Με τις προτάσεις της Ιταλικής Fincantieri για την Doha και της Ολλανδικής Damen για την Sigma10514 κλείνει ο κύκλος των τριών μεγάλων φαβορί για το δεύτερο μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού έπειτα από αυτό των φρεγατών.
Από: newpost.gr
Εντός της επόμενης εβδομάδας το Πολεμικό Ναυτικό αναμένει τις νέες και όπως όλα δείχνουν τελικές προτάσεις τόσο των Ιταλών όσο και των Ολλανδών για τις καινούργιες κορβέτες του Στόλου. Είχε προηγηθεί την περασμένη εβδομάδα η Γαλλική πρόταση της Naval Group για τις Gowind για την οποία ενημερώθηκε αναλυτικά το Ναυτικό Επιτελείο αλλά και η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων. Με τις προτάσεις της Ιταλικής Fincantieri για την Doha και της Ολλανδικής Damen για την Sigma10514 κλείνει ο κύκλος των τριών μεγάλων φαβορί για το δεύτερο μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού έπειτα από αυτό των φρεγατών.
Ιταλοί και Ολλανδοί ήδη γνωρίζουν την Γαλλική πρόταση και αναμένεται να κάνουν τη ρελάνς προκειμένου να πάρουν το πλεονέκτημα αφού έως τώρα η Naval Group φαίνεται ότι και στην περίπτωση των κορβετών έχει τον πρώτο λόγο. Ωστόσο η ‘’κούρσα’’ παραμένει απόλυτα ανοιχτή όπως τονίζουν οι Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού αφού όλες οι παράμετροι μεταβάλλονται συνεχώς με πρώτο την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων στο πρόγραμμα. Εκεί που όπως φαίνεται τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά διαθέτουν πολύ ισχυρό προβάδισμα και όλοι οι ‘’μνηστήρες’’ φαίνεται να τα έχουν προσεγγίσει για συνεργασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Γαλλική πρόταση η οποία προβλέπει την κατασκευή μιας Gowind στα ναυπηγεία της Lorient και των υπόλοιπων τριών στην Ελλάδα αγγίζει τα 2 δις ευρώ. Όμως η εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων αφήνει ακόμη ανοιχτές εκκρεμότητες όχι μόνο για την Γαλλική πρόταση αλλά και για τις υπόλοιπες. Οι Γάλλοι μαζί με την πρόταση για την Gowind παρουσίασαν στο Πολεμικό Ναυτικό και τον δικό τους φάκελο για των εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ‘’ΥΔΡΑ’’. Περιέχει σύμφωνα με πληροφορίες έναν συνδυασμό προτάσεων οι οποίες διαφέρουν τόσο στον αριθμό των πλοίων τα οποία πρόκειται να αναβαθμιστούν όσο και στο τακτικό σύστημα μάχης το οποίο προτείνουν είτε πρόκειται για το Setis είτε για το Tacticos.
Όμως σε αντίθεση με το πρόγραμμα των κορβετών για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών οι Γάλλοι δεν φέρονται να είναι το φαβορί. Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι εδώ το πλεονέκτημα έχουν οι Γερμανοί της κατασκευάστριας εταιρείας των MEKO TKMS σε συνεργασία με την Thales Netherlands αλλά και οι Αμερικανοί της Lockheed Martin. Με την LM να έχει ουσιαστικά αποσυρθεί από την διεκδίκηση του προγράμματος των κορβετών και να επικεντρώνεται πλέον στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.
Εντός των επόμενων ημερών αναμένονται οι προτάσεις τόσο της TKMS/Thales όσο και της Lockheed Martin οι οποίες φέρονται να περιλαμβάνουν εκσυγχρονισμό και των τεσσάρων πλοίων σε Ελληνικά ναυπηγεία όπου και σε αυτή την περίπτωση μεγάλο πλεονέκτημα έχει ο Σκαραμαγκάς. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ έχει οριοθετηθεί στα 500 εκ και όπως όλα δείχνουν δεν θα σχετίζεται με αυτό των καινούργιων κορβετών.
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει θέσει τον προσεχή Ιούνιο ως το dead line χρονικό περιθώριο προκειμένου να έχει όλες τις προτάσεις στο τραπέζι τόσο για τις κορβέτες όσο και για τις ΜΕΚΟ ώστε να τις αξιολογήσει και να τις θέσει υπ’ όψη της πολιτικής ηγεσίας η οποία θα έχει και τον τελευταίο λόγο στην τελική απόφαση.
