Προς το παρόν, η Μόσχα μπορεί να μετακινεί πλοία, περιλαμβανομένων των πολεμικών πλοίων του Στόλου της Κασπίας, μεταξύ της Κασπίας Θάλασσας και της Θάλασσας του Αζόφ μόνο για περίπου οκτώ μήνες το χρόνο λόγω των χαμηλών επιπέδων νερού στο κανάλι Βόλγα-Ντον. Ωστόσο, λόγω της επιθυμίας του Κρεμλίνου να επανενσωματώσει και να κυριαρχήσει στις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες στα νότια της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένης της Ουκρανίας, και να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα πλοία του Στόλου της Κασπίας όχι μόνο εναντίον της Ουκρανίας αλλά και στη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο, η Μόσχα έχει τώρα ανακοίνωσε σχέδια για μια μεγάλη προσπάθεια διεύρυνσης και εμβάθυνσης της διώρυγας.
Από: defence-point.gr / Του Paul Goble
ΠΗΓΗ: The Jamestown Foundation (Eurasia Daily Monitor)
Αυτές οι βελτιώσεις θα επιτρέψουν στα πλοία να διέρχονται από το κανάλι Βόλγα-Ντον 365 ημέρες το χρόνο. Οι αξιωματούχοι λένε ότι το έργο των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα ολοκληρωθεί το 2030. Και μερικοί από αυτούς προτείνουν ότι οι κινεζικές εταιρείες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια, δεδομένου ότι οι ρωσικές εταιρείες δεν μπορούν επί του παρόντος να λάβουν δυτική υποστήριξη και δεν διαθέτουν την εγχώρια ικανότητα να ολοκληρώσουν ένα τέτοιο τεράστιο εγχείρημα. Αυτό αντιπροσωπεύει μια καθυστέρηση από τα προηγούμενα σχέδια για την ολοκλήρωση των εργασιών έως το 2028.
Ωστόσο, το γεγονός ότι η Μόσχα προχωρά, ακόμη και εν μέσω του πολέμου και των αυστηρότερων κυρώσεων της Δύσης, υπογραμμίζει πόσο σημαντική είναι η ποτάμια κυκλοφορία για τη Ρωσία οικονομικά, γεωπολιτικά και στρατιωτικά. Επιπλέον, η πρωτοβουλία φαίνεται να σηματοδοτεί το τέλος οποιασδήποτε πιθανότητας η Ρωσία να δημιουργήσει ένα νέο και ακόμη πιο ακριβό νέο κανάλι σε όλο τον Βόρειο Καύκασο—όπως πολλοί πίεζαν εδώ και καιρό.
Από την άλλη πλευρά, εκπρόσωποι του κινεζικού CCCC Dredging Group ήρθαν στη Ρωσία πριν από αυτήν την απόφαση για να συζητήσουν με τους διαχειριστές του Αστραχάν του καναλιού Βόλγα-Ντον τη δυνατότητα των κινεζικών εταιρειών να συμμετάσχουν σε εργασίες βυθοκόρησης για τη διεύρυνση και εμβάθυνση αυτού. πλωτός δρόμος. Οι Ρώσοι αξιωματούχοι φέρεται να ήταν δεκτικοί. Και τώρα που έχει ληφθεί απόφαση να αντιμετωπιστούν οι περιορισμοί του καναλιού -μια απόφαση που πιθανότατα οφείλεται τόσο σε λόγους ασφαλείας όσο και σε οικονομικούς λόγους- φαίνεται ότι η Κίνα θα γίνει σημαντικός παίκτης σε αυτή την προσπάθεια.
