Από: antinews.gr
Στον «πύργο» του, στο Μαξίμου, κρύφτηκε ο συνήθως λαλίστατος μέσω διαγγελμάτων του, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος πάντως δεν χάνει ευκαιρία για επικοινωνιακή προβολή.
Ενώ η Ελλάδα έμπαινε στην κατάψυξη και έκλειναν ακόμα και δρόμοι λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας, όπως η Κατεχάκη και η Κηφισίας, καθώς και η πολυδιαφημισμένη Αττική οδός της... ιδιωτικής πρωτοβουλίας, ενώ τεράστιες περιοχές στην Αθήνα και στα προάστια δεν είχαν ρεύμα, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να παγώσουν, ενώ συνολικά η χώρα έβαζε λουκέτο, ο πρωθυπουργός ήταν εξαφανισμένος.
Όχι μόνο δεν «ξεμύτισε» από την θαλπωρή του μεγάρου Μαξίμου, έστω σε μια ένδειξη συμπαράστασης για τους χιλιάδες ταλαιπωρούμενους πολίτες, αλλά ο μηχανισμός των τρολ του κόμματός του ξεσάλωσε στα social media, επιρρίπτοντας τις ευθύνες -άκουσον, άκουσον- στους πολίτες που βγήκαν έξω με κακοκαιρία (!).
Ούτε καν έσπευσε να ζητήσει μια συγγνώμη από τους Έλληνες, παρ' ότι η κυβέρνηση γνώριζε εδώ και καιρό ότι έρχεται πρωτοφανές κύμα κακοκαιρίας και, ως απεδείχθη, ήταν απροετοίμαστη.
Αντί ουσιαστικής οργάνωσης και λειτουργίας του κράτους, τι έκανε η κυβέρνηση; Αγγάρεψε και πάλι τις Ένοπλες Δυνάμεις για να μοιράζουν στους εγκλωβισμένους και παγωμένους πολίτες κουβέρτες, μπουκάλια νερό, φαγητό, σάντουιτς, κρουασάν, σοκολάτες και... κονιάκ, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας.
Μιζέρια
Αυτή είναι η Ελλάδα του 21ου αιώνα; Αυτή την Ελλάδα ευαγγελιζόταν ότι θα «φτιάξει» η κυβέρνηση των «αρίστων»; Όχι. Αυτή είναι η Ελλάδα της κυβερνητικής μιζέριας.
Δεν ζητάει κανείς θαύματα σε μια χώρα που ανέκαθεν αντιμετώπιζε σοβαρότατα προβλήματα στη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού της. Δεν ζητάει κανείς να έχει οργάνωση Ρωσίας ή Σουηδίας η Ελλάδα για τον χιονιά.
Το μίνιμουμ ζητάνε οι πολίτες. Στις λίγες φορές που η χώρα πλήττεται από σοβαρά φυσικά φαινόμενα, όπως αυτές τις ημέρες, να είναι εις θέσιν ο κρατικός μηχανισμός και η -συντονίστρια- κυβέρνησή του να ανταπεξέλθουν στοιχειωδώς.
Το λιγότερο, να μην κλείνουν οι δρόμοι δίπλά από το κέντρο της Αθήνας. Να μην ξεμένουν τα νοικοκυριά από ρεύμα. Να υπάρχει στοιχειώδης οργάνωση. Όχι να αφήνουν τον κόσμο να πηγαίνει το πρωΐ στη δουλειά του και, όταν στη συνέχεια πέφτει χιόνι, να μην καθαρίζεται, και κατόπιν να επιρρίπτονται ευθύνες στους πολίτες επειδή πήγαν στη δουλειά τους και εγκλωβίστηκαν.
Έλεος πια! Η προπαγάνδα του «κοινωνικού αυτοματισμού» και του «κοινωνικού κανιβαλισμού» πρέπει να έχει τα όριά της.
Άλλοι με γαλότσες κι' άλλοι στις... Βερσαλλίες
Αποτελεί όνειδος η κυβερνητική προπαγανδιστική πρακτική να ρίχνουν όλες τις ευθύνες στους πολίτες, όταν την απόλυτη ευθύνη φέρει η ίδια η κυβέρνηση.