Εντός της επόμενης εβδομάδας το Πολεμικό Ναυτικό αναμένει τις νέες και όπως όλα δείχνουν τελικές προτάσεις τόσο των Ιταλών όσο και των Ολλανδών για τις καινούργιες κορβέτες του Στόλου. Είχε προηγηθεί την περασμένη εβδομάδα η Γαλλική πρόταση της Naval Group για τις Gowind για την οποία ενημερώθηκε αναλυτικά το Ναυτικό Επιτελείο αλλά και η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων. Με τις προτάσεις της Ιταλικής Fincantieri για την Doha και της Ολλανδικής Damen για την Sigma10514 κλείνει ο κύκλος των τριών μεγάλων φαβορί για το δεύτερο μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού έπειτα από αυτό των φρεγατών.
Ιταλοί και Ολλανδοί ήδη γνωρίζουν την Γαλλική πρόταση και αναμένεται να κάνουν τη ρελάνς προκειμένου να πάρουν το πλεονέκτημα αφού έως τώρα η Naval Group φαίνεται ότι και στην περίπτωση των κορβετών έχει τον πρώτο λόγο. Ωστόσο η ‘’κούρσα’’ παραμένει απόλυτα ανοιχτή όπως τονίζουν οι Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού αφού όλες οι παράμετροι μεταβάλλονται συνεχώς με πρώτο την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων στο πρόγραμμα. Εκεί που όπως φαίνεται τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά διαθέτουν πολύ ισχυρό προβάδισμα και όλοι οι ‘’μνηστήρες’’ φαίνεται να τα έχουν προσεγγίσει για συνεργασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Γαλλική πρόταση η οποία προβλέπει την κατασκευή μιας Gowind στα ναυπηγεία της Lorient και των υπόλοιπων τριών στην Ελλάδα αγγίζει τα 2 δις ευρώ. Όμως η εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων αφήνει ακόμη ανοιχτές εκκρεμότητες όχι μόνο για την Γαλλική πρόταση αλλά και για τις υπόλοιπες. Οι Γάλλοι μαζί με την πρόταση για την Gowind παρουσίασαν στο Πολεμικό Ναυτικό και τον δικό τους φάκελο για των εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ‘’ΥΔΡΑ’’. Περιέχει σύμφωνα με πληροφορίες έναν συνδυασμό προτάσεων οι οποίες διαφέρουν τόσο στον αριθμό των πλοίων τα οποία πρόκειται να αναβαθμιστούν όσο και στο τακτικό σύστημα μάχης το οποίο προτείνουν είτε πρόκειται για το Setis είτε για το Tacticos.
Όμως σε αντίθεση με το πρόγραμμα των κορβετών για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών οι Γάλλοι δεν φέρονται να είναι το φαβορί. Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι εδώ το πλεονέκτημα έχουν οι Γερμανοί της κατασκευάστριας εταιρείας των MEKO TKMS σε συνεργασία με την Thales Netherlands αλλά και οι Αμερικανοί της Lockheed Martin. Με την LM να έχει ουσιαστικά αποσυρθεί από την διεκδίκηση του προγράμματος των κορβετών και να επικεντρώνεται πλέον στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.
Εντός των επόμενων ημερών αναμένονται οι προτάσεις τόσο της TKMS/Thales όσο και της Lockheed Martin οι οποίες φέρονται να περιλαμβάνουν εκσυγχρονισμό και των τεσσάρων πλοίων σε Ελληνικά ναυπηγεία όπου και σε αυτή την περίπτωση μεγάλο πλεονέκτημα έχει ο Σκαραμαγκάς. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ έχει οριοθετηθεί στα 500 εκ και όπως όλα δείχνουν δεν θα σχετίζεται με αυτό των καινούργιων κορβετών.
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει θέσει τον προσεχή Ιούνιο ως το dead line χρονικό περιθώριο προκειμένου να έχει όλες τις προτάσεις στο τραπέζι τόσο για τις κορβέτες όσο και για τις ΜΕΚΟ ώστε να τις αξιολογήσει και να τις θέσει υπ’ όψη της πολιτικής ηγεσίας η οποία θα έχει και τον τελευταίο λόγο στην τελική απόφαση.