Μια τέτοια συνεργασία θα επιτρέψει στη Ρωσία να χρησιμοποιήσει το κανάλι όχι μόνο για να προωθήσει τον δικό της ρόλο στο εμπόριο Ανατολής-Δύσης, αλλά και για στρατιωτικούς σκοπούς και σκοπούς ασφάλειας. Στην τελευταία περίπτωση, παρόλο που το έργο δεν θα ολοκληρωθεί για τουλάχιστον οκτώ χρόνια, οποιαδήποτε βελτίωση στο κανάλι θα βοηθήσει τελικά τη Ρωσία να διώξει την εκστρατεία έντονης πίεσης κατά της Ουκρανίας.
Τα καθήκοντα που αντιμετωπίζουν οι ρωσικές και τώρα κινεζικές εταιρείες για την αποκατάσταση του 70χρονου καναλιού Βόλγα-Ντον είναι τεράστια. Μεγάλο μέρος του μήκους των 101 χιλιομέτρων γεμίζει με λάσπη, μειώνοντας συνεχώς το μέγεθος και τον αριθμό των πλοίων που μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Το κανάλι έχει βαθμολογηθεί ως 3,5 μέτρα σε όλη τη διαδρομή του, αλλά σε πολλά σημεία το βάθος είναι πολύ μικρότερο από αυτό.
Ενώ περίπου 6.000 πλοία και φορτηγίδες διήλθαν από αυτό πέρυσι, τα περισσότερα ήταν μικρά και η διέλευση τους επιβραδύνθηκε λόγω του μεγάλου αριθμού υδατοφρακτών που έπρεπε να περάσουν. Τέτοιοι περιορισμοί μεγέθους και χρόνου ήταν ιδιαίτερα προβληματικοί όταν η Μόσχα ήθελε να μετακινήσει τον Στόλο της Κασπίας για να ασκήσει πίεση στην Ουκρανία. Πολλά από τα μεγαλύτερα πλοία αυτού του στόλου είναι απλά πολύ μεγάλα για να κάνουν το πέρασμα, αφήνοντάς τα κλεισμένα στην Κασπία Θάλασσα.
Επιπλέον, το γεγονός ότι το κανάλι κλείνει τουλάχιστον τρεις μήνες το χρόνο λόγω πάγου σημαίνει ότι η Ρωσία θα πρέπει να κατασκευάσει ή να αγοράσει μεγάλο αριθμό νέων παγοθραυστικών για να παραμείνει ανοιχτό. Με τη σειρά του, αυτό περιορίζει την ικανότητά του να αναπτύσσει τέτοια πλοία στην περιοχή της Αρκτικής και στη ρωσική Άπω Ανατολή, όπου τα παγοθραυστικά χρειάζονται ακόμη περισσότερο.
Τώρα που η Κίνα έχει εμπλακεί, αφαιρώντας τα εμπόδια που θέτει η έλλειψη δυτικών επενδύσεων, η ανοικοδόμηση του καναλιού Βόλγα-Ντον είναι πιθανό να προχωρήσει, αν και πολύ πιθανό με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι ανακοίνωσε η Μόσχα.
Ωστόσο, εάν αυτή η προσπάθεια επιτύχει, έστω και εν μέρει, η εσωτερική πλωτή οδός θα είναι σε θέση να μεταφέρει την κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων πολύ πιο φθηνά από ό,τι οι σιδηρόδρομοι στην περιοχή. Αυτό θα υποσκάψει τα σιδηροδρομικά έργα που υποστηρίζονται από τη Δύση και την Κίνα στην περιοχή και θα χρησιμεύσει ως υπενθύμιση ότι ακόμη και σε αυτόν τον αιώνα, η ποτάμια κυκλοφορία διαδραματίζει σημαντικό γεωοικονομικό και γεωπολιτικό ρόλο.
