Αναβαθμίζονται και τα 38 F-16 block 50 - Ανίκητη πάνω από το Αιγαίο η Πολεμική Αεροπορία

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος θα εισάγει προς συζήτηση και κύρωση στην αρμόδια επιτροπή της βουλής νομοσχέδιο για τα εξοπλιστικά το νομοσχέδιο που θα αφορά την αναβάθμιση των F-16 block 50 σε block 52+.

Από: newpost.gr - του Κώστα Σαρικά

Έπειτα από την εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τα F-35, την αγορά των 24 Rafale και τον εκσυγχρονισμό των 83 F-16 σε διαμόρφωση Viper ένα ακόμη σημαντικό βήμα ενίσχυσης για τα «μπλε» φτερά θα είναι η αναβάθμιση των 38 μαχητικών F-16 block 50 τα οποία διαθέτουν οι Πολεμικές Μοίρες «ΠΕΡΣΕΑΣ»  και «ΒΕΛΟΣ»  στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newpost ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος εντός των επόμενων εβδομάδων και έως τα μέσα Ιουνίου προτίθεται να εισάγει  προς συζήτηση και κύρωση στην αρμόδια επιτροπή της βουλής για τα εξοπλιστικά το νομοσχέδιο που θα αφορά την αναβάθμιση των F-16 block 50 σε block 52+.

Το πρόγραμμα το οποίο έφτασε δύο φορές το προηγούμενο διάστημα στο κοινοβούλιο αλλά τελικά αποσύρθηκε για να επανεξεταστεί αγγίζει τα 700 εκ ευρώ. Όμως πλέον η απόφαση είναι οριστική, το πρόγραμμα έχει περάσει από το «μικροσκόπιο»  της Κυβέρνησης έχει εγκριθεί και  έτσι είναι πλέον θέμα χρόνου  η ψήφισή του προκειμένου να δρομολογηθούν με γοργούς ρυθμούς τα επόμενα βήματα.

Ήδη μια σειρά από απαρτία και εξαρτήματα τα οποία αφαιρούνται από τα υπό αναβάθμιση F-16 τα οποία μετατρέπονται  σε Viper στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ περιμένουν να τοποθετηθούν στα 38 F-16 με τον χρόνο ζωής τους από τη στιγμή που αποσυναρμολογούνται από τα μαχητικά να μετρά αντίστροφα. Χαρακτηριστικό είναι ότι κάθε ραντάρ που αφαιρείται κοστίζει τουλάχιστον 2,5 εκ ευρώ ενώ συνολικά τα απάρτια και εξαρτήματα τα οποία αφαιρούνται-μεταξύ των οποίων και το πολύτιμο για την δικτυοκεντρική αναβάθμιση Link 16-κοστολογούνται περίπου στα 4 εκ ανά μαχητικό.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό η αναβάθμιση των 38 F-16 block 50 θα εκτινάξει και το υπόλοιπο των ωρών πτήσης στις 10.000 έως 12.000 την ώρα που τα αεροσκάφη έχουν σε περίπου 25 χρόνια ‘’γράψει’’ περίπου 4.000- 5.000 ώρες. Ουσιαστικά δηλαδή θα τους δώσει ακόμη πολλά χρόνια επιχειρησιακής αξιοποίησης.

Η Πολεμική Αεροπορία δεν κρύβει την επιθυμία της η αναβάθμιση να πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της 111 Πτέρυγας Μάχης στη Νέα Αγχίαλο τη βάση δηλαδή της 347 Μοίρας «ΠΕΡΣΕΑΣ»  και της 341 Μοίρας «ΒΕΛΟΣ» και μάλιστα με τεχνικό προσωπικό της HAF. Τόσο για λόγους ευελιξίας όσο και ταχύτητας. Και με δεδομένη την πρόθεση της κατασκευάστριας Lockheed Martinνα επενδύσει στη Βάση κατασκευάζοντας ένα μεγάλο υπόστεγο συντήρησης όπου θα πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση αλλά και δύο εξειδικευμένα συνεργεία-ηλεκτρολογείο και μηχανουργείο-τα οποία θα παραμείνουν «προίκα» στην 111 Πτέρυγα Μάχης.

Εκτός όμως από την αναβάθμιση των 38 μαχητικών F-16 block 50 στο πρόγραμμα σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνεται τόσο η απόκτηση των εξαιρετικά χρήσιμων για τις αποστολές κρούσης ατρακτιδίων Sniper όσο και η πιστοποίηση στα υπό αναβάθμιση μαχητικά μια σειρά όπλων τα οποία εκτινάσσουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες των μαχητικών. Συγκεκριμένα πρόκειται να αποκτηθούν 30 ατρακτίδια νυχτερινής σκόπευσης SniperAdvanced Targeting Pods(ATP) τα οποία δίνουν στον ιπτάμενο δυνατότητα αναγνώρισης και στοχοποίησης με μεγάλη ακρίβεια μέσα στη νύχτα ώστε να κατευθύνει βόμβες laser. Οπλικό σύστημα σαφώς πιο σύγχρονο από το Lantirn το οποίο διαθέτουν σήμερα στη φαρέτρα τους τα block 50.

Επιπλέον στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται και η πιστοποίηση στα υπό αναβάθμιση 38 μαχητικά μιας σειράς από όπλα τα οποία χρησιμοποιούνται από τα F-16 block 52+ και block 52+ adv τα οποία θα περάσουν και στα Viper. Ενδεικτικά πρόκειται για τους πυραύλους αέρος-αέρος Amraam 120 C7, τις βόμβες ΜΚ 84 και τους αέρος-εδάφους JDAM και JSOW. Όπλα που θα κάνουν τον ΠΕΡΣΕΑ και το ΒΕΛΟΣ δύο πανίσχυρες Μοίρες ικανές να αναλάβουν κάθε είδους αποστολή και να πλησιάσουν σε δυνατότητες τα 83 Viper.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail