπικού κομματικού μηχανισμού για την οποία, όμως, η “Κουμουνδούρου” παριστάνει ότι δεν γνωρίζει τίποτα.
Η μακροσκελής ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μουσικής δεν θύμιζε σε τίποτα τις παλιές καλές μέρες, ενώ οι κινήσεις του κλιμακίου του ΣΥΡΙΖΑ στις μειονοτικές περιοχές εκτός από κάποιους αναιμικούς συμβολισμούς και αντικυβερνητικά μηνύματα αποσκοπούσαν και στο να ρίξουν “γέφυρες συμπόρευσης” με τους “τουρκόφρονες” της μειονότητας ενώ στον Ίασμο Ροδόπης ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύτηκε πως το κόμμα του στηρίζει και θα στηρίζει τις αναγκαίες δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση των δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας, κλείνοντας το μάτι στον Οζγκιούρ Φερχάτ και τον Χουσεΐν Ζεϋμπέκ, εγκρίνοντας εν πολλοίς τις κινήσεις τους και την επικοινωνία με το Τουρκικό Προξενείο και τους μηχανισμούς της Άγκυρας».
Ποια είναι η ειδική διακομματική επιτροπή της Βουλής;
Όμως ποια είναι η ειδική διακομματική επιτροπή της Βουλής με αρμοδιότητα την επεξεργασία προτάσεων για την ανάπτυξη της Θράκης μας, συσταθείσα τον Ιούλιο του 2020 με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη;
Αυτή η πρωθυπουργική πρωτοβουλία έγινε ομόφωνα αποδεκτή από όλους τους Προέδρους των κοινοβουλευτικών κομμάτων που μετείχαν της διάσκεψης. Καθορίστηκε δε, χρονοδιάγραμμα έξη μηνών (;;;) προκειμένου η Επιτροπή να υποβάλλει στην κυβέρνηση συγκεκριμένες προτάσεις.
Επίσης αυτή η Επιτροπή ορίστηκε να είναι 25μελής. 13 μέλη της από την Κ.Ο. της ΝΔ, 7 από τον ΣΥΡΙΖΑ, 2 από το ΚΙΝΑΛ και από ένα μέλος θα έχουν τα υπόλοιπα κόμματα, του ΚΚΕ, της “Ελληνικής Λύσης” και του ΜέΡΑ25.
Πρόεδρος αυτής της Επιτροπής ορίσθηκε με εντολή του Πρωθυπουργού η Βουλευτής Χανίων της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη. Παρ΄ ότι αυτή η ανάθεση γέννησε πολλά ερωτηματικά, από τη στιγμή που ο Πρωθυπουργός μέχρι σήμερα δεν έδωσε κάποιο υπουργείο στην κ. Ντόρα Μπακογιάννη. Και στο τέλος – τέλος, όπως είχα γράψει και παλαιότερα, δεν θα ήταν καταλληλότερος επί παραδείγματι ο Βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ (γεννήθηκε στην Κομοτηνή) Ευριπίδης Στυλιανίδης, πανεπιστημιακός, επίκουρος καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή (Τμήμα Νομικής, Κατεύθυνσης Ελληνικού Δικαίου) του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου;
Ο οποίος γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τα προβλήματα της Θράκης μας; Είναι δυνατόν λοιπόν μια βουλευτής Χανίων (πρώην Α΄ εκλογικής περιφέρειας της Αθήνας) να γνωρίζει καλύτερα τα προβλήματα της Θράκης μας από έναν βουλευτή που γεννήθηκε και ζει στη Θράκη μας;
Ο οποίος στο πρόσφατο παρελθόν είχε την τόλμη και την παρρησία να καταθέσει με τον πλέον επίσημο τρόπο, πρόταση στο κόμμα του, για επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων από το 6 στα 12 ναυτικά μίλια; Που ως γνωστόν αποτελεί το casus belli (αφορμή πολέμου) της Τουρκίας απέναντι στην Ελλάδα.