Επιπλέον, όχι μόνο θα ενισχύσει την οικονομική κίνηση στο νότο, αλλά θα επιτρέψει στη Ρωσία να επιτύχει δύο στόχους. Πρώτον, θα ανοίξει ένα μονοπάτι για τον Στόλο της Κασπίας να εγκαταλείψει αυτή τη θάλασσα και να συμπληρώσει το σκληρά πιεσμένο ναυτικό της Ρωσίας στη Θάλασσα του Αζόφ και στη Μαύρη Θάλασσα. Και δεύτερον, θα επιτρέψει την ενσωμάτωση της κυκλοφορίας ποταμών και καναλιών στη νότια Ρωσία στα ευρύτερα, συχνά απορριφθέντα, σχέδια της Μόσχας για χρήση των ποταμών και των καναλιών της στα βόρεια και δυτικά για την προβολή της ρωσικής επιρροής.
ΠΗΓΗ: The Jamestown Foundation (Eurasia Daily Monitor)
Αυτές οι βελτιώσεις θα επιτρέψουν στα πλοία να διέρχονται από το κανάλι Βόλγα-Ντον 365 ημέρες το χρόνο. Οι αξιωματούχοι λένε ότι το έργο των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα ολοκληρωθεί το 2030. Και μερικοί από αυτούς προτείνουν ότι οι κινεζικές εταιρείες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια, δεδομένου ότι οι ρωσικές εταιρείες δεν μπορούν επί του παρόντος να λάβουν δυτική υποστήριξη και δεν διαθέτουν την εγχώρια ικανότητα να ολοκληρώσουν ένα τέτοιο τεράστιο εγχείρημα. Αυτό αντιπροσωπεύει μια καθυστέρηση από τα προηγούμενα σχέδια για την ολοκλήρωση των εργασιών έως το 2028.
Ωστόσο, το γεγονός ότι η Μόσχα προχωρά, ακόμη και εν μέσω του πολέμου και των αυστηρότερων κυρώσεων της Δύσης, υπογραμμίζει πόσο σημαντική είναι η ποτάμια κυκλοφορία για τη Ρωσία οικονομικά, γεωπολιτικά και στρατιωτικά. Επιπλέον, η πρωτοβουλία φαίνεται να σηματοδοτεί το τέλος οποιασδήποτε πιθανότητας η Ρωσία να δημιουργήσει ένα νέο και ακόμη πιο ακριβό νέο κανάλι σε όλο τον Βόρειο Καύκασο—όπως πολλοί πίεζαν εδώ και καιρό.
Από την άλλη πλευρά, εκπρόσωποι του κινεζικού CCCC Dredging Group ήρθαν στη Ρωσία πριν από αυτήν την απόφαση για να συζητήσουν με τους διαχειριστές του Αστραχάν του καναλιού Βόλγα-Ντον τη δυνατότητα των κινεζικών εταιρειών να συμμετάσχουν σε εργασίες βυθοκόρησης για τη διεύρυνση και εμβάθυνση αυτού. πλωτός δρόμος. Οι Ρώσοι αξιωματούχοι φέρεται να ήταν δεκτικοί. Και τώρα που έχει ληφθεί απόφαση να αντιμετωπιστούν οι περιορισμοί του καναλιού -μια απόφαση που πιθανότατα οφείλεται τόσο σε λόγους ασφαλείας όσο και σε οικονομικούς λόγους- φαίνεται ότι η Κίνα θα γίνει σημαντικός παίκτης σε αυτή την προσπάθεια.
Μια τέτοια συνεργασία θα επιτρέψει στη Ρωσία να χρησιμοποιήσει το κανάλι όχι μόνο για να προωθήσει τον δικό της ρόλο στο εμπόριο Ανατολής-Δύσης, αλλά και για στρατιωτικούς σκοπούς και σκοπούς ασφάλειας. Στην τελευταία περίπτωση, παρόλο που το έργο δεν θα ολοκληρωθεί για τουλάχιστον οκτώ χρόνια, οποιαδήποτε βελτίωση στο κανάλι θα βοηθήσει τελικά τη Ρωσία να διώξει την εκστρατεία έντονης πίεσης κατά της Ουκρανίας.
