Photo: Xinhua |
Το εμπορευματικό τρένο που μετέφερε 67 φορτωτές, οδοστρωτήρες και άλλα μηχανήματα κατασκευής, θα φύγει από την Κίνα μέσω Manzhouli και αναμένεται να φτάσει στον τερματικό σταθμό, σιδηροδρομικό σταθμό Volsino στη Μόσχα σε 20 ημέρες.
Οι δύο χώρες υπέγραψαν τη Συμφωνία Αμοιβαίας Αναγνώρισης Εξουσιοδοτημένου Οικονομικού Φορέα (Authorized Economic Operator - AEO) στις 4 Φεβρουαρίου, προκειμένου να διευκολυνθεί η τελωνειακή συνεργασία και οι εμπορικές σχέσεις.
Με βάση με τη συμφωνία AEO, τα εμπορεύματα που εισάγονται και εξάγονται απευθείας από επιχειρήσεις AEO από οποιαδήποτε από τις δύο χώρες είναι επιλέξιμα για απλουστευμένες τελωνειακές διαδικασίες και μέτρα επιθεώρησης και διευκόλυνσης.
Η Guangxi LiuGong Machinery Co, μια κινεζική εταιρεία κατασκευής μηχανημάτων δομικών κατασκευών, είναι μεταξύ των εταιρειών που έχουν εισαχθεί ως επιχείρηση AEO από την Τελωνεία Liuzhou.
«Το εμπορευματικό τρένο Κίνας-Ευρώπης έχει εξασφαλίσει τον χρόνο παράδοσης και το τμήμα σιδηροδρόμων έχει βελτιστοποιήσει το σχέδιο συναρμολόγησης, το οποίο μας βοήθησε να περιορίσουμε το κόστος εφοδιαστικής», δήλωσε ο Xue Bing, διευθυντής μάρκετινγκ στη LiuGong.
Τον Αύγουστο του 2021 δρομολογήθηκε το πρώτο τρένο Liuzhou-Μόσχα. Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει συνολικά 10 τρένα και ο συνολικός όγκος αποστολών έχει φτάσει τους 7.842 τόνους. Συνολικά έχουν αποσταλεί 569 μηχανήματα κατασκευής, συμπεριλαμβανομένων των οδοστρωτήρων και των γκρέιντερ.
Ο διμερής εμπορικός κύκλος Κίνας-Ρωσίας αυξήθηκε το 2021 κατά 35,9% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 146,8 δισεκατομμύρια δολάρια και ξεπερνώντας το όριο των 140 εκατομμυρίων δολαρίων για πρώτη φορά, σύμφωνα με το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου.
Η Κίνα είναι ο κορυφαίος εμπορικός εταίρος της Ρωσίας για 12 συναπτά έτη, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Στο επόμενο βήμα, το κινεζικό τμήμα σιδηροδρόμων θα παίξει πλήρως το σύστημα AEO μεταξύ Κίνας και Ρωσίας, θα ενθαρρύνει περισσότερες τοπικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να αναπτύξουν επιχειρηματικές δραστηριότητες κατά μήκος των χωρών Belt and Road χρησιμοποιώντας εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης και θα βελτιώσει το επίπεδο της οικονομίας και εμπορικής συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης (EAEU).