Επίσης να θυμίσουμε πως η κ. Ντόρα Μπακογιάννη πρωτοστατεί στο ζήτημα προσφυγής της Ελλάδος στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για τις ελληνοτουρκικές διαφορές. Που συμφωνεί με την “Συμφωνία των Πρεσπών”. Που συμφωνούσε με το “Σχέδιο Ανάν” στην Κύπρο μας. Που ανέτρεψε ως ΥΠΕΞ της κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή, τα δυο μεγαλόπνοα ενεργειακά σχέδια του τότε Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή με τον Πρόεδρο της Ρωσίας Βλαδιμίρ Πούτιν (Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη [αγωγός πετρελαίου] και South Stream [αγωγός φυσικού αερίου]).
Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε, πως Αντιπρόεδρος αυτής της Επιτροπής είναι ο κ. Γιώργος Κατρούγκαλος του ΣΥΡΙΖΑ και Γραμματέας ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος του ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ.
Σε συνεργασία με Τουρκία και Βουλγαρία η ανάπτυξη της Θράκης μας;
Ενώ λοιπόν όλοι περιμέναμε το θεάρεστο έργο της ειδικής διακομματικής επιτροπής της Βουλής με αρμοδιότητα την επεξεργασία προτάσεων για την ανάπτυξη της Θράκης μας, διαβάζουμε προχθές στην εφημερίδα “Εστία” πως εκπονήθηκε πόρισμα που προτείνει τη συνεργασία με την Τουρκία και τη Βουλγαρία για την “ανάπτυξη” της Θράκης μας.
Γίνεται δε λόγος, μεταξύ άλλων, για δημόσια σχολεία στις Πομακικές περιοχές με επιλογή τουρκικής γλώσσης.
Είναι δυνατόν; Θα συμφωνήσει ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του; Τι ακριβώς λέγει ο ΥΠΕΞ μας κ. Νίκος Δένδιας;
Σε πρόσφατη συνάντηση λοιπόν του Τούρκου Προέδρου στο προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα με τον ακροδεξιό Πρόεδρο του Εθνικιστικού κόμματος, αλλά και ηγέτη της ακροδεξιάς εθνικιστικής οργάνωσης “γκρίζοι λύκοι” Ντεβλέτ Μπαχτσελί, βρήκαν πάλι την ευκαιρία να χύσουν το δηλητήριό τους κατά της Ελλάδος και της Κύπρου.
Η συνάντηση αυτή – όπως είχε ανακοινωθεί - σκοπό είχε να συζητήσουν οι δυο άνδρες τις πολιτικές εξελίξεις ευρύτερα, αλλά και την πορεία της πολιτικής συνεργασίας τους.
Ωστόσο σε ένα ωραίο σκηνοθετημένο περιβάλλον, ο ακροδεξιός εθνικιστής Ντεβλέτ Μπαχτσελί, άδραξε την ευκαιρία και έκανε δώρο στον ισλαμιστή Τούρκο Πρόεδρο έναν χάρτη στον οποίο απεικονίζεται ο τουρκόφωνος κόσμος.
Στον οποίο – όπως μετέδωσε η τουρκική εφημερίδα Yeni Safak – συμπεριλαμβάνεται η Θράκη μας (Δυτική) και η Κύπρος.
Και δεν μπορεί να διαφύγει της προσοχής η σύνδεση αυτού του χάρτη με την σύσκεψη κρατών της περασμένης Παρασκευής στην Τουρκία και την οποία ο Ρ. Τ. Ερντογάν αποκάλεσε ως “τουρκικό συμβούλιο”.
Σε αυτό το “τουρκικό συμβούλιο” μετείχαν οι ηγέτες από το Ουζμπεκιστάν, το Καζακστάν, το Αζερμπαϊτζάν, την Κιργιζία και το Τουρκμενιστάν. Παράδοξο το γεγονός, πως μετείχε ως παρατηρητής ο Ούγγρος Πρωθυπουργός Βίκτωρ Όρμπαν. Αλήθεια τι ακριβώς σημαίνει “παρατηρητής”;
Ωστόσο, δεν μπορεί να μην ανησυχεί την ελληνική και την κυπριακή κυβέρνηση αυτή η συμμετοχή Πρωθυπουργού μέλους – κράτους της ΕΕ, αλλά και η στόχευση του Τούρκου Προέδρου ώστε στην επόμενη Σύνοδο να συμπεριλάβει ως μέλος και το βόρειο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου.
