φωτο pric.org.cn |
Ένα σκάφος αυτού του μεγέθους θα ήταν ένας μεγάλος ανταγωνισμός ακόμη και για τα μεγαλύτερα heavy lift ημι-υποβρύχια πλοία που βρίσκονται σήμερα σε υπηρεσία. Αυτά τα πλοία είναι ακόμη ένα pitstop στο δρόμο της Κίνας προς την ενισχυμένη πολική εξερεύνηση, αναφέρει το Polar Journal.
Τα σκάφη εντάσσονται στο τελευταίο πενταετές αναπτυξιακό σχέδιο, το οποίο στοχεύει στην αύξηση της παρουσίας της Κίνας στην Αρκτική μέσω της χρήσης εξειδικευμένων σκαφών, συμπεριλαμβανομένων σκαφών ανύψωσης καθώς και παγοθραυστικών.
Το υπουργείο αναμένει ότι μέσα στα επόμενα ένα έως δύο χρόνια θα ολοκληρωθούν τα βασικά κατασκευαστικά σχέδια για τα δύο συγκοινωνιακά έργα παράλληλα με την έρευνα για την ικανότητα έκτακτης ανάγκης διάσωσης κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού. Στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια, θα ακολουθήσει η ολοκλήρωση του οριστικού τεχνικού σχεδιασμού του παγοθραυστικού και του ημι-υποβρυχίου με συγκεκριμένη προθεσμία το 2025.
Ο Marc Lanteigne, ο οποίος είναι καθηγητής και ερευνητής στην πολιτική, την ασφάλεια και τις διεθνείς σχέσεις στο Πανεπιστήμιο του Tromsø, δήλωσε στο High North News «[Αυτά τα σχέδια] δείχνουν ότι η Κίνα εξακολουθεί να βλέπει την Αρκτική ως προτεραιότητα πολιτικής και επιθυμεί να συνεχίσει να αναπτύσσει τον πολικό δρόμο του μεταξιού παρά τις πολλές οπισθοδρομήσεις στη σκανδιναβική περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Γροιλανδίας, καθώς και τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με την οικονομία μετά την πανδημία».
Επιπλέον επισημαίνει ποια είναι η προοπτική της Κίνας για το τι μπορεί να φέρει στο μέλλον η ευημερία της περιοχής της Αρκτικής. Ισχυρίζεται, «Εκτός από το βαρύ παγοθραυστικό, το βαρύ ανυψωτικό υποδηλώνει επίσης ότι το Πεκίνο αναμένει σημαντική άνοδο στην κινεζική θαλάσσια κυκλοφορία, καθώς και αυξημένη ζήτηση για ρωσικά ορυκτά καύσιμα, στο μακρινό βορρά τα επόμενα χρόνια».
Η Κίνα διαθέτει ήδη δύο παγοθραυστικά. Το ένα κατασκευάστηκε εγχώρια και το άλλο τροποποιήθηκε αφού αγοράστηκε από την Ουκρανία.
* πληροφορίες Polina Leganger Bronder - thebarentsobserver.com