Οι οικονομικοί δεσμοί χρησιμεύουν ως ραχοκοκαλιά για τις σινο-ρωσικές σχέσεις

Alexei Nikolsky/Russian Presidential Press and Information Office/TASS
Freepen.gr - Η ραχοκοκαλιά των ρωσο-κινεζικών εμπορικών και οικονομικών σχέσεων είναι η Συνθήκη Καλής Γειτονίας, Φιλίας και Συνεργασίας που υπογράφηκε στις 16 Ιουλίου 2011, η οποία χαρακτηρίζεται ως «συνολική ισότιμη εταιρική σχέση εμπιστοσύνης και στρατηγική αλληλεπίδραση». Τα σχέδια δράσης για την εφαρμογή αυτού του εγγράφου εγκρίνονται κάθε τέσσερα χρόνια, γράφει το ΤΑΣΣ.

Ο ρωσο-κινεζικός εμπορικός κύκλος εργασιών, σύμφωνα με τα ρωσικά τελωνεία, συρρικνώθηκε κατά 6,3% σε ετήσιους όρους στα 104 δις δολάρια το 2020, λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού. Η Γενική Διοίκηση Τελωνείων της Κίνας ανέφερε νωρίτερα πως ο διμερής εμπορικός τζίρος έφτασε το ρεκόρ των 146 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, ενώ τα ρωσικά τελωνειακά στοιχεία για το τελευταίο έτος δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμη.

Η Κίνα κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων επενδυτών στη ρωσική οικονομία. Οι συσσωρευμένες άμεσες επενδύσεις της Κίνας στη Ρωσία ανήλθαν σε 3,7 δις δολάρια στις αρχές του 2020, σύμφωνα με ρωσικά στοιχεία. Το Επενδυτικό Ταμείο Ρωσίας-Κίνας που δημιουργήθηκε από το Ρωσικό Ταμείο Άμεσων Επενδύσεων και την China Investment Corporation λειτουργεί από το 2012 και μέχρι τώρα έχει διαθέσει περισσότερα από 7 δις δολάρια για 35 έργα.

Η Ρωσία εξήγαγε περίπου 400 εκατ. τόνους πετρελαίου και πάνω από 55 εκατ. τόνους προϊόντων πετρελαίου στην Κίνα την τελευταία δεκαετία. Το 2020, η Ρωσία κατέλαβε τη δεύτερη θέση μετά τη Σαουδική Αραβία και παρέδωσε 83,57 εκατ. τόνους στην Κίνα ή το 15,4% του συνόλου του πετρελαίου που εισήγαγε η Κίνα εκείνο το έτος.

Η μεταφορά φυσικού αερίου στην Κίνα ξεκίνησε στις 2 Δεκεμβρίου 2019, με την έναρξη του αγωγού φυσικού αερίου Power of Siberia. Σύμφωνα με τη σύμβαση που υπέγραψαν η Gazprom και η CNPC το 2014, 38 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου θα παραδοθούν στην Κίνα σε διάστημα 30 ετών.

Ο μεταφορικός διάδρομος Δυτικής Ευρώπης-Δυτικής Κίνας είναι το μεγαλύτερο έργο μεταφοράς μεταξύ των ηπείρων. Το συνολικό μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι περίπου 8.500 km, συμπεριλαμβανομένων 2.200 km πάνω από το έδαφος της Ρωσίας, 2.800 km μέσω Καζακστάν και 3.500 km μέσω Κίνας. Η κατασκευή ξεκίνησε το 2008 και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το 2024. Η μεταφορά εμπορευμάτων αναμένεται να είναι 33 εκατ. τόνοι ετησίως.

Οι αμοιβαίοι διακανονισμοί σε γιουάν και ρούβλια ξεκίνησαν από την Τράπεζα της Κίνας το Μάρτιο του 2003. Η διακυβερνητική συμφωνία για τη μετάβαση σε διακανονισμούς σε εθνικά νομίσματα έγινε στις 5 Ιουνίου 2019. Το μερίδιο των διακανονισμών σε εθνικά νομίσματα μεταξύ των χωρών έφτασε το 25% το 2020.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail