WikimediaImages / pixabay |
Weizhen Tan - cnbc.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Η Κίνα, ήδη ο μεγαλύτερος μόνος αγοραστής ρωσικού πετρελαίου, αναμένεται επίσης ευρέως να αγοράσει περισσότερο πετρέλαιο από τη Ρωσία με μεγάλες εκπτώσεις, σημειώνουν.
Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει υψηλότερες τιμές αργού στο μέλλον.
Οι μεγάλες χώρες εισαγωγής πετρελαίου, όπως η Ινδία και η Κίνα, παλεύουν με υψηλότερες τιμές αργού, οι οποίες έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από πέρυσι. Ενώ οι τιμές του πετρελαίου ήταν ασταθείς τις τελευταίες εβδομάδες, κινούνται μεταξύ κερδών και ζημιών, εξακολουθούν να είναι περίπου 80% υψηλότερες σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
«Πιστεύουμε ότι η Κίνα, και σε μικρότερο βαθμό, η Ινδία θα προχωρήσουν για να αγοράσουν ρωσικό αργό πετρέλαιο με μεγάλη έκπτωση», δήλωσε ο Matt Smith, επικεφαλής αναλυτής πετρελαίου στην Kpler.
«Το αργό Urals από τη Ρωσία προσφέρεται σε εκπτώσεις ρεκόρ, αλλά η απορρόφηση είναι περιορισμένη μέχρι στιγμής, με τους ασιατικούς εισαγωγείς πετρελαίου ως επί το πλείστον να προσκολλώνται σε παραδοσιακούς προμηθευτές στη Μέση Ανατολή, τη Λατινική Αμερική και την Αφρική», ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας. Το αργό Urals είναι το κύριο μείγμα πετρελαίου που εξάγει η Ρωσία.
«Από τα μέσα Μαρτίου, βλέπουμε το ενδεχόμενο 3 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως της ρωσικής προμήθειας πετρελαίου να σταματά από τον Απρίλιο, αλλά αυτό θα μπορούσε να αυξηθεί εάν κλιμακωθούν οι περιορισμοί ή η δημόσια καταδίκη», ανέφερε η IEA.
Μερικές εταιρείες εμπορίας εμπορευμάτων - όπως η Glencore και η Vitol - προσέφεραν εκπτώσεις 30 και 25 δολαρίων το βαρέλι αντίστοιχα πριν από δύο εβδομάδες για το μείγμα Urals, δήλωσε στο CNBC η Έλεν Γουόλντ, πρόεδρος της Transversal Consulting.
Τα φορτία ρωσικού αργού στην Ινδία ήταν «αρκετά σπάνια», με 12 εκατομμύρια βαρέλια να έχουν παραδοθεί όλο το 2021, είπε ο Smith στο CNBC.
Ο Kpler είπε πως δεν έχει δει παραδόσεις στην Ινδία από τη Ρωσία από τον Δεκέμβριο.
Ωστόσο, από τις αρχές Μαρτίου, πέντε φορτία ρωσικού πετρελαίου, ή περίπου 6 εκατομμύρια βαρέλια, έχουν φορτωθεί και έχουν προορισμό την Ινδία – πρόκειται να εκφορτωθούν τον Απρίλιο, είπε στο CNBC σε ένα email.
"Αυτό είναι περίπου το ήμισυ του συνολικού όγκου που παραδόθηκε πέρυσι - μια σημαντική αύξηση", τόνισε ο Smith.
Η Ινδία θα μπορούσε να αρχίσει να αγοράζει ακόμη πιο φθηνό πετρέλαιο από τη Ρωσία με έκπτωση περίπου 20%, σύμφωνα με αναλυτές και ορισμένα μέσα ενημέρωσης. Με βάση τις τρέχουσες τιμές του αργού, αυτό θα αντιπροσώπευε περισσότερα από 20 $ έκπτωση για κάθε βαρέλι.
Η Ινδία εισάγει αργό από τη Ρωσία μόνο με ονομαστικό μερίδιο μεταξύ 2% και 5% ετησίως, δήλωσε ο Samir N. Kapadia, επικεφαλής εμπορίου στην εταιρεία συμβούλων κυβερνητικών σχέσεων Vogel Group. Παραδοσιακά, το Νέο Δελχί προμηθεύεται το αργό του από το Ιράκ, τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Νιγηρία – αλλά όλα αυτά υπαγορεύουν υψηλότερες τιμές αυτή τη στιγμή, είπε.
«Σήμερα, τα κίνητρα της κυβέρνησης της Ινδίας είναι οικονομικά και όχι πολιτικά. Η Ινδία θα αναζητά πάντα μια συμφωνία στην στρατηγική της για τις εισαγωγές πετρελαίου. Είναι δύσκολο να μη λάβεις έκπτωση 20% στο αργό όταν εισάγεις το 80-85% του πετρελαίου σου, ιδιαίτερα μετά την επιβράδυνση της πανδημίας και της παγκόσμιας ανάπτυξης», ανέφερε ο Kapadia στο CNBC.
Πέρα από το όφελος των εκπτώσεων, η Ινδία θα ζύγιζε επίσης τη φιλία της με τη Ρωσία για να αφαιρέσει το αργό.
«Η Ινδία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο και αυτήν την στιγμή, σταθμίζουν τις επιλογές τους να συνεργαστούν με έναν παλιό φίλο», δήλωσε ο Kapadia.