Υποτέλεια του εθνικού κράτους μας στη Θράκη…
Ωστόσο σήμερα στο κείμενό μου θα ήθελα να επικεντρωθώ στην Θράκη μας, αυτήν την υπερευαίσθητη γεωγραφικά περιοχή μας και η οποί φρονώ δεν τυγχάνει της ίδιας ευαισθησίας από τα κόμματα Εξουσίας της Πατρίδος μας.
Θα ξεκινήσω με τον πρόλογο ενός σπουδαίου άρθρου, του κ. Κώστα Καραΐσκου, και το οποίο αποτέλεσε τη βάση της εισήγησής του στο 4ο Διαδικτυακό Συνέδριο με θέμα “Οι συνέπειες της υποτέλειας στη διαμόρφωση των εθνικών θεμάτων μας” που διοργάνωσε η Επιτροπή “Τιμή στο ‘21” στις 23-24 Οκτωβρίου 2021:
«Προσπαθώντας να μιλήσει κανείς πειστικά για το πώς εκδηλώνεται η υποτέλεια του εθνικού κράτους μας στη Θράκη, αλλά και γενικότερα, συναντά ένα σοβαρό πρόβλημα. Τα γεγονότα που εντοπίζονται, στην τρέχουσα ή τη λίγο παλαιότερη ιστορία μας, ως αποδείξεις μιας τέτοιας παθογένειας, μπορούν να ερμηνευτούν από κάποιους διαφορετικά, ως αποτέλεσμα εσφαλμένων αποφάσεων ή ως αναγκαιότητες που επέβαλλε η εκάστοτε συγκυρία. Χωρίς να είναι άμοιρες αλήθειας αυτές οι οπτικές σε ορισμένες περιπτώσεις, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι θεωρώ την υποτέλεια του ελλαδικού κράτους στο δυτικό παράγοντα τουλάχιστον καθοριστική και πλήρως αποδεδειγμένη.
Τα πλαίσια εντός των οποίων κινείται η πολιτική μας, γενικά αλλά και ειδικότερα στη Θράκη, οριοθετούνται αποφασιστικά από τους δυτικούς εντολείς και τη γειτονική Τουρκία. Μάλιστα η πρόσφατη “καραμπόλα” που ξεκίνησε με το AUKUS και κατέληξε κατά τρόπο αίσιο, πλην τυχαίο, στην ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία έδειξε, πέραν πάσης αμφιβολίας, τη ντροπιαστική ανεπάρκεια του πολιτικού μας συστήματος που διαχειρίζεται τις τύχες της πατρίδας μας. Για όσα έχουν γίνει κι ακόμα γίνονται στη Θράκη έχουν γραφτεί πολλά, ενίοτε επιπόλαια ή υπερβολικά, αλλά, η δυσάρεστη πραγματικότητα μιας διαχρονικά μειωμένης ελληνικής κυριαρχίας είναι πασιφανής…».
Ένα άρθρο μαχαιριά στον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στόχευση στην Θράκη μας κι όχι μόνο…
Κατά το παρελθόν έχω αναφερθεί κι άλλες φορές στο ειδησεογραφικό πόρταλ www.komotinipress.gr/ και σε άρθρα του κ. Νίκου Αρβανίτη. Ένα σάιτ που επισκέπτομαι συχνά και από το οποίο ενημερώνομαι για τα τεκταινόμενα στην Θράκη μας.
