Belokamenka. Φωτογραφία: Novatek |
Άτλε Στάαλεσεν - thebarentsobserver.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Μεταξύ των έργων που είναι πιθανό να υποφέρουν είναι το Κατασκευαστικό Κέντρο LNG της Novatek στην Belokamenka έξω από το Murmansk. Το Κέντρο κατασκευάζει τις λεγόμενες δομές που βασίζονται στη βαρύτητα (GBS) και συναρμολογεί μονάδες στο επάνω μέρος για το έργο Arctic LNG 2.
Σύμφωνα με τη Novatek, είναι η πρώτη εγκατάσταση στον κόσμο για «μαζική παραγωγή» τρένων υγροποίησης φυσικού αερίου σε δομές που βασίζονται στη βαρύτητα. Τρεις κατασκευές αυτού του είδους βρίσκονται υπό κατασκευή, η καθεμία με δυναμικότητα παραγωγής 6,6 εκατομμυρίων τόνων LNG ετησίως.
Ωστόσο, η Novatek μπορεί τελικά να είναι σε θέση να ολοκληρώσει μόνο μία από τις τρεις προβλεπόμενες δομές. Σύμφωνα με την Upstream, τα κινεζικά ναυπηγεία που κατασκευάζουν τις μονάδες άνω πλευράς αποφάσισαν να διακόψουν τη συνεργασία με το Arctic LNG 2.
Η αποχώρηση της Κίνας από το έργο έρχεται μετά από παρόμοιες αποφάσεις ευρωπαϊκών εταιρειών όπως η Linde και η Siemens.
Αυτό θα μπορούσε σύντομα να οδηγήσει σε αδράνεια στο τεράστιο και ολοκαίνουργιο εργοστάσιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Novatek σταμάτησε ήδη στα τέλη Απριλίου την κατασκευή του τρένου του έργου με αριθμό 3, ενώ ο αριθμός 2 θα σταματήσει στα τέλη Μαΐου.
Οι τοπικές αρχές στο Μούρμανσκ ανησυχούν πλέον όλο και περισσότερο από τις εξελίξεις. Υπάρχουν περίπου 20.000 εργάτες στο ναυπηγείο Belokamenka και πολλοί από αυτούς είναι από την περιοχή. Αν και το μακράν μεγαλύτερο μερίδιο των εργαζομένων είναι φιλοξενούμενοι εργαζόμενοι και μετακινούμενοι από άλλες περιοχές και χώρες, πρώτα από τις χώρες της Κεντρικής Ασίας και την Τουρκία.
Μια πλήρης ή μερική ακινητοποίηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική πτώση των περιφερειακών φορολογικών εσόδων και τα τοπικά ακίνητα που φέρουν τη σήμανση θα μπορούσαν να υποχωρήσουν.
Ένας τοπικός κτηματομεσίτης λέει στη Severpost ότι η ενοικίαση κατοικίας στο Murmansk θα επηρεαστεί γρήγορα από ένα μειωμένο επίπεδο δραστηριότητας στην Belokamenka.
Η Novatek μπορεί τελικά να μείνει τώρα μόνο με το πρώτο τρένο του Arctic LNG 2. Και οι 14 μονάδες που απαιτούνται για το τρένο έχουν αποσταλεί από την Κίνα στην Belokamenka και τώρα πιστεύεται πως έχει ολοκληρωθεί περίπου το 85%. Όταν είναι έτοιμη, η κατασκευή θα ρυμουλκηθεί μέσω της Θάλασσας του Μπάρεντς, της Θάλασσας Καρά και του Κόλπου του Ομπ στην περιοχή παραγωγής στη χερσόνησο Γκίνταν.
Η παραγωγή LNG αρχικά επρόκειτο να ξεκινήσει το 2023. Όμως τα χρονοδιαγράμματα είναι πλέον σε ροή.
Ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Leonid Mikhelson παραδέχεται ότι οι λειτουργίες γίνονται «περίπλοκες» .
Μια παρόμοια δύσκολη κατάσταση είναι πιθανό να αγκαλιάσει αρκετά ακόμη έργα της εταιρείας.
Πίσω από τα προβλήματα βρίσκονται οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά τον αιματηρό πόλεμο κατά της Ουκρανίας.
Το πέμπτο πακέτο κυρώσεων που επιβλήθηκε πρόσφατα από την ΕΕ περιλαμβάνει απαγόρευση εξαγωγών στη Ρωσία βασικών στοιχείων του κλάδου. Οι ξένες εταιρείες εγκαταλείπουν πλέον μαζικά τη Ρωσία. Επίσης, η Technip, ο βασικός εταίρος στο Arctic LNG 2, βρίσκεται τώρα υπό αυξανόμενη πίεση να μειώσει την παρουσία της. Ωστόσο, προς το παρόν, η γαλλική εταιρεία μηχανικών και κατασκευών αποφάσισε να παραμείνει μέρος του έργου, αναφέρει η Upstream.
Η γαλλική εταιρεία μηχανικής και κατασκευής το 2019 υπέγραψε σύμβαση 7,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Novatek, η οποία περιελάμβανε την ανάπτυξη και των τριών τρένων LNG.