Από: echedoros-a.gr
Με τον τρόπο αυτόν αυξάνει την απόδοση του UAV κατά 25%, όπως διαπιστώθηκε σε δοκιμή που έγινε στο εργαστήριο της αεροδυναμικής σήραγγας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, όπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα Star, τα φτερά αυτά θα χρησιμοποιηθούν σε εγχώρια και εθνικά UAV.
«Για παράδειγμα, αναμένουμε να φτάσει εύκολα τα 1200-1300 πόδια όταν τώρα πετάει στα 1000 πόδια. Αυτό το μερικώς εύκαμπτο και αεροδυναμικό φτερό είναι η πατέντα μας. Με αυτό το φτερό, στοχεύουμε ώστε το μη επανδρωμένο αεροσκάφος να πετάει πιο σταθερά και να αποτρέψουμε τους κραδασμούς. Στόχος μας είναι η χρήση του, ειδικά σε εγχώρια και εθνικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα. Έχουμε πραγματοποιήσει συναντήσεις με την TAI και το Bayraktar για αυτό που κάνουμε», είπε.
Όπως είπε ο ίδιος, εργάζονται για αεροδυναμικές βελτιώσεις στο αιολικό εργαστήριο.
Ανέφερε, επίσης, ότι έγινε δεκτό και το έργο TÜBİTAK που έδωσε το 2013 για τη χρήση πτερυγίων νυχτερίδων σε ανεμογεννήτριες ή UAV.
Ο Γκεντς δήλωσε ότι είχαν θετικά αποτελέσματα στις δοκιμές του πρωτότυπου πτερυγίου 50 εκατοστών που ανέπτυξαν και συνέχισε ως εξής:
«Επειδή τα φτερά της είναι εύκαμπτα, η νυχτερίδα μπορεί να αλλάξει την ευελιξία της ανά πάσα στιγμή για να αυξήσει την ικανότητα ελιγμών της. Είπαμε, γιατί δεν το χρησιμοποιούμε για να εξαλείψουμε την αρνητικότητα που ονομάζουμε φούσκα διαχωρισμού, που παρατηρείται ειδικά σε ανεμογεννήτριες και μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα; Πετύχαμε καλά αποτελέσματα στις μελέτες μας.
Έχουμε δει αύξηση 25 τοις εκατό στην απόδοση του αεροσκάφους ή μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος, και μείωση έως και 10 τοις εκατό στα καύσιμα κατανάλωσης.
Επίσης, υποβάλαμε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για αυτό το 2016 και καταχωρήθηκε το 2020.
Εκπονήσαμε επίσης μια διδακτορική διατριβή για αυτό. Ο λέκτοράς μας Χαλίλ Χακάν Ατσικέλ, ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή. Τον Σεπτέμβριο του 2021, λάβαμε βραβείο από την TÜBA δια χειρός του Υπουργού μας Βιομηχανίας και Τεχνολογίας».