Η Κίνα, ήδη ο μεγαλύτερος μόνος αγοραστής ρωσικού πετρελαίου, αναμένεται επίσης ευρέως να αγοράσει περισσότερο πετρέλαιο από τη Ρωσία με μεγάλες εκπτώσεις, σημειώνουν.
Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει υψηλότερες τιμές αργού στο μέλλον.
Οι μεγάλες χώρες εισαγωγής πετρελαίου, όπως η Ινδία και η Κίνα, παλεύουν με υψηλότερες τιμές αργού, οι οποίες έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από πέρυσι. Ενώ οι τιμές του πετρελαίου ήταν ασταθείς τις τελευταίες εβδομάδες, κινούνται μεταξύ κερδών και ζημιών, εξακολουθούν να είναι περίπου 80% υψηλότερες σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
«Πιστεύουμε ότι η Κίνα, και σε μικρότερο βαθμό, η Ινδία θα προχωρήσουν για να αγοράσουν ρωσικό αργό πετρέλαιο με μεγάλη έκπτωση», δήλωσε ο Matt Smith, επικεφαλής αναλυτής πετρελαίου στην Kpler.
«Το αργό Urals από τη Ρωσία προσφέρεται σε εκπτώσεις ρεκόρ, αλλά η απορρόφηση είναι περιορισμένη μέχρι στιγμής, με τους ασιατικούς εισαγωγείς πετρελαίου ως επί το πλείστον να προσκολλώνται σε παραδοσιακούς προμηθευτές στη Μέση Ανατολή, τη Λατινική Αμερική και την Αφρική», ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας. Το αργό Urals είναι το κύριο μείγμα πετρελαίου που εξάγει η Ρωσία.
«Από τα μέσα Μαρτίου, βλέπουμε το ενδεχόμενο 3 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως της ρωσικής προμήθειας πετρελαίου να σταματά από τον Απρίλιο, αλλά αυτό θα μπορούσε να αυξηθεί εάν κλιμακωθούν οι περιορισμοί ή η δημόσια καταδίκη», ανέφερε η IEA.
Μερικές εταιρείες εμπορίας εμπορευμάτων - όπως η Glencore και η Vitol - προσέφεραν εκπτώσεις 30 και 25 δολαρίων το βαρέλι αντίστοιχα πριν από δύο εβδομάδες για το μείγμα Urals, δήλωσε στο CNBC η Έλεν Γουόλντ, πρόεδρος της Transversal Consulting.
Τα φορτία ρωσικού αργού στην Ινδία ήταν «αρκετά σπάνια», με 12 εκατομμύρια βαρέλια να έχουν παραδοθεί όλο το 2021, είπε ο Smith στο CNBC.
Ο Kpler είπε πως δεν έχει δει παραδόσεις στην Ινδία από τη Ρωσία από τον Δεκέμβριο.
Ωστόσο, από τις αρχές Μαρτίου, πέντε φορτία ρωσικού πετρελαίου, ή περίπου 6 εκατομμύρια βαρέλια, έχουν φορτωθεί και έχουν προορισμό την Ινδία – πρόκειται να εκφορτωθούν τον Απρίλιο, είπε στο CNBC σε ένα email.
"Αυτό είναι περίπου το ήμισυ του συνολικού όγκου που παραδόθηκε πέρυσι - μια σημαντική αύξηση", τόνισε ο Smith.
Η Ινδία θα μπορούσε να αρχίσει να αγοράζει ακόμη πιο φθηνό πετρέλαιο από τη Ρωσία με έκπτωση περίπου 20%, σύμφωνα με αναλυτές και ορισμένα μέσα ενημέρωσης. Με βάση τις τρέχουσες τιμές του αργού, αυτό θα αντιπροσώπευε περισσότερα από 20 $ έκπτωση για κάθε βαρέλι.
Η Ινδία εισάγει αργό από τη Ρωσία μόνο με ονομαστικό μερίδιο μεταξύ 2% και 5% ετησίως, δήλωσε ο Samir N. Kapadia, επικεφαλής εμπορίου στην εταιρεία συμβούλων κυβερνητικών σχέσεων Vogel Group. Παραδοσιακά, το Νέο Δελχί προμηθεύεται το αργό του από το Ιράκ, τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Νιγηρία – αλλά όλα αυτά υπαγορεύουν υψηλότερες τιμές αυτή τη στιγμή, είπε.
«Σήμερα, τα κίνητρα της κυβέρνησης της Ινδίας είναι οικονομικά και όχι πολιτικά. Η Ινδία θα αναζητά πάντα μια συμφωνία στην στρατηγική της για τις εισαγωγές πετρελαίου. Είναι δύσκολο να μη λάβεις έκπτωση 20% στο αργό όταν εισάγεις το 80-85% του πετρελαίου σου, ιδιαίτερα μετά την επιβράδυνση της πανδημίας και της παγκόσμιας ανάπτυξης», ανέφερε ο Kapadia στο CNBC.
Πέρα από το όφελος των εκπτώσεων, η Ινδία θα ζύγιζε επίσης τη φιλία της με τη Ρωσία για να αφαιρέσει το αργό.
«Η Ινδία είναι ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο και αυτήν την στιγμή, σταθμίζουν τις επιλογές τους να συνεργαστούν με έναν παλιό φίλο», δήλωσε ο Kapadia.