Brent M. Eastwood - 19fortyfive.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Δε συμβαίνει το ίδιο με τα υποβρύχια κατηγορίας Gotland της Σουηδίας.
Αυτά τα σύγχρονα πετρελαιοηλεκτρικά σκάφη, που τώρα τροφοδοτούνται από ανεξάρτητη από τον αέρα πρόωση (AIP), είναι τόσο αθόρυβα που το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ενδιαφέρθηκε και μίσθωσε ένα από τα μοντέλα για τη διεξαγωγή δοκιμών και πολεμικών ασκήσεων.
Το τελικό αποτέλεσμα: ένα «νεκρό» αεροπλανοφόρο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Πώς το Gotland βύθισε το USS Ronald Reagan σε ένα πολεμικό παιχνίδι
Ο λόγος για τον οποίο υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για τα υποβρύχια κατηγορίας Gotland προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από έναν πόλεμο πριν από αρκετά χρόνια που πήγε πολύ άσχημα για το Ναυτικό των ΗΠΑ.
Το HMS Gotland μπόρεσε να διεισδύσει στα αμυντικά μέτρα μιας ομάδας κρούσης αερομεταφορέα το 2005. Το μικρό υποβρύχιο έφτασε τόσο κοντά που έβγαλε μια φωτογραφία του μεταφορέα USS Ronald Reagan κοντά στο Σαν Ντιέγκο. Σε ένα ναυτικό πολεμικό παιχνίδι όπως αυτό, θεωρείται «βύθιση». Το Gotland άρεσε τόσο πολύ στο Ναυτικό που το μίσθωσε για δεύτερο χρόνο για περισσότερες προσομοιώσεις. Τώρα οι Κινέζοι έχουν την ίδια τεχνολογία μειωμένου θορύβου που αποδεικνύεται πρόκληση για τις αμερικανικές τακτικές υποθαλάσσιου πολέμου.
Είναι ένα ισχυρό, πολλαπλών ρόλων υποβρύχιο
Τα σκάφη της κατηγορίας Gotland σχεδιάστηκαν αρχικά από τη Saab-Kockums και ανατέθηκαν στα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Αυτά τα υποβρύχια μπορούν να εκπληρώσουν κάθε είδους ρόλους - από επιφανειακή επίθεση και την εξουδετέρωση άλλων υποβρυχίων έως τη μεταφορά προσωπικού των δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων. Υπάρχουν τρία από τα σκάφη της κατηγορίας Gotland και είναι σε θέση να κρυφτούν στους αντιπάλους και να αναζητήσουν επικοινωνίες και ηλεκτρονικές πληροφορίες.
The Gotland έκοψε κ...λους σε Πολεμικούς Αγώνες κατά του Ναυτικού των ΗΠΑ
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, με μερικά από τα καλύτερα ανθυποβρυχιακά πλοία και αεροσκάφη στον κόσμο, απλά δεν μπορούσε να βρει το Gotland σε προσομοιώσεις μάχης. Το σχετικά χαμηλού κόστους υποβρύχιο 100 εκατομμυρίων δολαρίων (φθηνότερο από ένα μοντέλο με πυρηνική ενέργεια) μπόρεσε να περιπλανηθεί κατά βούληση ενώ εκτελούσε ελιγμούς αντίπαλης δύναμης (OPFOR). Το Gotland και η αμερικανική ομάδα μάχης μεταφορέων, αποτελούμενη από πολλά πλοία υποστήριξης, έτρεξαν την προσομοίωση ξανά και ξανά και το Gotland εξακολουθούσε να βγαίνει στην κορυφή.
Ποιο είναι το Μυστικό;
Το μυστικό της χαμηλής ακουστικής υπογραφής του Gotland είναι το αθόρυβο σύστημα Air Independent Propulsion (AIP) του κινητήρα Stirling. Αυτό σημαίνει πως το Gotland δε χρειάζεται να βγαίνει συχνά στην επιφάνεια ή να χρησιμοποιεί θορυβώδη αναπνευστήρα όπως τα παραδοσιακά πετρελαιοκίνητα σκάφη. Αντίθετα, ο κινητήρας Stirling έχει μια μπαταρία 75 κιλοβάτ που χρησιμοποιεί υγρό οξυγόνο. Το Stirling αναπτύσσει ταχύτητες 11 κόμβων στην επιφάνεια και 20 κόμβων βυθισμένο. Το Gotland λειτουργεί με AIP για εβδομάδες κάθε φορά. Οι Σουηδοί ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν αυτό το είδος πρόωσης.
Τρέξτε αθόρυβα και είναι δύσκολο να σας βρουν
Διαθέτει 27 ηλεκτρομαγνήτες που έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν τη μαγνητική του υπογραφή. Το κύτος του είναι πιο ανθεκτικό στο σόναρ και ο πύργος είναι κατασκευασμένος από υλικά με ορισμένα χαρακτηριστικά stealth. Ο εξοπλισμός στο εσωτερικό είναι καλυμμένος με ελαστικό ακουστικό αποσβεστήρα για μείωση της ανίχνευσης σόναρ.
Όχι πολύ μεγάλο υποβρύχιο
Τα υποβρύχια είναι σχετικά μικρά με μήκος 205 πόδια, έχουν πλάτος 20 ποδιών και βύθισμα 18 ποδιών με εκτόπισμα 1.380 τόνων. Ο αριθμός του πληρώματος είναι χαμηλός και μόνο 32 ναύτες μπορούν να υπηρετήσουν στο πλοίο.
Προσοχή στις Τορπίλες
Το Gotland έχει δύο τορπιλοσωλήνες των 533 mm και δύο 400 mm. Οι τορπίλες Bofors Type 613 εκτοξεύονται από τους σωλήνες των 533 χλστ. Το Type 613 είναι μια ισχυρή τορπίλη που χρησιμοποιείται σε επιφανειακό πόλεμο. Διαθέτει ασύρματη καθοδήγηση και χτυπά στόχους, στέλνοντας μια κεφαλή 529 λιβρών. Το υποβρύχιο μπορεί επίσης να ποντίσει νάρκες.
Το Gotland-class λαμβάνει αναβαθμίσεις
Δεδομένου ότι το Gotland κατασκευάστηκε αρχικά τη δεκαετία του 1990, οι Σουηδοί καθιέρωσαν μια αναβάθμιση μέσης διάρκειας το 2020 για δύο από τα τρία σκάφη κατηγορίας Gotland. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, 50 συστήματα όπως η πλοήγηση και οι αισθητήρες τοποθετήθηκαν πρόσφατα και άλλα άλλαξαν. Η επόμενη γενιά της κατηγορίας Blekinge θα επιτρέψει στα υποβρύχια να αξιολογήσουν το περιβάλλον τους με έναν οπτρονικό ιστό, ο οποίος θα αντικαταστήσει το περισκόπιο.
Αμερικανικό Ναυτικό εναντίον Γκότλαντ: Μια ρεβάνς;
Εάν δεν το έχει ήδη κάνει, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σουηδικό Ναυτικό για να επαναλάβει τις εκπαιδευτικές ασκήσεις του 2005 για να δει εάν οι Αμερικανοί μπορούν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους έναντι της αναβαθμισμένης κλάσης Gotland. Αυτό θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο καθώς η Κίνα διαθέτει πλέον τεχνολογία AIP και σίγουρα θα χρησιμοποιούσε τέτοια υποβρύχια σε μια ναυτική σύγκρουση με το Ναυτικό των ΗΠΑ.