Τα καθήκοντα που αντιμετωπίζουν οι ρωσικές και τώρα κινεζικές εταιρείες για την αποκατάσταση του 70χρονου καναλιού Βόλγα-Ντον είναι τεράστια. Μεγάλο μέρος του μήκους των 101 χιλιομέτρων γεμίζει με λάσπη, μειώνοντας συνεχώς το μέγεθος και τον αριθμό των πλοίων που μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Το κανάλι έχει βαθμολογηθεί ως 3,5 μέτρα σε όλη τη διαδρομή του, αλλά σε πολλά σημεία το βάθος είναι πολύ μικρότερο από αυτό.
Ενώ περίπου 6.000 πλοία και φορτηγίδες διήλθαν από αυτό πέρυσι, τα περισσότερα ήταν μικρά και η διέλευση τους επιβραδύνθηκε λόγω του μεγάλου αριθμού υδατοφρακτών που έπρεπε να περάσουν. Τέτοιοι περιορισμοί μεγέθους και χρόνου ήταν ιδιαίτερα προβληματικοί όταν η Μόσχα ήθελε να μετακινήσει τον Στόλο της Κασπίας για να ασκήσει πίεση στην Ουκρανία. Πολλά από τα μεγαλύτερα πλοία αυτού του στόλου είναι απλά πολύ μεγάλα για να κάνουν το πέρασμα, αφήνοντάς τα κλεισμένα στην Κασπία Θάλασσα.
Επιπλέον, το γεγονός ότι το κανάλι κλείνει τουλάχιστον τρεις μήνες το χρόνο λόγω πάγου σημαίνει ότι η Ρωσία θα πρέπει να κατασκευάσει ή να αγοράσει μεγάλο αριθμό νέων παγοθραυστικών για να παραμείνει ανοιχτό. Με τη σειρά του, αυτό περιορίζει την ικανότητά του να αναπτύσσει τέτοια πλοία στην περιοχή της Αρκτικής και στη ρωσική Άπω Ανατολή, όπου τα παγοθραυστικά χρειάζονται ακόμη περισσότερο.
Τώρα που η Κίνα έχει εμπλακεί, αφαιρώντας τα εμπόδια που θέτει η έλλειψη δυτικών επενδύσεων, η ανοικοδόμηση του καναλιού Βόλγα-Ντον είναι πιθανό να προχωρήσει, αν και πολύ πιθανό με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι ανακοίνωσε η Μόσχα.
Ωστόσο, εάν αυτή η προσπάθεια επιτύχει, έστω και εν μέρει, η εσωτερική πλωτή οδός θα είναι σε θέση να μεταφέρει την κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων πολύ πιο φθηνά από ό,τι οι σιδηρόδρομοι στην περιοχή. Αυτό θα υποσκάψει τα σιδηροδρομικά έργα που υποστηρίζονται από τη Δύση και την Κίνα στην περιοχή και θα χρησιμεύσει ως υπενθύμιση ότι ακόμη και σε αυτόν τον αιώνα, η ποτάμια κυκλοφορία διαδραματίζει σημαντικό γεωοικονομικό και γεωπολιτικό ρόλο.
Επιπλέον, όχι μόνο θα ενισχύσει την οικονομική κίνηση στο νότο, αλλά θα επιτρέψει στη Ρωσία να επιτύχει δύο στόχους. Πρώτον, θα ανοίξει ένα μονοπάτι για τον Στόλο της Κασπίας να εγκαταλείψει αυτή τη θάλασσα και να συμπληρώσει το σκληρά πιεσμένο ναυτικό της Ρωσίας στη Θάλασσα του Αζόφ και στη Μαύρη Θάλασσα. Και δεύτερον, θα επιτρέψει την ενσωμάτωση της κυκλοφορίας ποταμών και καναλιών στη νότια Ρωσία στα ευρύτερα, συχνά απορριφθέντα, σχέδια της Μόσχας για χρήση των ποταμών και των καναλιών της στα βόρεια και δυτικά για την προβολή της ρωσικής επιρροής.