www_slon_pics / pixabay |
Νότης Μαριάς, Πρόεδρος του Κόμματος ΕΛΛΑΔΑ- Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ,
Καθηγητής Θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, πρώην
Ευρωβουλευτής, notismarias@gmail.com
Μάλιστα ο Τσαβούσογλου επικαλείται στο πλαίσιο αυτό τη Συνθήκη της Λωζάνης του 1923 αλλά και τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947 (www.kathimerini.gr 4/1/2022).
H Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947
Αποτελεί πράγματι θράσος εκ μέρους του Τσαβούσογλου να επικαλείται τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων της 10ης Φεβρουαρίου 1947 που υπογράφτηκε ανάμεσα στην ηττημένη Ιταλία και τους νικητές Συμμάχους μεταξύ των οποίων ήταν και η Ελλάδα. Δεν ήταν όμως μεταξύ των νικητών Συμμάχων και η Τουρκία για τον απλό λόγο ότι η Άγκυρα ήταν στενή σύμμαχος των ναζί έχοντας υπογράψει Σύμφωνο Φιλίας με τον Χίτλερ στις 18 Ιουνίου 1941, τέσσερις ημέρες πριν την χιτλερική εισβολή στη Ρωσία. Έτσι όπως έχουμε αναλύσει σε σχετική μας αρθρογραφία την ώρα που ο κρητικός λαός έδινε τη Μάχη της Κρήτης κατά της ναζιστικής μπότας η Τουρκία πλασαριζόταν με τις δυνάμεις του άξονα. Και επειδή οι παλιές αγάπες δύσκολα ξεχνιούνται η Γερμανία δεν είναι καθόλου πρόθυμη να επιβάλλει η ΕΕ κυρώσεις στην Τουρκία.
Η Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947 μετά από επιμονή της τότε ΕΣΣΔ προβλέπει αποστρατικοποίηση της Δωδεκανήσου αλλά αυτό θα μπορούσαν να το επικαλεστούν μόνο τα συμβαλλόμενα μέρη όπως η σημερινή Ρωσία, οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Γαλλία ακόμη και η Ινδία όχι όμως και η Τουρκία καθότι δεν ήταν συμβαλλόμενο μέρος.
Μάλιστα με βάση το άρθρο 34 της Συνθήκης της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών «μια συνθήκη δεν δημιουργεί υποχρεώσεις ή δικαιώματα για τρίτες χώρες». Επομένως είναι εντελώς παράνομη η εκ μέρους της Τουρκίας επίκληση της Συνθήκης Ειρήνης του 1947 περί δήθεν αποστρατικοποίησης της Δωδεκανήσου. Επιπλέον όπως επισημαίνεται πάγια από το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών «τα καθεστώτα αποστρατικοποίησης της Συνθήκης Ειρήνης του 1947 έχασαν τον λόγο ύπαρξής τους με τη δημιουργία των συνασπισμών του ΝΑΤΟ και του Συμφώνου της Βαρσοβίας, ως ασύμβατα με τη συμμετοχή χωρών σε στρατιωτικούς συνασπισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, το καθεστώς της αποστρατικοποίησης έπαψε να εφαρμόζεται για τα ιταλικά νησιά Panteleria, Lampedusa, Lampione και Linosa, καθώς και για τη Δ. Γερμανία από τη μια πλευρά, και τη Βουλγαρία, Ρουμανία, Αν. Γερμανία, Ουγγαρία και Φιλανδία από την άλλη πλευρά» (www.mfa.gr 14/6/2018).
