- Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως επιθυμητό είναι οι διαπραγματεύσεις να καταλήξουν σε δυο βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος είναι να πέσει το κόστος για τέσσερις κορβέτες στο 1,5 δις ευρώ, ενώ ο δεύτερος- πιο δελεαστικός στο ναυτικό Επιτελείο- περιλαμβάνει και πέμπτο πλοίο στη συνολική τιμή των 1,8 δις. Και τα δυο αυτά δεδομένα συμπεριλαμβάνουν Follow on Support, οπλισμό, εκπαίδευση πληρωμάτων και πλατφόρμας.
Ο δεύτερος πάντως πυλώνας φαίνεται ότι παίρνει κονδύλι από αυτό που είναι προγραμματισμένο για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ αλλά και της πιθανής προμήθειας των μεταχειρισμένων Ολλανδικών Μ.
Με δεδομένη την απόφαση της κυβέρνησης να ενισχύσει σημαντικά τον πολεμικό στόλο,
το πιο πάνω είναι ένα από τα βασικά σημεία των τελευταίων συνεννοήσεων
που έγιναν ανάμεσα στον πρωθυπουργό, με την πολιτική ηγεσία του
υπουργείου Εθνικής Άμυνας και τους συνεργάτες του Νίκου Παναγιωτόπουλου από τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων.
Επόμενο σημείο των συζητήσεων- συσκέψεων, θέλει τις διαπραγματεύσεις να ολοκληρώνονται πολύ πιο σύντομα απ’ ότι υπολογίζονταν έως τώρα.
Και το τρίτο σημείο έχει να κάνει με την οδηγία που πρώτη φορά είχε ακουστεί κατά τη διάρκεια της έρευνας αγοράς φρεγατών. Αυτό είναι πως η κυβέρνηση επιμένει στην αρχική της γραμμή, ότι δηλαδή το Πολεμικό Ναυτικό θ’ αποφασίσει και θα προτείνει ποιο είναι το καλύτερο πλοίο για να καλύψει τις ανάγκες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει στείλει τα μηνύματά του εμπιστευόμενος απόλυτα τους Αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού που κατάφεραν με πλοία σαράντα και πλέον ετών, να φέρουν εις πέρας και δίχως ιδιαίτερα προβλήματα, μια σοβαρή κρίση με την Τουρκία το καλοκαίρι του 2020, ενώ η ενημέρωση που είχε ο πρωθυπουργός και για το 2021 ήταν πως αυτά τα πλοία συνέχισαν να πλέουν όπου απαιτούνταν χάρις τις προσπάθειες που έκαναν τα πληρώματα και η υποστήριξη από τον στόλο.
Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα χτίσουν κορβέτες;
Σ’ αυτές τις συσκέψεις αναγνωρίστηκε επιπλέον ότι η ιστορία των ναυπηγείων παραμένει θολή και δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Ωστόσο στον τεχνικό διάλογο σύμφωνα με πληροφορίες η Ελληνική πλευρά προσπαθεί να πετύχει συμφωνία για κατασκευή κορβετών στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά από την στιγμή που εκεί η κατάσταση είναι πολύ πιο ξεκάθαρη.
- Πρόσφατα ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αναφερόμενος στις κορβέτες ξεκαθάρισε την πρόθεση της κυβέρνησης, μέρος αυτών να κατασκευαστούν σε Ελληνικά ναυπηγεία. Στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι μέχρις ότου κατασκευαστεί η πρώτη, δηλαδή σε περίπου 32 μήνες από την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας, εκτιμάται πως στον Σκαραμαγκά θα προλάβουν όλα εκείνα που χρειάζονται να γίνουν ώστε να ξεκινήσει το δεύτερο πλοίο κ.ο.κ.
Και οι κορβέτες, όπως και οι φρεγάτες είναι προγράμματα που δεν μπορούν να περιμένουν την επίλυση των εσωτερικών προβλημάτων και το μόνο «μαξιλάρι» που υπάρχει είναι οι περίπου 32 μήνες της κατασκευής της πρώτης, μέχρι να προλάβουν στην Ελλάδα να χτίσουν όλα αυτά που χρειάζονται ώστε να υποστηρίξουν την επόμενη μέρα του Ελληνικού στόλου αλλά και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώης…
Το Πολεμικό Ναυτικό πέραν των επιχειρησιακών κριτηρίων και τεχνικών λεπτομερειών (σ.σ. και οι τρεις προτάσεις καλύπτουν τις ανάγκες του ΠΝ) αναζητά σχετική ομοιοτυπία με τις νέες ψηφιακές φρεγάτες Belh@rra, απρόσκοπτη γραμμή μετέπειτα υποστήριξης των πλοίων και «ευέλικτα» πληρώματα που θα μπορούν να εναλλάσσονται από τις φρεγάτες στις κορβέτες και αντιστρόφως, γεγονός που το πετυχαίνει μόνο αν πολλά από τα συστήματα είναι κοινά.