Μόνο το 2015 οι συρμοί του εκτέλεσαν πάνω από 1,72 δισεκατομμύρια διαδρομές, γεγονός που αποτυπώνει τη καθοριστική συμβολή του μετρό στις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών.
Από: carandmotor.gr
Με έτος κατασκευής το 1904, το Μετρό της Νέας Υόρκης αποτελεί ένα από τα παλαιότερα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς παγκοσμίως και ένα με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.
Ειδικότερα, σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια της ιστορίας του, οι συρμοί του μετρό εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό για 24 ώρες την ημέρα και 365 ημέρες τον χρόνο. Μόνο το 2017, οι συρμοί εκτέλεσαν πάνω από 1,72 δισεκατομμύρια διαδρομές, σχεδόν 5,6 εκ. την ημέρα από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή και 5,7 εκ. κάθε σαββατοκύριακο.
Η σημασία του Μετρό της Νέας Υόρκης για τις μετακινήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών αποτυπώνεται και από το γεγονός ότι στις 29 Οκτωβρίου του 2015, επιβιβάστηκαν στο μετρό πάνω από 6,2 εκ. άνθρωποι. Πρόκειται για την υψηλότερη επιβατική κίνηση εντός μιας ημέρας από τότε που άρχισε η συλλογή στατιστικών στοιχείων, το 1985.
Είναι το τέταρτο σε κίνηση επιβατών παγκοσμίως μετά από αυτά του Τόκιο, της Μόσχας και της Σεούλ, ενώ είναι το πρώτο σε κίνηση επιβατών στο δυτικό ημισφαίριο.
Το σύστημα υπόγειων και υπέργειων αστικών σιδηροδρόμων της Νέας Υόρκης έχει 36 γραμμές σε λειτουργία, ενώ τα συνολικά χιλιόμετρα διαδρομών φτάνουν τα 394. Εφόσον, συμπεριληφθούν κάποια προαστιακά δίκτυα τα συνολικά χιλιόμετρα τροχιάς ανέρχονται σε 1.371 χλμ., όσο δηλαδή είναι η απόσταση από τη Νέα Υόρκη στο Σικάγο, και μεγαλύτερη από αυτή που χωρίζει την Αθήνα από το Βουκουρέστι.
Αυτό, ωστόσο, που του χαρίζει παγκόσμια πρωτιά είναι ο αριθμός των σταθμών σε λειτουργία που φτάνουν τους 472 (ή 424 εφόσον κάποιοι εξ αυτών λογιστούν ως συγκροτήματα σταθμών). Οι σταθμοί βρίσκονται στους δήμους του Μπρούκλιν, του Κουίνς, του Μπρονξ και του Μανχάταν. Η μέγιστη ταχύτητα των συρμών είναι 89 χλμ./ώρα.
Πέρα, όμως, από τη διευκόλυνση που προσφέρει σε εκατομμύρια πολίτες, το μετρό λογίζεται και ως ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη των ΗΠΑ. Μόνο τη δεκαετία του ‘80, οποιαδήποτε διαδρομή του μετρό θεωρούνταν ως μια άκρως ριψοκίνδυνη ενέργεια, δεδομένου ότι οι σταθμοί και τα βαγόνια αποτελούσαν άντρο κάθε είδους περιθωριακών στοιχείων.
Εκείνη την εποχή, κάθε εβδομάδα καταγράφονταν πάνω από 250 εγκλήματα πάσης φύσεως, γεγονός που αποθάρρυνε πολλούς κατοίκους από τη χρήση του μετρό.
Αυτό έχει βρεθεί, επίσης, και στο επίκεντρο τρομοκρατικών ενεργειών, αλλά και κάθε άλλου είδους επιθέσεων, όπως αυτή που σημειώθηκε τον περασμένο Μάρτιο στο μετρό του Μπρούκλιν, με 16 τραυματίες.