Ας θυμηθεί η ΝΔ τι έλεγε τα προηγούμενα χρόνια, όταν ήταν αντιπολίτευση, και υπήρχαν παρόμοια προβλήματα με αυτά των τελευταίων ημερών. Κατακεραύνωναν τους πάντες και τα πάντα, υποσχόμενοι ότι, όταν θα έλθουν αυτοί στην εξουσία, θα τα φτιάξουν όλα. Τα είδαμε τα γινάτια τους!
Μπροστά σε αυτή την απαράδεκτη εικόνα, τι έκανε ο πρωθυπουργός; Κρύφτηκε στον γυάλινο πύργο του μεγάρου Μαξίμου. Και, προκειμένου να μην τσακιστεί το -ήδη τσαλακωμένο- προφίλ του από τα σκάνδαλα της πανδημίας, τα οικονομικά, κ.ο.κ., έβαλε κάποιους υπουργούς του να ψελλίζουν κάτι περί αποζημιώσεων των πολιτών, κ.λ.π.
Στην ιστορία της πολιτικής επικοινωνίας, ακόμα και σήμερα διδάσκεται, όπως σημειώνει η Deutsche Welle, η υποδειγματική πρωτοβουλία του άλλοτε καγκελάριου της Γερμανίας, Γκέρχαρντ Σρέντερ, το καλοκαίρι του 2002.
«Οι εκλογές θα γίνονταν στις 22 Σεπτεμβρίου και στις δημοσκοπήσεις ο σοσιαλδημοκράτης καγκελάριος είχε μείνει δέκα μονάδες πίσω από τον υποψήφιο της Κεντροδεξιάς, Έντμουντ Στόιμπερ.
Στα μέσα Αυγούστου ξεσπούν στη Σαξωνία της Ανατολικής Γερμανίας οι πλημμύρες του αιώνα. Δεκάδες τα θύματα, τεράστιες οι καταστροφές. Η Δρέσδη, η αποκαλούμενη «Φλωρεντία του Βορρά», βυθίζεται στη λάσπη.
Ο Στόιμπερ δεν κρίνει σκόπιμο να τροποποιήσει το πρόγραμμά του για να επισκεφθεί τη Σαξωνία. Ο Σρέντερ μέσα σε 24 ώρες απαθανατίζεται στην πρώτη γραμμή με αδιάβροχο και γαλότσες, συντονίζοντας τους πάντες και υποσχόμενος βοήθεια στους πληγέντες.
Το αποτέλεσμα ήταν μία μεγάλη εκλογική νίκη τον Σεπτέμβριο, την οποία ούτε οι ίδιοι οι σοσιαλδημοκράτες δεν είχαν προβλέψει τον Ιούλιο».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν μπήκε ούτε καν στον κόπο, έστω για επικοινωνιακούς (και όχι ουσιαστικούς) λόγους, να φορέσει τα φιρμάτα μποτάκια του και να πάει επί τόπου σε κάποιες περιοχές που είχαν προβλήματα.
Σε άλλες συγκυρίες, τύπου «Μάτι», θα πέταγε τη σκούφια του για ... αντιπολίτευση. Τώρα, όμως, επέλεξε να αγναντεύει την... Πομπηία από τις «Βερσαλλίες» του.
Μηδέν στον υπουργό Πολιτικής Προστασίας
Ο χιονιάς και η κατάρρευση του «επιτελικού» κράτους αποδεικνύει πόσο «φούσκα» ήταν τελικώς και η τοποθέτηση του πρώην Επιτρόπου της ΕΕ για την Ανθρωπιστική Βοήθεια και τη Διαχείριση Κρίσεων, Χρήστου Στυλιανίδη, στη θέση του υπουργού Πολιτικής Προστασίας.
Επίσης, έδειξε την πλήρη ανεπάρκεια της Περιφέρειας Αττικής του Γιώργου Πατούλη, καθώς και των περισσοτέρων Δήμων, ειδικά της Αττικής.