Πρόσφατα λοιπόν ο κ. Νίκος Αρβανίτης έγραψε:
«Το μακρινό 2015 είχαμε αναρωτηθεί για την ύπαρξη της κρυφής ατζέντας του ΣΥΡΙΖΑ για την Θράκη με αφορμή το διαφαινόμενο κλείσιμο ή την υποβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικών Υποθέσεων του ΥΠΕΞ που αποτελούσε κι εξακολουθεί ν’ αποτελεί πάγια απαίτηση των ακραίων στοιχείων της μειονότητας. Δεν πρέπει, βεβαίως, να ξεχνάμε και το καταστροφικό “δημοψήφισμα” του 2015 που ως επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίχθηκε από τον σκληρό πυρήνα των τουρκοφρόνων της μειονότητας. Να υπενθυμίσουμε ότι οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση στα τουρκικά με την οποία καλούσαν τη μειονότητα να ψηφίσει “όχι” την Κυριακή 5/7/2015 ενώ υπέρ του ΟΧΙ είχε ταχθεί και το Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ- DEB). Να υπενθυμίσουμε ότι σε τουρκόγλωσσο προεκλογικό φυλλάδιο του ΣΥΡΙΖΑ που είχε κυκλοφορήσει στις βουλευτικές εκλογές διαγράφονταν οι βασικές αρχές που διέπουν διαχρονικά την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με τα μειονοτικά δικαιώματα. Στο φυλλάδιο εκείνο υπήρχε και η δέσμευση “για την κατάργηση της αρμοδιότητας ΥΠΕΞ και της ΕΥΠ για τα θέματα που αφορούν τη μειονότητα και μεταφορά των σχετικών αρμοδιοτήτων στο Υπουργείο Εσωτερικών”.
Ένα χρόνο μετά, το 2016, το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ και κάποια στελέχη του, σε αντίθεση με τα μέλη της “Νέας Διακυβέρνησης”, συνέχιζαν να προκαλούν αρνητικούς συνειρμούς στα social media εξαιτίας θέσεων περί “τουρκικής” και όχι μουσουλμανικής μειονότητας. Ακόμη και σήμερα τα επιφανή στελέχη της τουρκόφρονης πτέρυγας της ηγεσίας της μειονότητας όπως και “απαίδευτα” ως προς την διπλωματία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αντιτίθενται στην εύρυθμη λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Ήδη από τα τέλη του 2017 είχαμε επισημάνει ότι εκτός από την αμφιλεγόμενη δραστηριότητα του ντόπιου εθνοσωτήριου life style βρίσκεται σε εξέλιξη μια “ενδοπατριωτική πόλωση” που όσο κι αν γίνονται προσπάθειες να περιορισθεί στο στενό κύκλο των πρωταγωνιστών της, κάποιοι βλέπουν πίσω από αυτήν κινήσεις “αναδιάταξης” των δομών που θα ασχολούνται με τον “κατευθυνόμενο κι ελεγχόμενο πατριωτισμό” στην περιοχή της Ελληνικής Θράκης.
Το 2018 (έτος υπογραφής της Συνθήκης των Πρεσπών) βλέπουμε ότι μπαίνουν σε φάση υλοποίησης, τα επιμέρους σχέδια της “κρυφής ατζέντας” που κατέληξε στο “σφράγισμα” της ΕΥΠ στην Θράκη (με την υπολειτουργία του κλιμακίου της Κομοτηνής) και τη δρομολόγηση της απομάκρυνσης των Μουφτήδων της Θράκης, ενώ παράλληλα έγινε απόπειρα προώθησης κάποιου αναπτυξιακού μοντέλου στην περιοχή που όμως δεν φαίνεται να τελεσφόρησε.
Για τα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ στην Θράκη την περίοδο της διακυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα, ίσως να είναι ενδεικτική η ρήξη που επήλθε ανάμεσα στον πρώην ΥΠΕΞ κ. Νίκο Κοτζιά, επικεφαλής του ΠΡΑΤΤΩ και της τότε κυβέρνησης το 2019, έτος που κέρδισε τις εκλογές η ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη, της οποίας η ατζέντα για την Θράκη αναζητείται εναγωνίως.
