Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος τεσσάρων Doha αγγίζει το 1,5 δισ. χωρίς όμως σε αυτό να περιλαμβάνεται ο οπλισμός και η υποστήριξη.
Από: newpost.gr
Όπως αναμενόταν έπειτα από τους Γάλλους και τους Ολλανδούς δυναμικό παρών στη «ναυμαχία» για τις κορβέτες δίνουν και οι Ιταλοί καταθέτωντας στο Πολεμικό Ναυτικό τη δική τους πρόταση. Πρόκειται για την κορβέτα Doha(AlZubarah Class) η οποία ήδη κατασκευάζεται από την Fincantieri για λογαριασμό του Κατάρ. Το πλοίο εκτοπίσματος 3250 τόνων και μήκους 107 μέτρων παραπέμπει σε μια μικρή φρεγάτα και αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της Ιταλικής πρότασης. Με ισχυρή διαμόρφωση ανάλογη της Gowind αλλά και της Sigma 10514 η Doha μπαίνει δυνατά στη «ναυμαχία» για το Ελληνικό πρόγραμμα με την «κούρσα» να ξεκινά μόλις τώρα. Και το Πολεμικό Ναυτικό να διαπραγματεύεται σκληρά με στόχο το ισχυρότερο πλοίο στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Η «Ελληνική» Doha σε σχέση με το πλοίο που κατασκευάζεται για το Κατάρ θα διαθέτει και πλήρες ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό με Sonar γάστρας αλλά και συρόμενο πιθανότατα το Captas-2 αφού το Πολεμικό Ναυτικό το έθεσε ως απαραίτητο όρο στην διαμόρφωση της κορβέτας. Επιπλέον οι Ιταλοί δίνουν τη δυνατότητα επιλογής για τους 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους προτείνοντας είτε Aster 30-περιλαμβάνονται στη διαμόρφωση της έκδοσης για το Kατάρ- είτε Mica, είτε ESSM ανάλογα με την προτίμηση του πελάτη. Ο οπλισμός της Doha περιλαμβάνει πυροβόλο 76/62mm, 8 αντιπλοικούς πυραύλους Exocet MM40 block 3, σύστημα εγγύς προστασίας RAM, πυροβόλα 30mm, αντίμετρα και σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ECM. H Ιταλική κορβέτα διαθέτει το περιστρεφόμενο 3D ραντάρ KRONOS της εταιρείας Leonardo με εμβέλεια 300 χλμ σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος τεσσάρων Doha αγγίζει το 1,5 δις χωρίς όμως σε αυτό να περιλαμβάνεται ο οπλισμός και η υποστήριξη. Επιπλέον το τελικό κόστος της προσφοράς εξαρτάται σύμφωνα με την Ιταλική πρόταση και από την κατάσταση των Ελληνικών ναυπηγείων στα οποία η Fincantieri επιθυμεί να κατασκευάσει τα πλοία. Η πρόταση αναφέρεται σε συνεργασία με την εταιρεία ONEX ώστε οι κορβέτες να «χτιστούν» στα ναυπηγεία της Ελευσίνας εάν προχωρήσει η επένδυση. Με αυτά τα δεδομένα καθίσταται σαφές ότι η τιμή που δόθηκε από τους Ιταλούς είναι ενδεικτική και αποτελεί συνάρτηση των εξελίξεων στα ναυπηγεία όπου η κατάσταση παραμένει «θολή». Σύμφωνα με την πρόταση της Fincantieri κάθε Doha μπορεί να κατασκευαστεί εντός 42 μηνών από τη στιγμή της συμφωνίας.
