Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τακτικό – ναυτιλιακό σύστημα AN/ ASN-124, συσκευές ακουστικού επεξεργαστή, ESM και ηλεκτρονικής αυτοπροστασίας.
Από: newpost.gr
«Η έναρξη παραλαβών των Εκσυγχρονισμένων Μέσης Ζωης (ΕΜΖ) αεροσκαφών ναυτικών επιχειρήσεων (ΑΦΝΕ) P-3B Orion είναι προγραμματισμένη εντός του 2023 και εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί εντός δύο έως τριών ετών», γνωστοποίησε ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου, Απόστολος Πάνας, Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης, Ευαγγελία Λιακούλη, Γιώργος Αρβανιτίδης ,Ιλχάν Αχμέτ, Χρήστος Γκόκας, Ανδρέας Πουλάς και Γιώργος Φραγγίδης με θέμα «Αναβάθμιση των πέντε (5) αεροσκαφών P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού».
«Επίσης, η ανάπτυξη του λογισμικού ΜΙΜS, καθώς και ο εργαστηριακός έλεγχος μέσω προσομοίωσης έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς εντός χρονοδιαγράμματος. Το εν λόγω λογισμικό προβλέπεται να εγκατασταθεί και να ενεργοποιηθεί επί των αεροσκαφών σύμφωνα με προγραμματισμό των εργασιών αναβάθμισης, προκειμένου να αποτελέσει αντικείμενο παραλαβής κατά την παράδοση των αεροσκαφών με βάση με το προαναφερθέν χρονοδιάγραμμα», συμπλήρωσε ο υπουργός.
«Η έναρξη παραλαβών των Εκσυγχρονισμένων Μέσης Ζωης (ΕΜΖ) αεροσκαφών ναυτικών επιχειρήσεων (ΑΦΝΕ) P-3B Orion είναι προγραμματισμένη εντός του 2023 και εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί εντός δύο έως τριών ετών», γνωστοποίησε ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου, Απόστολος Πάνας, Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης, Ευαγγελία Λιακούλη, Γιώργος Αρβανιτίδης ,Ιλχάν Αχμέτ, Χρήστος Γκόκας, Ανδρέας Πουλάς και Γιώργος Φραγγίδης με θέμα «Αναβάθμιση των πέντε (5) αεροσκαφών P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού».
«Επίσης, η ανάπτυξη του λογισμικού ΜΙΜS, καθώς και ο εργαστηριακός έλεγχος μέσω προσομοίωσης έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς εντός χρονοδιαγράμματος. Το εν λόγω λογισμικό προβλέπεται να εγκατασταθεί και να ενεργοποιηθεί επί των αεροσκαφών σύμφωνα με προγραμματισμό των εργασιών αναβάθμισης, προκειμένου να αποτελέσει αντικείμενο παραλαβής κατά την παράδοση των αεροσκαφών με βάση με το προαναφερθέν χρονοδιάγραμμα», συμπλήρωσε ο υπουργός.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος υπενθύμισε τη σημαντική εγχώρια βιομηχανική συμμετοχή στο εν λόγω πρόγραμμα και διευκρίνισε ότι «η υφιστάμενη διολίσθηση του χρονοδιαγράμματος του προγράμματος, εκτός των απρόσμενων επιπτώσεων εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης σε συνδυασμό με τα προβλήματα που προκλήθηκαν από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων λόγω διεκδικήσεων, οφείλεται και στην έλλειψη έμπειρου τεχνικού προσωπικού στην ΕΑΒ, το οποίο το τελευταίο διάστημα μειώθηκε περαιτέρω λόγω μετακινήσεων του σε έτερα προγράμματα εντός της ΕΑΒ, όπως το πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκάφων F-16».
Τέλος επανέλαβε ότι το ΥΠΕΘΑ αποτελεί τον αντισυμβαλλόμενο με την ΕΑΒ ΑΕ, σε προγράμματα που εξελίσσονται για ιπτάμενα μέσα του και έχει την αξίωση της πιστής εφαρμογής των συμπεφωνημένων με την εταιρεία.
Η ακτινογραφία των αεροσκαφών
Το Ρ-3Β Orion είναι τετρακινητήριο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας μεγάλης εμβέλειας.
Αποστολή του είναι ο εντοπισμός πλοίων, υποβρυχίων και ναρκών. Είναι Αμερικανικής κατασκευής και παρόλο που η παραγωγή του ξεκίνησε στη δεκαετία του 60 εξακολουθεί να είναι το πιο αξιόπιστο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας.
Τα Ελληνικά Ρ-3 παρελήφθησαν μεταχειρισμένα από τις ΗΠΑ, 6 αεροσκάφη το διάστημα 1996-1997 και αντικατέστησαν τα HU-16B Albatross. Φέρουν παραλλαγή χρώματος γκρι.
Επανδρώνονται από μεικτά πληρώματα ΠΝ – ΠΑ και συντηρούνται από την 353 ΜΝΑΣ.
Οι δυνατότητές τους στο ίδιο εύρος αποστολών (ανθυποβρυχιακός πόλεμος, θαλάσσια έρευνα – επιτήρηση, υποστήριξη ναυτικών δυνάμεων) ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες των Albatros που αντικατέστησαν.
Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τακτικό – ναυτιλιακό σύστημα AN/ ASN-124, συσκευές ακουστικού επεξεργαστή, ESM και ηλεκτρονικής αυτοπροστασίας. Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφερθεί προσεγγίζει τους 10 τόννους, με συνηθισμένα οπλικά φορτία την ανθυποβρυχιακή τορπίλη Mk 46 Mod.5 και τη νάρκη Mk 55.
Τέλος επανέλαβε ότι το ΥΠΕΘΑ αποτελεί τον αντισυμβαλλόμενο με την ΕΑΒ ΑΕ, σε προγράμματα που εξελίσσονται για ιπτάμενα μέσα του και έχει την αξίωση της πιστής εφαρμογής των συμπεφωνημένων με την εταιρεία.
Η ακτινογραφία των αεροσκαφών
Το Ρ-3Β Orion είναι τετρακινητήριο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας μεγάλης εμβέλειας.
Αποστολή του είναι ο εντοπισμός πλοίων, υποβρυχίων και ναρκών. Είναι Αμερικανικής κατασκευής και παρόλο που η παραγωγή του ξεκίνησε στη δεκαετία του 60 εξακολουθεί να είναι το πιο αξιόπιστο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας.
Τα Ελληνικά Ρ-3 παρελήφθησαν μεταχειρισμένα από τις ΗΠΑ, 6 αεροσκάφη το διάστημα 1996-1997 και αντικατέστησαν τα HU-16B Albatross. Φέρουν παραλλαγή χρώματος γκρι.
Επανδρώνονται από μεικτά πληρώματα ΠΝ – ΠΑ και συντηρούνται από την 353 ΜΝΑΣ.
Οι δυνατότητές τους στο ίδιο εύρος αποστολών (ανθυποβρυχιακός πόλεμος, θαλάσσια έρευνα – επιτήρηση, υποστήριξη ναυτικών δυνάμεων) ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες των Albatros που αντικατέστησαν.
Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τακτικό – ναυτιλιακό σύστημα AN/ ASN-124, συσκευές ακουστικού επεξεργαστή, ESM και ηλεκτρονικής αυτοπροστασίας. Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφερθεί προσεγγίζει τους 10 τόννους, με συνηθισμένα οπλικά φορτία την ανθυποβρυχιακή τορπίλη Mk 46 Mod.5 και τη νάρκη Mk 55.