Πέραν του κυβερνητικού φιάσκου, όπως πολλοί θα θυμούνται με την υποψηφιότητα Αποστολάκη, η τοποθέτηση του Κύπριου Επιτρόπου, τον οποίον μάλιστα κάποιοι «εκσυγχρονιστές» θα ήθελαν να δουν στη θέση του υποψήφιου προέδρου της μεγαλονήσου, η τοποθέτηση Στυλιανίδη διαφημίστηκε ως η ιδανική. Όμορφες υποψηφιότητες, όμορφα καίγονται!
Προκαλεί, ωστόσο, προβληματισμό διότι, μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Διότι ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελος Τουρνάς, είχε αρκετά θετική εικόνα όσο ήταν στην Πολεμική Αεροπορία, μέχρι που έφτασε να είναι αρχηγός ΓΕΑ (αποστρατεύθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ), και γενικότερα ακόμα και σήμερα υπάρχουν θετικές εντυπώσεις γι' αυτόν.
Προς το παρόν, πάντως, ο ίδιος έχει αποφύγει να εκτεθεί, αν και, ως πρώην αξιωματικός, γνωρίζοντας πλέον πολύ καλά το μπάχαλο της πολιτικής «προστασίας» (στο εσωτερικό της, και γενικότερα), θα έπρεπε ήδη να έχει πάρει τις αποστάσεις του.
Παιχνίδια με την Αττική Οδό
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, οι Ένοπλες Δυνάμεις που κυρίως δραστηριοποιήθηκαν στο «μέτωπο» της Αττικής οδού μοίρασαν 1040 κουβέρτες, 4500 μπουκάλια νερό, 570 μερίδες φαγητό, 120 σάντουιτς, 200 κρουασάν, 160 σοκολάτες και 40 κονιάκ.
Από τα νούμερα, προκύπτει μια τάξη μεγέθους των εγκλωβισμένων στην Αττική οδό, οι οποίοι ανέρχονταν το λιγότερο σε εκατοντάδες.
Αποτελεί τουλάχιστον εξευτελισμό του κράτους αλλά και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας», να κλείνει η Αττική οδός και να καλούνται οι Ένοπλες Δυνάμεις να βγάλουν -για πολλοστή φορά- το φίδι από την τρύπα, και να βοηθήσουν τους πολίτες.
Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, όμως, η εντολή που τους εδόθη, ήταν με καθυστέρηση, αφού οι ΕΔ εκλήθησαν να συνδράμουν όταν πια άπαντες είχαν αποκλειστεί. Κι' αυτό, παρότι ήξεραν μέρες τώρα το κύμα κακοκαιρίας που θα «κτυπήσει» την Ελλάδα και ειδικότερα την Αθήνα.
Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο στον 21ο αιώνα, να ζητάει μια χώρα από τις ΕΔ να μοιράσουν σε εγκλωβισμένους φαγητά, κουβέρτες και νερό, επειδή ο αρμόδιος κρατικός μηχανισμός απεδείχθη ... ελλιπής.
Αντί να διαφημίζει η κυβέρνηση τις «αποζημιώσεις» που «καλεί» την «Αττική Οδό» να δώσει στους πολίτες, καλύτερα θα ήταν η ίδια να στραφεί εναντίον της εταιρείας και να διεκδικήσει αποζημιώσεις. Και αυτά τα χρήματα να δοθούν στις ΕΔ, σε όσους μηχανισμούς πήραν μέρος στην επιχείρηση στην Αττική οδό, και στους πολίτες.
Φαίνεται, όμως, ότι το μόνο που ενδιέφερε την κυβέρνηση αυτή την περίοδο ήταν οι... μπίζνες και πως να προχωρήσει τη σύμβαση παραχώρησης της «Αττικής Οδού» για την επόμενη 25ετία. Την ίδια στιγμή, βέβαια, τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα ακόνιζαν τα μαχαίρια τους για να «κτυπήσουν» τη δουλειά.
Θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβαση παραχώρησης οδικού άξονα διαχρονικά, ξεπερνώντας ακόμα και το 1,5 δισ. ευρώ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού πριν από μερικούς μήνες.
Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024. Η υποβολή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη νέα σύμβαση αναμένεται για τις 20 Απριλίου.
Για τη διεκδίκηση της παραχώρησης εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού, όπου οι οικονομικές προσφορές εκτιμάται ότι θα κινηθούν στα 2 δισ. ευρώ ή και υψηλότερα, σχηματίζονται ισχυρές επιχειρηματικές συμμαχίες.
«Κρίσεις» και Ένοπλες Δυνάμεις
Η κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων ήταν μεγάλη. Να σημειωθεί ότι αυτή την περίοδο στα σκαριά είναι και οι «κρίσεις» της ηγεσίας των ΕΔ.
Από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ για τα σημεία όπου παρενέβησαν μέλη και στελέχη των ΕΔ, προκύπτει ότι το απόλυτο μπάχαλο σημειώθηκε στις εξόδους της λεωφόρου Κύμης, της Πεντέλης, της Κηφισίας, της Δουκίσσης Πλακεντίας, του Μαραθώνα, της Κάντζας, της Παιανίας, την περιοχή διεθνούς αερολιμένα Αθηνών, «Ελευθέριος Βενιζέλος», στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και γενικότερα στην Αττική Οδό, ακόμα και στον Δήμο Παπάγου.
Συνολικά, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σε άμεση ετοιμότητα επέμβασης βρίσκονται 453 άτομα και 72 μηχανήματα. Τα τμήματα του σχεδίου «Ξενοκράτης» επίσης ανέρχονται σε 500 άτομα.
Σε όλη την Επικράτεια, για την αντιμετώπιση του χιονιά, κινητοποιήθηκαν: Προσωπικό: 1374 άτομα. Οχήματα: 99. Μηχανήματα: 77. Στο Λεκανοπέδιο Αττικής: Προσωπικό: 449 άτομα. Οχήματα: 99. Μηχανήματα: 5. Κουβέρτες: 1040. Φιάλες νερού: 4500. Μερίδες φαγητού: 570. Προγεύματα: 480.
Αναλυτικά, στο Λεκανοπέδιο Αττικής οι ΕΔ παρενέβησαν:
-Αττική Οδός Έξοδος 10 (Λ. Κύμης): 2 Οχήματα με 12 άτομα για τον απεγκλωβισμό οχημάτων και την διανομή τροφίμων.
-Αττική Οδός Έξοδος 12 (Λ. Πεντέλης): 20 Οχήματα με 97 άτομα, για τον απεγκλωβισμό οχημάτων και την διανομή τροφίμων και κουβερτών.
-Αττική Οδός Έξοδος 11 (Λ. Κηφισίας): 12 Οχήματα με 40 άτομα και 2 Μηχανήματα Μηχανικού για τον απεγκλωβισμό οχημάτων και τον εκχιονισμό της Αττικής Οδού
-Αττική Οδός Έξοδος 13 (Λ. Δουκίσσης Πλακεντίας): 7 Οχήματα με 37 άτομα, για τον απεγκλωβισμό οχημάτων και την διανομή τροφίμων και κουβερτών.
-Αττική Οδός Έξοδος 15 (Λ. Μαραθώνα): 25 Οχήματα με 157 άτομα για τον απεγκλωβισμό οχημάτων και την διανομή τροφίμων και κουβερτών.
-Αττική Οδός Έξοδος 17 (Κάντζα): 7 Οχήματα με 61 άτομα για την διανομή τροφίμων και κουβερτών.
-Αττική Οδός Έξοδος 18 (Παιανία): 1 Όχημα με 12 άτομα για την διανομή τροφίμων.
-Περιοχή Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»: 1 Μηχάνημα Μηχανικού και 1 Όχημα με 10 άτομα για εκχιονισμό.
-Δήμος Παπάγου: 2 Μηχανήματα Μηχανικού και 2 Οχήματα με 13 άτομα για εκχιονισμό
-4 Οχήματα με 10 άτομα για την μεταφορά πολιτών από προσωρινούς χώρους διαμονής στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.