Οι παρακρατικοί μηχανισμοί της Τουρκίας που δρουν στην Θράκη δεν σταμάτησαν το έργο τους και ήδη έθεσαν σε εφαρμογή “σχέδιο πολλαπλών χτυπημάτων” κατά της Ελληνικής Θράκης.
Το 2020 να αποτελεί σημείο ορόσημο για την Θράκη μετά την “Μάχη του Έβρου” γεγονός που εξαναγκάζει την Κυβέρνηση να προχωρήσει στη σύσταση της Διακομματικής Επιτροπής για την Θράκη, ενώ φαίνεται ότι κοινός παρονομαστής και ενδεχόμενος ισοσταθμιστής των τουρκικών “μέγα” - προκλήσεων θεωρείται η ανανέωση της αμυντικής συμφωνίας και συνεργασίας με τις ΗΠΑ και την παρουσία τους στον Λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Η διαχείριση της πανδημίας στην Θράκη από την πρώτη στιγμή με την κατάσταση στον Δήμο Μύκης και ό,τι ακολούθησε μέχρι τις μέρες κατέδειξε το τραγικό έλλειμμα του κρατικού μηχανισμού σε επίπεδο υπηρεσιών το οποίο και είναι αποκλειστικά και μόνον έργο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ να δείχνει εγκλωβισμένη σε κεντρικό επίπεδο ενώ σε τοπικό η διοίκηση της ΠΑΜΘ του κ. Χρήστου Μέτιου φάνηκε τραγικά ανεπαρκής στο να διαχειρισθεί σειρά προκλήσεων που μέχρι και τώρα αναδύονται.
Το 2021 βρίσκει την Θράκη σε μία μεταβατική φάση κι ενώ περιμένουμε το τελικό πόρισμα της Διακομματικής έχουμε ήδη τις πρώτες ενδείξεις για τις κατευθύνσεις που αυτό θα υποδείξει με τη ΝΔ να βρίσκεται στην τροχιά της πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ.
Η πρόσφατη επίσκεψη του Αλ. Τσίπρα στην Θράκη μπορεί να μην είχε τίποτα από την αίγλη του παρελθόντος, στον Έβρο δεν είχε καν ακροατήριο, ο ίδιος να ήταν εμφανώς κουρασμένος ενώ είναι πλέον εμφανέστατη η τριχοτόμηση του τοπικού κομματικού μηχανισμού για την οποία, όμως, η “Κουμουνδούρου” παριστάνει ότι δεν γνωρίζει τίποτα.
Η μακροσκελής ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μουσικής δεν θύμιζε σε τίποτα τις παλιές καλές μέρες, ενώ οι κινήσεις του κλιμακίου του ΣΥΡΙΖΑ στις μειονοτικές περιοχές εκτός από κάποιους αναιμικούς συμβολισμούς και αντικυβερνητικά μηνύματα αποσκοπούσαν και στο να ρίξουν “γέφυρες συμπόρευσης” με τους “τουρκόφρονες” της μειονότητας ενώ στον Ίασμο Ροδόπης ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύτηκε πως το κόμμα του στηρίζει και θα στηρίζει τις αναγκαίες δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση των δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας, κλείνοντας το μάτι στον Οζγκιούρ Φερχάτ και τον Χουσεΐν Ζεϋμπέκ, εγκρίνοντας εν πολλοίς τις κινήσεις τους και την επικοινωνία με το Τουρκικό Προξενείο και τους μηχανισμούς της Άγκυρας».
Ποια είναι η ειδική διακομματική επιτροπή της Βουλής;
Όμως ποια είναι η ειδική διακομματική επιτροπή της Βουλής με αρμοδιότητα την επεξεργασία προτάσεων για την ανάπτυξη της Θράκης μας, συσταθείσα τον Ιούλιο του 2020 με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη;
Αυτή η πρωθυπουργική πρωτοβουλία έγινε ομόφωνα αποδεκτή από όλους τους Προέδρους των κοινοβουλευτικών κομμάτων που μετείχαν της διάσκεψης. Καθορίστηκε δε, χρονοδιάγραμμα έξη μηνών (;;;) προκειμένου η Επιτροπή να υποβάλλει στην κυβέρνηση συγκεκριμένες προτάσεις.
