Ναυτική αρμάδα του Ελληνικού Πολεμικού Στόλου αποτελούμενη από φρεγάτα, ταχέα σκάφη, πλοία επιτήρησης στο Αν. Αιγαίο. Πηγή: Πολεμικό Ναυτικό |
Με το προσχέδιο των φρεγατών Belh@rra να έχει προχωρήσει, οι Επιτελείς της Γενικής Διεύθυνσης εξοπλισμών και επενδύσεων αλλά και του Πολεμικού Ναυτικού έχουν ήδη βάλει μπροστά για το Νο2 στόχο που είναι οι κορβέτες για τον Ελληνικό στόλο.
Από: hellasjournal.com - Γ.Σ.
Τα ίδια τα στελέχη στο Πολεμικό Ναυτικό σημειώνουν ότι εφόσον κάποιος εκ των «μνηστήρων» ακολουθήσει την υπερβατική γραμμή που έχει χαράξει η Ελληνική πλευρά, με την προσπάθεια της ολοκληρωτικής αλλαγής πλεύσης στον πολεμικό στόλο, αυτός θα είναι και ο νικητής στη νέα εν εξελίξει «ναυμαχία».
Η οδός της «υπέρβασης» για τους διαπραγματευτές της ΓΔΑΕΕ και τα έμπειρα στελέχη του ΠΝ είναι οι μνηστήρες να πέσουν κάτω από τις σημερινές τιμές που δίνουν σε όλο το πακέτο των κορβετών.
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Γενικό Επιτελείο Ναυτικού θέτουν ως αρχή για το νέο τύπο πλοίου στον στόλο, τέσσερις κορβέτες, ενώ Επιτελείς τονίζουν πως εφόσον κάποιοι εκ των μνηστήρων βάλουν λίγο νερό στο κρασί τους, τότε τα πλοία αυτά δεν αποκλείεται να γίνουν πέντε, ως πρώτη παραγγελία.
Οι ενδιαφερόμενοι που φέρνουν τις προσφορές τους και τις συζητούν με το Πολεμικό Ναυτικό είναι οι Γάλλοι με τις κορβέτες Gowind, οι Ολλανδοί με τις Sigma 10514 και οι Ιταλοί με την κορβέτα Doha.
Βεβαίως οι Ιταλοί προς ώρας δεν έχουν καταθέσει επίσημη πρόταση για τα δικά τους πλοία, αλλά έχουν δεσμευτεί ότι θα το κάνουν το αμέσως επόμενο διάστημα ώστε να υπάρξει η ανάλογη επιχειρησιακή αξιολόγηση από τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού.
Από: hellasjournal.com - Γ.Σ.
Τα ίδια τα στελέχη στο Πολεμικό Ναυτικό σημειώνουν ότι εφόσον κάποιος εκ των «μνηστήρων» ακολουθήσει την υπερβατική γραμμή που έχει χαράξει η Ελληνική πλευρά, με την προσπάθεια της ολοκληρωτικής αλλαγής πλεύσης στον πολεμικό στόλο, αυτός θα είναι και ο νικητής στη νέα εν εξελίξει «ναυμαχία».
Η οδός της «υπέρβασης» για τους διαπραγματευτές της ΓΔΑΕΕ και τα έμπειρα στελέχη του ΠΝ είναι οι μνηστήρες να πέσουν κάτω από τις σημερινές τιμές που δίνουν σε όλο το πακέτο των κορβετών.
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Γενικό Επιτελείο Ναυτικού θέτουν ως αρχή για το νέο τύπο πλοίου στον στόλο, τέσσερις κορβέτες, ενώ Επιτελείς τονίζουν πως εφόσον κάποιοι εκ των μνηστήρων βάλουν λίγο νερό στο κρασί τους, τότε τα πλοία αυτά δεν αποκλείεται να γίνουν πέντε, ως πρώτη παραγγελία.
Οι ενδιαφερόμενοι που φέρνουν τις προσφορές τους και τις συζητούν με το Πολεμικό Ναυτικό είναι οι Γάλλοι με τις κορβέτες Gowind, οι Ολλανδοί με τις Sigma 10514 και οι Ιταλοί με την κορβέτα Doha.
Βεβαίως οι Ιταλοί προς ώρας δεν έχουν καταθέσει επίσημη πρόταση για τα δικά τους πλοία, αλλά έχουν δεσμευτεί ότι θα το κάνουν το αμέσως επόμενο διάστημα ώστε να υπάρξει η ανάλογη επιχειρησιακή αξιολόγηση από τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού.
Οι αναφορές Παναγιωτόπουλου στη Βουλή
Πριν λίγες ώρες στην Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος κατά την ομιλία του στον Προϋπολογισμό έκανε ιδιαίτερη μνεία τόσο για τις εξελίξεις γύρω από τις κορβέτες αλλά και στον επικείμενο εκσυγχρονισμό των τεσσάρων υφιστάμενων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ.
«Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη τόσο η διαπραγμάτευση για την πρόσκτηση τεσσάρων νέων κορβετών όσο και αυτή για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών κλάσης MEKO που θα συμπληρώσουν τελικά το πρόγραμμα των 5 δισ. για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Αυτή είναι η οροφή και θα την πιάσουμε στο απόλυτο. Θυμίζω ότι εντός του επόμενου έτους θα παραδοθεί επιτέλους και η τελευταία Πυραυλάκατος «Νούμερο 7», από ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε στις αρχές του αιώνα αλλά επισπεύστηκε και τελειώνει τα δύο τελευταία χρόνια.
Άρα, τα δυο εμβληματικά προγράμματα ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων τα οποία ανεβάζουν εκθετικά τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες είναι δεδομένα, δεν είναι όμως τα μοναδικά.»
Το πρόβλημα της ομοιογένειας
Σημαντικό για το Πολεμικό Ναυτικό είναι το θέμα της ομοιογένειας στον στόλο και αυτός είναι ένας βασικός λόγος που οι κορβέτες των Γάλλων προηγούνται σε αυτή την κούρσα. Και οι Επιτελείς σημειώνουν πως και η Ολλανδική πρόταση τους ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό, ενώ υπενθύμισαν οι ίδιες πηγές ότι η πρόσφατη υπογραφή LOI ανάμεσα σε Ελλάδα και Ολλανδία για τις φρεγάτες Μ και τα ναυρκοθηρευτικά Alkmaar ίσως παίξει τον δικό της ρόλο από την στιγμή που το Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται γι’ αυτά τα πλοία.
Πάντως το γεγονός πως το κόστος των φρεγατών Belh@rra έφτασε στα 3.050 δισ. αφήνει περισσότερα χρήματα στον «κουμπαρά» του Πολεμικού Ναυτικού και ωθεί στελέχη του να ομιλούν ανοιχτά πλέον για περισσότερες από 4 κορβέτες, ειδικά αν το κόστος προσεγγίσει τα 300 εκ. ευρώ ανά πλοίο.