Το Πολεμικό Ναυτικό, στα βασικά κριτήρια επιλογής νέας φρεγάτας, είχε εντάξει και τον χρόνο παράδοσης. Η παλαιότητα των κύριων μονάδων επιφανείας του ελληνικού Στόλου σε συνδυασμό με την παρόξυνση του τουρκικού επεκτατισμού, καθιστούσε την ανάγκη αντικατάστασης όσων πλοίων δεν έχουν εκσυγχρονιστεί ως επιτακτική. Ας φροντίσουμε τουλάχιστον να μην αντιμετωπίσουμε παρόμοιο πρόβλημα και με τις MEKO 200HN…
Από: defence-point.gr
Προγραμματίζονται λοιπόν να παροπλιστούν αντικαθιστάμενες από τις τρεις FDI-HN οι ακόλουθες τρεις φρεγάτες τύπου Standard, οι οποίες ΔΕΝ έχουν υποστεί εκσυγχρονισμό μέσης ζωής (mid-life uprgrade).
Πρόκειται για φρεγάτες οι οποίες υποστήριξαν την ελληνική κυριαρχία με συνέπεια. Στα χέρια των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού, αποτέλεσαν πάντα ένα εργαλείο αποτροπής, το οποίο δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνειών για την τύχη που θα είχε ενδεχόμενη απόπειρα υλοποίησης τουρκικής απειλής.
Το δυσάρεστο είναι, ότι η δυσμενής γεωπολιτική συγκυρία, δεν επιτρέπει την επόμενη γενιά των “S”, τις φρεγάτες “M” Karel Doorman, να γράψουν την δική τους ιστορία στις τάξεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Κι όποιος αναρωτιέται για ποιον λόγο οι αξιόπιστες ολλανδικές λύσεις πρέπει να είναι διαρκώς μεταχειρισμένες σε ελληνική υπηρεσία, η απάντηση θα πρέπει να αναζητηθεί ξανά στην περίφημη “γεωπολιτική”. Με επίσημες κυβερνητικές δηλώσεις για τη στάθμιση του εν λόγω παράγοντα.
Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ (F 464)
Η Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ (F-464) πρώην HNLMS JAN VAN BRAKEL (F-825), καθελκύστηκε την 16-5-1981 στα ναυπηγεία ROYAL SCHELDE της Ολλανδίας και τέθηκε σε ενέργεια την 14-4-1983. Την 29-11-2002 παραλήφθηκε από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και μετονομάσθηκε Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ αποτελώντας την όγδοη φρεγάτα τύπου STANDARD του Ελληνικού Στόλου.
Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ (F 465)
Ημερομηνία υψώσεως σημαίας: 24 Οκτωβρίου 2003 – Den Helder Holland
Προϊστορία σε άλλα ναυτικά: 2-12-1981 έως 24-10-2003 Ολλανδικό Ναυτικό
Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F 466)
Προγραμματίζονται λοιπόν να παροπλιστούν αντικαθιστάμενες από τις τρεις FDI-HN οι ακόλουθες τρεις φρεγάτες τύπου Standard, οι οποίες ΔΕΝ έχουν υποστεί εκσυγχρονισμό μέσης ζωής (mid-life uprgrade).
Πρόκειται για φρεγάτες οι οποίες υποστήριξαν την ελληνική κυριαρχία με συνέπεια. Στα χέρια των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού, αποτέλεσαν πάντα ένα εργαλείο αποτροπής, το οποίο δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνειών για την τύχη που θα είχε ενδεχόμενη απόπειρα υλοποίησης τουρκικής απειλής.
Το δυσάρεστο είναι, ότι η δυσμενής γεωπολιτική συγκυρία, δεν επιτρέπει την επόμενη γενιά των “S”, τις φρεγάτες “M” Karel Doorman, να γράψουν την δική τους ιστορία στις τάξεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Κι όποιος αναρωτιέται για ποιον λόγο οι αξιόπιστες ολλανδικές λύσεις πρέπει να είναι διαρκώς μεταχειρισμένες σε ελληνική υπηρεσία, η απάντηση θα πρέπει να αναζητηθεί ξανά στην περίφημη “γεωπολιτική”. Με επίσημες κυβερνητικές δηλώσεις για τη στάθμιση του εν λόγω παράγοντα.
Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ (F 464)
Η Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ (F-464) πρώην HNLMS JAN VAN BRAKEL (F-825), καθελκύστηκε την 16-5-1981 στα ναυπηγεία ROYAL SCHELDE της Ολλανδίας και τέθηκε σε ενέργεια την 14-4-1983. Την 29-11-2002 παραλήφθηκε από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και μετονομάσθηκε Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ αποτελώντας την όγδοη φρεγάτα τύπου STANDARD του Ελληνικού Στόλου.
Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ (F 465)
Ημερομηνία υψώσεως σημαίας: 24 Οκτωβρίου 2003 – Den Helder Holland
Προϊστορία σε άλλα ναυτικά: 2-12-1981 έως 24-10-2003 Ολλανδικό Ναυτικό
Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F 466)
Η Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F-466) είναι η δέκατη κατά σειρά παραλαβής και τελευταία φρεγάτα τύπου STANDARD του Πολεμικού Ναυτικού (Φ/Γ ΕΛΛΗ, Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ, Φ/Γ ΑΙΓΑΙΟΝ, Φ/Γ ΑΔΡΙΑΣ, Φ/Γ ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ, Φ/Γ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, Φ/Γ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ, Φ/Γ ΚΑΝΑΡΗΣ, Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ).
Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Dok en Werfmaatschappij στο Fijenoord της Ολλανδίας στις 15 Νοεμβρίου 1980 και εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού στις 25 Νοεμβρίου 1982 με το όνομα «BLOYS VAN TRESLONG» (F-826).
H ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε στο DEN HELDER της Ολλανδίας στις 19 Νοεμβρίου 2004 με πρώτο Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Π. Παστουσέα ΠΝ. Έλαβε μέρος στην εκπαίδευση FOST στο PLYMOUTH της Αγγλίας τον Μάρτιο του 2005. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 28 Μαρτίου 2005.