Το δικαίωμα αυτοάμυνας της Ελλάδας σύμφωνα με το άρθρο 51 ΟΗΕ
Επιπροσθέτως η Ελλάδα ακριβώς λόγω της τουρκικής απειλής έχει το δικαίωμα ατομικής ή συλλογικής αυτοάμυνας, όπως προβλέπεται από το άρθρο 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ. Καθώς η Τουρκία έχει ήδη εισβάλει σε Κύπρο και Συρία σε συνδυασμό και με την αποκάλυψη του απόρρητου σχεδίου τουρκικής εισβολής στα νησιά του Αιγαίου με τον κωδικό «Τσάκα Μπέης» δικαιώνεται και φυσικά δικαιολογείται η στρατικοποίηση όλων των Ελληνικών νησιών.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά όπως παρατήρησε προ ημερών και ο Νίκος Δένδιας κατά τη συνάντησή του με τον Υπουργό Εξωτερικών της Σαουδικής Αραβίας η τουρκική παράνομη απαίτηση περί αποστρατικοποίησης των νησιών είναι «η επιτομή του παραλογισμού» (www.political.gr 6/1/2022) καθώς «η Τουρκία έχει αντιπαρατάξει έναντι των νησιών μας τη μεγαλύτερη αποβατική δύναμη και το μεγαλύτερο αποβατικό στόλο στη Μεσόγειο και συγχρόνως απαιτεί από εμάς να αποστρατιωτικοποιήσουμε τα νησιά μας. Δηλαδή να παραιτηθούμε από το αναγνωρισμένο δικαίωμα της αυτοάμυνας, όπως αυτό προβλέπεται στον Χάρτη του ΟΗΕ» (www.thetoc.gr 4/1/2022). Στο χορό των τουρκικών προκλήσεων μπήκε και ο «γκρίζος λύκος» Μπαχτσελί που ανταπαντώντας στον Νίκο Δένδια απείλησε την Ελλάδα με πόλεμο (www.hurriyetdailynews.com 4/1/2022).
Προσφυγή στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για το τουρκικό casus belli
Ως γνωστόν η Τουρκία από το 1995 έχει διακηρύξει το παράνομο casus belli σε περίπτωση που η Ελλάδα θα προχωρούσε σε επέκταση των χωρικών της υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια όπως δικαιούται σύμφωνα με τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας που υπογράφηκε το 1982.
Από τότε λοιπόν η Αθήνα με τις διάφορες διαδοχικές κυβερνήσεις αντί να προχωρήσει σε προσφυγή στο Συμβούλιο Ασφαλείας κατά της Άγκυρας αρκείται απλά σε διάφορες δηλώσεις και σε προσφυγή στα διάφορα όργανα της ΕΕ.
Όμως η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει μόνο σε δηλώσεις και αντιδηλώσεις. Ούτε βέβαια αρκούν οι συνεχείς δηλώσεις Ελλήνων αξιωματούχων με πιο πρόσφατη αυτή του Νίκου Δένδια που καλεί την Άγκυρα σε «άμεση ανάκληση του casus belli» www.naftemporiki.gr 4/1/2022).
Αντίθετα η Αθήνα οφείλει άμεσα να προσφύγει στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ και να ζητήσει όχι μόνο την καταδίκη της Τουρκίας αλλά και τη λήψη μέτρων εναντίον της σε περίπτωση που δεν προχωρήσει σε άμεση άρση του παράνομου casus belli κατά της Ελλάδας, όπως ήδη έχουμε προτείνει από τον Σεπτέμβριο του 2020.
Στο πλαίσιο αυτό είχαμε επισημάνει και τα εξής:
«Δεδομένου ότι ο ίδιος ο Ερντογάν τις τελευταίες ημέρες απειλεί ανοικτά και επίσημα την Ελλάδα με πόλεμο η κυβέρνηση οφείλει να προσφύγει άμεσα στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ και όχι απλά να στέλνει επιστολή διαμαρτυρίας στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ. Η σύγκλιση του Συμβουλίου Ασφαλείας είναι πλέον επιβεβλημένη διότι η Τουρκία με τις απειλές του Ερντογάν περί επίθεσης κατά της Ελλάδας παραβιάζει το άρθρο 2 παρ.3 και παρ.4 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ. Ειδικότερα το άρθρο 2 παρ. 3 καθορίζει ότι «όλα τα Μέλη θα ρυθμίζουν τις διεθνείς διαφορές τους με ειρηνικά μέσα, έτσι ώστε να μην μπαίνουν σε κίνδυνο η διεθνής ειρήνη και ασφάλεια, καθώς και η δικαιοσύνη» και το άρθρο 2 παρ. 4 ότι «όλα τα Μέλη στις διεθνείς τους σχέσεις θα απέχουν από την απειλή ή τη χρήση βίας, που εκδηλώνεται εναντίον της εδαφικής ακεραιότητας ή της πολιτικής ανεξαρτησίας οποιουδήποτε κράτους είτε με οποιαδήποτε άλλη ενέργεια ασυμβίβαστη προς τους Σκοπούς των Ηνωμένων Εθνών» (www.notismarias.gr 16/9/2020).
Άμεση λοιπόν ελληνική προσφυγή στο ΣΑ του ΟΗΕ κατά του τουρκικού casus belli γιατί οι καιροί ου μενετοί.