copyright en.wikipedia.org |
Μια νέα εφεύρεση τρομάζει το Βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό, που όμως μια μέρα σαν σήμερα δοκιμάζει το πρώτο υποβρύχιο υπό κατάδυση.
Μπορεί το Πολεμικό Ναυτικό της Μεγάλης Βρετανίας να εξουσίαζε τα κύματα όμως τώρα είχαν αρχίσει να φτιάχνονται σκάφη που μπορούσαν να ταξιδεύουν και κάτω από αυτά! Ο παρασημοφορημένος υποναύαρχος ελεγκτής του βασιλικού Ναυτικού Άρθουρ Ουίλσον αποκάλεσε τα νέα αυτά κατασκευάματα: «…δόλια ανέντιμα, διαβολεμένα και αντιβρετανικά»! Δεν ήταν όμως τόσο ανόητος ώστε να απορρίψει την νέα τεχνολογία χωρίς δεύτερη σκέψη.
Από: ethnos.gr
Παρόλο που δημόσια τα καταδίκαζε, το Βασιλικό Ναυτικό άρχισε να κάνει κρυφές δοκιμές με υποβρύχια και μία μέρα σαν σήμερα το 1902 το «Holland 1» το πρώτο υποβρύχιο του ναυτικού της Μεγάλης Βρετανίας καταδύθηκε για πρώτη φορά.
Παραδόξως, μεγάλο μέρος της έρευνας και των δοκιμών για τα υποβρύχια χρηματοδοτήθηκαν από Ιρλανδούς. Αυτοί οι Ιρλανδοί πίστευαν - και πολύ σωστά - πως ο μόνος τρόπος για να νικήσουν τον εντυπωσιακό στόλο του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού ήταν να βρουν μία τελείως νέα τεχνολογία που θα κατάφερνε να τον αχρηστεύσει. Στήριξαν, λοιπόν, οικονομικά τον μηχανικό John Holland στην απόπειρά του να παντρέψει ένα κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης, κάτι σαν το σύγχρονο υβριδικό αυτοκίνητο, που θα είχε όμως τη δυνατότητα να κινείται πάνω και κάτω από την επιφάνεια του νερού. Ο Χόλαντ δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία για το ποιος θα τον χρηματοδοτούσε. Μόλις τελείωσαν τα χρήματα των Ιρλανδών στράφηκε στους ορκισμένους εχθρούς τους, το Βασιλικό Ναυτικό της
Το «Holland 1» κατασκευάστηκε με μεγάλη μυστικότητα και στις 20 Μαρτίου του 1901 το υποβρύχιο καταδύθηκε σε μία λεκάνη απορροής, στην οποία υπήρχε και δυνατότητα αποστράγγισης. Το υποβρύχιο καταδείχθηκε και αναδείχθηκε με επιτυχία. Αυτό έδωσε στους κατασκευαστές του αρκετή αυτοπεποίθηση ώστε να προγραμματίσουν θαλάσσιες δοκιμές τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς. Μέχρι τέλους του χρόνου, το υποβρύχιο ήταν επίσημα νηολογημένο στο Πόρτσμουθ.
Για τον πόλεμο στη θάλασσα ήταν η αρχή νέας εποχής και σε βάθος χρόνου τα υποβρύχια και τα αεροπλάνα πράγματι, εν πολλοίς, αχρήστευσαν τα θωρηκτά του βασιλικού Ναυτικού. Οπότε πλέον για να διατηρήσουν την ελευθερία τους οι Βρετανοί έπρεπε να πολεμούν τόσο στον αέρα όσο και κάτω από τα κύματα.
Από: ethnos.gr
Παρόλο που δημόσια τα καταδίκαζε, το Βασιλικό Ναυτικό άρχισε να κάνει κρυφές δοκιμές με υποβρύχια και μία μέρα σαν σήμερα το 1902 το «Holland 1» το πρώτο υποβρύχιο του ναυτικού της Μεγάλης Βρετανίας καταδύθηκε για πρώτη φορά.
