Από: carandmotor.gr
Το να βρεθεί κανείς στην εθνική με το λαμπάκι του καυσίμου αναμμένο και να απέχει πολλά χιλιόμετρα από τον προορισμό του και ακόμη πιο σημαντικά από ένα βενζινάδικο δεν είναι και ότι καλύτερο μπορεί να τύχει σε έναν ταξιδιώτη.
Ο σωστός προγραμματισμός για τη διαδρομή που θα διανύσουμε, κάτι που σημαίνει ότι έχουμε προνοήσει και για τις στάσεις που θα κάνουμε για ανεφοδιασμό, θα μας γλιτώσει από αχρείαστο άγχος ενώ παράλληλα, είναι σίγουρο ότι θα αποφύγουμε και την περίπτωση να καλέσουμε την οδική μας βοήθεια για να μας συμπληρώσει καύσιμο στο ρεζερβουάρ.
Από εκεί και πέρα τώρα, σε οποιοδήποτε καινούργιο ή παλαιό αυτοκίνητο υπάρχει ειδικό σύστημα (ηλεκτρονικό στα νεότερα) που μετράει την στάθμη του καυσίμου και προειδοποιεί τον οδηγό ανάβοντας το σχετικό λαμπάκι, όταν η στάθμη πέσει κάτω από ένα όριο.
Το όριο αυτό καυσίμου κυμαίνεται ανάλογα με το αυτοκίνητο και το μέγεθός του, ξεκινώντας από τα 5,5 λίτρα περίπου και φθάνοντας μέχρι και τα 10 λίτρα. Υπάρχουν βέβαια και κάποιες περιπτώσεις μεγάλων αυτοκινήτων υψηλής κατανάλωσης και γρήγορων επιδόσεων όπου το λαμπάκι μπορεί να ανάψει έχοντας απομείνει 20-30 λίτρα στο ρεζερβουάρ.
Στην ερώτηση τώρα του πόσα χιλιόμετρα μπορώ να διανύσω, αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και σίγουρα, εάν ανάψει το λαμπάκι και είμαστε μακριά από ένα πρατήριο καυσίμων, θα πρέπει να ρίξουμε ρυθμούς και να οδηγήσουμε λίγο πιο οικονομικά μέχρι να φθάσουμε στο βενζινάδικο.
Σαν κανόνας πάντως και ανάλογα με το αυτοκίνητο, θα πρέπει να υπολογίζετε ότι με το λαμπάκι αναμμένο μπορείτε να διανύσετε από 50-60 έως και 100-130 χιλιόμετρα.
Πάντως, επαναλαμβάνουμε ότι στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να οδηγήσετε όσο πιο οικονομικά μπορείτε. Μειώστε την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, μειώστε δραστικά την ταχύτητα που κινείστε κάτω από τα 100 χλμ./ώρα, επιλέξτε εάν είναι δυνατόν δρόμους χωρίς κίνηση (το «σταμάτα-ξεκίνα» επιβαρύνει την κατανάλωση) και προσέξτε τη χρήση του κλιματισμού. Με λίγη προσοχή θα φθάσετε στο βενζινάδικο για να συνεχίσετε το ταξίδι σας...