Όπως αναμενόταν έπειτα από τους Γάλλους και τους Ολλανδούς δυναμικό παρών στη «ναυμαχία» για τις κορβέτες δίνουν και οι Ιταλοί καταθέτωντας στο Πολεμικό Ναυτικό τη δική τους πρόταση. Πρόκειται για την κορβέτα Doha(AlZubarah Class) η οποία ήδη κατασκευάζεται από την Fincantieri για λογαριασμό του Κατάρ. Το πλοίο εκτοπίσματος 3250 τόνων και μήκους 107 μέτρων παραπέμπει σε μια μικρή φρεγάτα και αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της Ιταλικής πρότασης. Με ισχυρή διαμόρφωση ανάλογη της Gowind αλλά και της Sigma 10514 η Doha μπαίνει δυνατά στη «ναυμαχία» για το Ελληνικό πρόγραμμα με την «κούρσα» να ξεκινά μόλις τώρα. Και το Πολεμικό Ναυτικό να διαπραγματεύεται σκληρά με στόχο το ισχυρότερο πλοίο στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Η «Ελληνική» Doha σε σχέση με το πλοίο που κατασκευάζεται για το Κατάρ θα διαθέτει και πλήρες ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό με Sonar γάστρας αλλά και συρόμενο πιθανότατα το Captas-2 αφού το Πολεμικό Ναυτικό το έθεσε ως απαραίτητο όρο στην διαμόρφωση της κορβέτας. Επιπλέον οι Ιταλοί δίνουν τη δυνατότητα επιλογής για τους 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους προτείνοντας είτε Aster 30-περιλαμβάνονται στη διαμόρφωση της έκδοσης για το Kατάρ- είτε Mica, είτε ESSM ανάλογα με την προτίμηση του πελάτη. Ο οπλισμός της Doha περιλαμβάνει πυροβόλο 76/62mm, 8 αντιπλοικούς πυραύλους Exocet MM40 block 3, σύστημα εγγύς προστασίας RAM, πυροβόλα 30mm, αντίμετρα και σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ECM. H Ιταλική κορβέτα διαθέτει το περιστρεφόμενο 3D ραντάρ KRONOS της εταιρείας Leonardo με εμβέλεια 300 χλμ σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος τεσσάρων Doha αγγίζει το 1,5 δις χωρίς όμως σε αυτό να περιλαμβάνεται ο οπλισμός και η υποστήριξη. Επιπλέον το τελικό κόστος της προσφοράς εξαρτάται σύμφωνα με την Ιταλική πρόταση και από την κατάσταση των Ελληνικών ναυπηγείων στα οποία η Fincantieri επιθυμεί να κατασκευάσει τα πλοία. Η πρόταση αναφέρεται σε συνεργασία με την εταιρεία ONEX ώστε οι κορβέτες να «χτιστούν» στα ναυπηγεία της Ελευσίνας εάν προχωρήσει η επένδυση. Με αυτά τα δεδομένα καθίσταται σαφές ότι η τιμή που δόθηκε από τους Ιταλούς είναι ενδεικτική και αποτελεί συνάρτηση των εξελίξεων στα ναυπηγεία όπου η κατάσταση παραμένει «θολή». Σύμφωνα με την πρόταση της Fincantieri κάθε Doha μπορεί να κατασκευαστεί εντός 42 μηνών από τη στιγμή της συμφωνίας.
Με δεδομένο ότι στο 1,5 δις δεν περιλαμβάνεται ο οπλισμός και η υποστήριξη, το κόστος για κάθε πλοίο ανεβαίνει όπως υπολογίζεται τουλάχιστον 100 εκ ανάλογα και με τα βλήματα τα οποία τελικά θα επιλεγούν. Μόνο οι 8 Exocet MM40 block 3 κοστίζουν άνω των 30 εκ., 16 Mica ή ΕSSM επίσης ξεπερνούν τα 30 εκ, αν επιλεγούν οι Αster 30 πλησιάζουν τα 50 εκ ενώ στο 1,5 δις δεν περιλαμβάνεται τόσο το RAM όσο και οι τορπίλες. Κατά συνέπεια το τελικό κόστος φαίνεται ότι για τέσσερις Doha ξεπερνά τα 2 δις την ώρα που η πρώτη Γαλλική πρόταση για τέσσερις Gowind με πλήρη οπλισμό και υποστήριξη κυμαίνεται στο 1,7 δις ενώ ανάλογη και ακόμη πιο χαμηλή είναι σύμφωνα με πληροφορίες η Ολλανδική πρόταση για τέσσερις Sigma 10514.
Οι Γάλλοι της Naval Group είναι οι μόνοι έως τώρα που δίνουν το δικαίωμα στην Ελλάδα να κατασκευάζει και να εξάγει την Gowind αν προχωρήσει η συμφωνία για αγορά από το Πολεμικό Ναυτικό των πρώτων τεσσάρων κορβετών.
Οι Γάλλοι της Naval Group είναι οι μόνοι έως τώρα που δίνουν το δικαίωμα στην Ελλάδα να κατασκευάζει και να εξάγει την Gowind αν προχωρήσει η συμφωνία για αγορά από το Πολεμικό Ναυτικό των πρώτων τεσσάρων κορβετών.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτή είναι η γαλλική πρόταση για τέσσερις κορβέτες Gowind HN
Αποφασισμένοι έπειτα από την συμφωνία για τις φρεγάτες Belharra να κερδίσουν και τη «ναυμαχία» για τις καινούργιες Ελληνικές κορβέτες εμφανίζονται οι Γάλλοι με τις επόμενες εβδομάδες να κρίνονται ως καθοριστικές για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων. Έχουν να ανταγωνιστούν την εξαιρετική πρόταση των Ολλανδών με την κορβέτα Sigma 10514 η οποία αποτελεί σύμφωνα με τους Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού ένα ανάλογων δυνατοτήτων πλοίο όπως ακόμη και την Ιταλική πρόταση για την μεγαλύτερου εκτοπίσματος κορβέτα Doha, η οποία παραπέμπει περισσότερο σε μια μικρή φρεγάτα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η αρχική πρόταση των Γάλλων της Naval Group για τέσσερις κορβέτες Gowind, με πλήρη οπλισμό και με την υποστήριξη-εκπαίδευση να περιλαμβάνεται στο συνολικό πακέτο, αγγίζει το 1,7 δις ευρώ. Με τους Γάλλους όμως να εμφανίζονται ανοιχτοί στη διαπραγμάτευση όπως άλλωστε έκαναν και στην υπόθεση των φρεγατών Belharra όπου τελικά έπεσαν στα 3,050 δις ευρώ για τρεις φρεγάτες με πλήρη οπλισμό και υποστήριξη.
Η πίεση ήδη είναι μεγάλη από τους Ολλανδούς ενώ άγνωστη προς το παρόν παραμένει η Ιταλική πρόταση της Fincantieri με την Doha αν και θεωρείται δεδομένο ότι το κόστος για τέσσερα πλοία αναμένεται να είναι αρκετά υψηλότερο αφού πρόκειται για σαφώς μεγαλύτερη Μονάδα η οποία ξεπερνά σε εκτόπισμα τους 3200 τόνους. Το Πολεμικό Ναυτικό έχει ως στόχο να πιέσει ώστε το συνολικό κόστος να πέσει ακόμα και κάτω από το 1,5 δις προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.
Η Γαλλική πρόταση αφορά την Gowing με εκτόπισμα τους 2800 τόνους δηλαδή το πλοίο που κατασκευάζεται ήδη για λογαριασμό του Αιγυπτιακού πολεμικού ναυτικού. Η διαμόρφωση την οποία προτείνει η κατασκευάστρια Naval Group περιλαμβάνει 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους MICA, όπως άλλωστε επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό, το ραντάρ NS-100, σύστημα εγγύς προστασίας(CIWS) RAM, πυροβόλο Οto Melara 76mm, σόναρ τρόπιδας(Ηull Mounted) και συρόμενο σόναρ Captas-2 και σύστημα πρόωσης CODLOD(Combined Diesel -Electric orDiesel).
To Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται ότι επιλέγει ως αντιαεροπορικούς πυραύλους τους Mica έναντι άλλων προτάσεων αφού τους ίδιους πυραύλους χρησιμοποιεί ήδη και η Πολεμική Αεροπορία τόσο στα Mirage όσο και στα Rafale. Ο κοινός με την ΠΑ πύραυλος εξυπηρετεί το ΠΝ για λόγους κόστους, συντήρησης και αναβάθμισης και αυτός φαίνεται ότι είναι ο λόγος που οι Επιτελείς καταλήγουν σε αυτή την επιλογή.
Η προτεινόμενη από τους Γάλλους Gowind έχει μήκος 102 μέτρα, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 25 κόμβους και με την οικονομική ταχύτητα των 15 κόμβων θα έχει αυτονομία 4.500 μίλια με 95 άτομα πλήρωμα και ομάδες Ειδικών Επιχειρήσεων συνολικά. Θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί οργανικό ελικόπτερο έως και 11 τόνων αλλά και UAV κλάσης S-100 ενώ θα διαθέτει και δύο ταχύπλοα RHIB μήκους 7 μέτρων.
Οι Γάλλοι-όπως και οι Ολλανδοί-αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ναυπήγησης των κορβετών σε Ελληνικά ναυπηγεία όπως ακριβώς έκαναν και για τις Aιγυπτιακές Gowind με την πρώτη να κατασκευάζεται στη Lorient και τις υπόλοιπες τρεις στα ναυπηγεία της Αλεξάνδρειας. Προϋπόθεση φυσικά είναι να βρεθεί λύση στο εξαιρετικά «θολό» τοπίο των Ελληνικών ναυπηγείων. Το γεγονός ότι ήδη στα ναυπηγεία της Lorient υπάρχουν παραγγελίες έως και το 2026 σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των Γάλλων της Naval Group δεν αποτελεί πρόβλημα. Και σε περίπτωση που η Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό συμφωνήσουν τελικά για τις Gowind εμφανίζονται έτοιμοι να αλλάξουν τη σειρά κατασκευής και να δώσουν προτεραιότητα στις Ελληνικές κορβέτες.
Σύμφωνα με την Γαλλική πρόταση ο χρόνος κατασκευής κάθε Gowind υπολογίζεται στους 30-32 μήνες.
Σύμφωνα με την Γαλλική πρόταση ο χρόνος κατασκευής κάθε Gowind υπολογίζεται στους 30-32 μήνες.