Ένα έργο, το οποίο θεωρείται υψίστης σημασίας για τον νομό Αττικής και παρέμεινε μακέτα εδώ και πολλά χρόνια, βγαίνει από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Από: capital.gr / Της Ελένης Μπότα
Πρόκειται για το νέο τερματικό σταθμό των ΚΤΕΛ στο Ελαιώνα, ο οποίος σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, ενώ η πρόσβαση σε αυτούς γίνεται οδικώς με αυτοκίνητο, ταξί ή αστικά λεωφορεία.
Η έναρξη λειτουργίας του υπερ-σταθμού, αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η λεωφόρος Kηφισού, αλλά και η λεωφόρος Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραΐσκάκη.
Το έργο είναι ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για εταιρείες ακινήτων και κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς θα προωθηθεί είτε μέσω ΣΔΙΤ, είτε μέσω σύμβασης παραχώρησης με εκμετάλλευση όλων των εμπορικών χρήσεων, που θα συνδυάζονται με τον επιβατικό σταθμό.
Όπως επεσήμανε χτες ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος απαντώντας σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή, Παναγιώτη Κουρουμπλή: "Ελπίζουμε ότι μέσα στο 2022 θα έχει δημοπρατηθεί. Το στάδιο της υλοποίησης των σχεδίων εκπόνησης του έργου αναμένεται να διαρκέσει 16 μήνες από την έκδοση της σχετικής πολεοδομικής άδειας κατασκευής του κτηρίου". Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Το έργο
Με βάση το σχετικό σχεδιασμό, ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα θυμίζει τερματικό σταθμό μεγάλου αεροδρομίου, θα είναι συνολικής επιφάνειας 40.000 τ.μ. Αναμένεται να γίνει "τοπόσημο" για την Αθήνα, καθώς θα είναι το πλέον σύγχρονο κτίριο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.
Ο σταθμός θα περιλαμβάνει εμπορικούς χώρους 11.750 τ.μ, χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος 1.500 τ,.μ, χώρους στάθμευσης 572 θέσεων και ελεύθερους χώρους πρασίνου 20.000 τ.μ
Πρόκειται για μία σημαντική επένδυση που θα προσφέρει οφέλη πρώτα στο επιβατικό κοινό, στις εγχώριες και διεθνείς μεταφορές, στους εργαζομένους αλλά και στην περιοχή, καθώς θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα, ενώ παράλληλα θα αποφορτίσει τις γειτονιές που σήμερα φιλοξενούν τις εγκαταστάσεις των δύο ΚΤΕΛ.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό οι βασικές λειτουργίες του σταθμιύ περιλαμβάνουν επίσης κέντρο διακίνησης δεμάτων, εμπορικές χρήσεις γραφείων, καταστημάτων, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους καθώς και τουριστική μονάδα.
Ιδιοκτήτης του ακινήτου των 90 στρεμμάτων είναι η Αττικό ΜΕΤΡΟ, καθώς ο χώρος βρίσκεται πλησίον του υφιστάμενου Αμαξοστασίου της εταιρείας και σχεδόν δίπλα στο Σταθμό ΜΕΤΡΟ "Ελαιώνας", έχοντας μάλιστα λάβει χωροθέτηση για τον σκοπό αυτό ήδη από το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για τον Ελαιώνα, που εκδόθηκε το 2005.
Πρόκειται για το νέο τερματικό σταθμό των ΚΤΕΛ στο Ελαιώνα, ο οποίος σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, ενώ η πρόσβαση σε αυτούς γίνεται οδικώς με αυτοκίνητο, ταξί ή αστικά λεωφορεία.
Η έναρξη λειτουργίας του υπερ-σταθμού, αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η λεωφόρος Kηφισού, αλλά και η λεωφόρος Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραΐσκάκη.
Το έργο είναι ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για εταιρείες ακινήτων και κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς θα προωθηθεί είτε μέσω ΣΔΙΤ, είτε μέσω σύμβασης παραχώρησης με εκμετάλλευση όλων των εμπορικών χρήσεων, που θα συνδυάζονται με τον επιβατικό σταθμό.
Όπως επεσήμανε χτες ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος απαντώντας σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή, Παναγιώτη Κουρουμπλή: "Ελπίζουμε ότι μέσα στο 2022 θα έχει δημοπρατηθεί. Το στάδιο της υλοποίησης των σχεδίων εκπόνησης του έργου αναμένεται να διαρκέσει 16 μήνες από την έκδοση της σχετικής πολεοδομικής άδειας κατασκευής του κτηρίου". Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Το έργο
Με βάση το σχετικό σχεδιασμό, ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα θυμίζει τερματικό σταθμό μεγάλου αεροδρομίου, θα είναι συνολικής επιφάνειας 40.000 τ.μ. Αναμένεται να γίνει "τοπόσημο" για την Αθήνα, καθώς θα είναι το πλέον σύγχρονο κτίριο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως.
Ο σταθμός θα περιλαμβάνει εμπορικούς χώρους 11.750 τ.μ, χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος 1.500 τ,.μ, χώρους στάθμευσης 572 θέσεων και ελεύθερους χώρους πρασίνου 20.000 τ.μ
Πρόκειται για μία σημαντική επένδυση που θα προσφέρει οφέλη πρώτα στο επιβατικό κοινό, στις εγχώριες και διεθνείς μεταφορές, στους εργαζομένους αλλά και στην περιοχή, καθώς θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα, ενώ παράλληλα θα αποφορτίσει τις γειτονιές που σήμερα φιλοξενούν τις εγκαταστάσεις των δύο ΚΤΕΛ.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό οι βασικές λειτουργίες του σταθμιύ περιλαμβάνουν επίσης κέντρο διακίνησης δεμάτων, εμπορικές χρήσεις γραφείων, καταστημάτων, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους καθώς και τουριστική μονάδα.
Ιδιοκτήτης του ακινήτου των 90 στρεμμάτων είναι η Αττικό ΜΕΤΡΟ, καθώς ο χώρος βρίσκεται πλησίον του υφιστάμενου Αμαξοστασίου της εταιρείας και σχεδόν δίπλα στο Σταθμό ΜΕΤΡΟ "Ελαιώνας", έχοντας μάλιστα λάβει χωροθέτηση για τον σκοπό αυτό ήδη από το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για τον Ελαιώνα, που εκδόθηκε το 2005.