Επίσης αυτή η Επιτροπή ορίστηκε να είναι 25μελής. 13 μέλη της από την Κ.Ο. της ΝΔ, 7 από τον ΣΥΡΙΖΑ, 2 από το ΚΙΝΑΛ και από ένα μέλος θα έχουν τα υπόλοιπα κόμματα, του ΚΚΕ, της “Ελληνικής Λύσης” και του ΜέΡΑ25.
Πρόεδρος αυτής της Επιτροπής ορίσθηκε με εντολή του Πρωθυπουργού η Βουλευτής Χανίων της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη. Παρ΄ ότι αυτή η ανάθεση γέννησε πολλά ερωτηματικά, από τη στιγμή που ο Πρωθυπουργός μέχρι σήμερα δεν έδωσε κάποιο υπουργείο στην κ. Ντόρα Μπακογιάννη. Και στο τέλος – τέλος, όπως είχα γράψει και παλαιότερα, δεν θα ήταν καταλληλότερος επί παραδείγματι ο Βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ (γεννήθηκε στην Κομοτηνή) Ευριπίδης Στυλιανίδης, πανεπιστημιακός, επίκουρος καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή (Τμήμα Νομικής, Κατεύθυνσης Ελληνικού Δικαίου) του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου;
Ο οποίος γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τα προβλήματα της Θράκης μας; Είναι δυνατόν λοιπόν μια βουλευτής Χανίων (πρώην Α΄ εκλογικής περιφέρειας της Αθήνας) να γνωρίζει καλύτερα τα προβλήματα της Θράκης μας από έναν βουλευτή που γεννήθηκε και ζει στη Θράκη μας;
Ο οποίος στο πρόσφατο παρελθόν είχε την τόλμη και την παρρησία να καταθέσει με τον πλέον επίσημο τρόπο, πρόταση στο κόμμα του, για επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων από το 6 στα 12 ναυτικά μίλια; Που ως γνωστόν αποτελεί το casus belli (αφορμή πολέμου) της Τουρκίας απέναντι στην Ελλάδα.
Επίσης να θυμίσουμε πως η κ. Ντόρα Μπακογιάννη πρωτοστατεί στο ζήτημα προσφυγής της Ελλάδος στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για τις ελληνοτουρκικές διαφορές. Που συμφωνεί με την “Συμφωνία των Πρεσπών”. Που συμφωνούσε με το “Σχέδιο Ανάν” στην Κύπρο μας. Που ανέτρεψε ως ΥΠΕΞ της κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή, τα δυο μεγαλόπνοα ενεργειακά σχέδια του τότε Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή με τον Πρόεδρο της Ρωσίας Βλαδιμίρ Πούτιν (Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη [αγωγός πετρελαίου] και South Stream [αγωγός φυσικού αερίου]).
Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε, πως Αντιπρόεδρος αυτής της Επιτροπής είναι ο κ. Γιώργος Κατρούγκαλος του ΣΥΡΙΖΑ και Γραμματέας ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος του ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ.
Σε συνεργασία με Τουρκία και Βουλγαρία η ανάπτυξη της Θράκης μας;
Ενώ λοιπόν όλοι περιμέναμε το θεάρεστο έργο της ειδικής διακομματικής επιτροπής της Βουλής με αρμοδιότητα την επεξεργασία προτάσεων για την ανάπτυξη της Θράκης μας, διαβάζουμε προχθές στην εφημερίδα “Εστία” πως εκπονήθηκε πόρισμα που προτείνει τη συνεργασία με την Τουρκία και τη Βουλγαρία για την “ανάπτυξη” της Θράκης μας.
Γίνεται δε λόγος, μεταξύ άλλων, για δημόσια σχολεία στις Πομακικές περιοχές με επιλογή τουρκικής γλώσσης.
Είναι δυνατόν; Θα συμφωνήσει ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του; Τι ακριβώς λέγει ο ΥΠΕΞ μας κ. Νίκος Δένδιας;