Παραδόξως, μεγάλο μέρος της έρευνας και των δοκιμών για τα υποβρύχια χρηματοδοτήθηκαν από Ιρλανδούς. Αυτοί οι Ιρλανδοί πίστευαν - και πολύ σωστά - πως ο μόνος τρόπος για να νικήσουν τον εντυπωσιακό στόλο του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού ήταν να βρουν μία τελείως νέα τεχνολογία που θα κατάφερνε να τον αχρηστεύσει. Στήριξαν, λοιπόν, οικονομικά τον μηχανικό John Holland στην απόπειρά του να παντρέψει ένα κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης, κάτι σαν το σύγχρονο υβριδικό αυτοκίνητο, που θα είχε όμως τη δυνατότητα να κινείται πάνω και κάτω από την επιφάνεια του νερού. Ο Χόλαντ δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία για το ποιος θα τον χρηματοδοτούσε. Μόλις τελείωσαν τα χρήματα των Ιρλανδών στράφηκε στους ορκισμένους εχθρούς τους, το Βασιλικό Ναυτικό της
Το «Holland 1» κατασκευάστηκε με μεγάλη μυστικότητα και στις 20 Μαρτίου του 1901 το υποβρύχιο καταδύθηκε σε μία λεκάνη απορροής, στην οποία υπήρχε και δυνατότητα αποστράγγισης. Το υποβρύχιο καταδείχθηκε και αναδείχθηκε με επιτυχία. Αυτό έδωσε στους κατασκευαστές του αρκετή αυτοπεποίθηση ώστε να προγραμματίσουν θαλάσσιες δοκιμές τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς. Μέχρι τέλους του χρόνου, το υποβρύχιο ήταν επίσημα νηολογημένο στο Πόρτσμουθ.
Για τον πόλεμο στη θάλασσα ήταν η αρχή νέας εποχής και σε βάθος χρόνου τα υποβρύχια και τα αεροπλάνα πράγματι, εν πολλοίς, αχρήστευσαν τα θωρηκτά του βασιλικού Ναυτικού. Οπότε πλέον για να διατηρήσουν την ελευθερία τους οι Βρετανοί έπρεπε να πολεμούν τόσο στον αέρα όσο και κάτω από τα κύματα.
Αρνήθηκε να πεθάνει!
Στις 24 Οκτωβρίου του 1904 το «Holland 1» απέπλευσε από το Πόρτσμουθ για να επιτεθεί μαζί με άλλα δύο σκάφη, σε ρωσικά πολεμικά πλοία, που είχε βυθίσει - κατά λάθος - βρετανικά αλιευτικά, στη Βόρεια Θάλασσα στο περιστατικό που πέρασε στην Ιστορία ως Dogger Bank. Τα βρετανικά σκάφη ανακλήθηκαν πριν γίνει οποιαδήποτε επίθεση. Το πρώτο βρετανικό υποβρύχιο παροπλίστηκε και πουλήθηκε το 1913 για 410 λίρες χωρίς να έχει πολεμήσει ποτέ! Μέχρι τη στιγμή που πουλήθηκε, το υποβρύχιο εκέινο, θεωρήθηκε τόσο ξεπερασμένο που παρχωρήθηκε με όλα τα εξαρτήματα του ανέπαφα και με μοναδική απαίτηση, ο αγοραστής να θεσεί εκτός λειτουργίας τον σωλήνα τορπιλών. Το «Holland 1» βυθίστηκε ενώ το ρυμουλκούσαν για να γίνει παλιοσίδερα. Το ναυάγιο εντοπίστηκε το 1981. Το υποβρύχιο ανελκύστηκε και βρίσκεται τώρα στο Μουσείο Υποβρυχίων του Βασιλικού Ναυτικού της Αγγλίας.
Πηγή: Dan Snow, On ths Day in History