Η Γερμανία είναι πιθανό να αντιμετωπίσει «γιγαντιαία» χειμερινή κρίση – Bild

Alexsander-777 / pixabay
Freepen.gr -
Υπάρχει ένα τεράστιο ερωτηματικό που πλανάται πάνω από το σχέδιο της γερμανικής κυβέρνησης να αντικαταστήσει το ρωσικό αέριο με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) εάν η Μόσχα κόψει τις προμήθειες, ανέφερε η Bild. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η χώρα θα μπορούσε να βρεθεί σε μια «γιγαντιαία κρίση φυσικού αερίου» αυτόν το χειμώνα.

Στο άρθρο της την Τετάρτη, η γερμανική εφημερίδα επικαλέστηκε τον υπουργό Οικονομίας της περιοχής του Βραδεμβούργου, Jorg Steinbach, ότι είναι «σχεδόν βέβαιο» πως η Ρωσία δε θα επανεκκινήσει τις προμήθειες φυσικού αερίου μέσω του αγωγού Nord Stream 1 μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης. Η δημοσίευση σημειώνει ότι το υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας αναγνώρισε πως η «κατάσταση είναι σοβαρή», με αξιωματούχους να προσθέτουν ότι «δεν μπορούν να κάνουν εικασίες για το τι θα αποφασίσει στη συνέχεια η Ρωσία».

Ο κυβερνήτης της Βαυαρίας, Μάρκους Σόντερ, μιλά ήδη για «πλήρη διανομή φυσικού αερίου», σύμφωνα με την Bild.

Προβλέποντας ένα τέτοιο σενάριο έκτακτης ανάγκης, ο υπουργός Οικονομίας της χώρας, Ρόμπερτ Χάμπεκ είχε προηγουμένως επινοήσει ένα σχέδιο, βάσει του οποίου το ρωσικό αέριο θα πρέπει να αντικατασταθεί, τουλάχιστον εν μέρει, από το LNG που θα παραδίδεται με πλοία.

Ωστόσο, σύμφωνα με την Bild επικαλούμενη αρκετούς ειδικούς, μπορεί απλώς να μην υπάρχουν αρκετά δεξαμενόπλοια εκεί έξω για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της Γερμανίας σε φυσικό αέριο.

Ο Martin Kroger από την Ένωση πλοιοκτητών δήλωσε στους δημοσιογράφους πως «δεν υπάρχουν βυτιοφόρα βενζίνης στον γερμανικό εμπορικό στόλο που να μπορούν να μεταφέρουν LNG σε μεγάλες αποστάσεις. Ο Kroger συνέχισε εξηγώντας πως «υπάρχουν συνολικά σχεδόν 500 δεξαμενόπλοια LNG διαθέσιμα παγκοσμίως, αν και η ζήτηση είναι υψηλή και σε άλλες περιοχές».

 
Αυτές τις ανησυχίες συμμερίζεται και ο ερευνητής Andreas Fischer από το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών της Κολωνίας, ο οποίος σύμφωνα με την Bild είπε ότι «πρέπει να υπάρχουν ποσότητες υγρού αερίου στην παγκόσμια αγορά και χρειάζονται κατάλληλα δεξαμενόπλοια. Τέτοια πλοία είναι, ωστόσο, ως επί το πλείστον ήδη δεσμευμένα σε μακροπρόθεσμες συμβάσεις», επεσήμανε ο Fischer, προσθέτοντας πως μόνο ένα από τα τρία προγραμματισμένα τερματικά [LNG] στη Γερμανία έχει λάβει το πράσινο φως μέχρι στιγμής.

Το υπουργείο Οικονομίας της χώρας, επίσης, παραδέχτηκε πως δεν είχε ξεκάθαρο αριθμό για το πόσα δεξαμενόπλοια LNG θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Βερολίνο για να μεταφέρει φυσικό αέριο στη χώρα.

Η Χριστιανοδημοκρατική αντιπολίτευση καυτηρίασε το σχέδιο του Χάμπεκ, υποστηρίζοντας ότι έχει ήδη αποτύχει. Για να μετριαστεί οποιαδήποτε έλλειψη, οι συντηρητικοί ζητούν την ταχεία πλήρωση των δεξαμενών φυσικού αερίου καθώς και την επαναλειτουργία των σταθμών παραγωγής ενέργειας από άνθρακα.

Επιπλέον, το κόμμα CSU υποστηρίζει ένα ανώτατο όριο τιμών για τα νοικοκυριά, προειδοποιώντας πως « πολλοί άνθρωποι στη Γερμανία δε θα μπορούν να πληρώσουν τις αυξανόμενες τιμές του φυσικού αερίου τους επόμενους μήνες», εκτός εάν επιβληθεί περιορισμός.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail