Σημαντικά μειωμένοι θα είναι οι χρόνοι μετακίνησης των πολιτών εντός της Αττικής, χάρη στους νέους σταθμούς του Μετρό που έχουν πάρει μπρος. Πόσο χρόνο θα διαρκούν οι μετακινήσεις;
Από: carandmotor.gr
Σε κάθε γωνιά του Λεκανοπεδίου αναμένεται να «απλωθεί» μέσα στα επόμενα χρόνια το Μετρό της Αθήνας, εξυπηρετώντας ακόμα περισσότερους πολίτες, οι οποίοι θα μπορούν να φτάνουν στους προορισμούς τους σε… χρόνο ρεκόρ.
Πρόκειται για έργα που – μεταξύ άλλων - θα μειώσουν σε καθοριστικό βαθμό τόσο την κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας, όσο και της ημερήσιες εκπομπές διοξείδιου του άνθρακα, προσδίδοντας στην Αθήνα έναν πιο φιλικό στον πολίτη χαρακτήρα.
Επέκταση Γραμμής 3 προς Πειραιά
Αφετηρία θα αποτελέσει η ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης της Γραμμής 3 (Μπλε) προς Πειραιά που περιλαμβάνει συνολικά 6 σταθμούς, εκ των οποίων οι 3 έχουν ήδη παραδοθεί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια). Στις αρχές του Φθινοπώρου θα είναι καθόλα έτοιμοι και οι υπόλοιποι – Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.
Η σήραγγα θα έχει μήκος 7,6 χλμ. και θα φέρει τον Πειραιά πιο κοντά στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τη διάρκεια του ταξιδιού να ανέρχεται σε μόλις 50 λεπτά.
Α’ Τμήμα Γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου-Γουδή)
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα διατρέχει τέσσερις δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου). Το μήκος της θα ανέρχεται στα 13 χλμ. και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περί τους 340.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα μετακινούνται από το Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά. Οι χρόνοι, αναλυτικότερα:
- Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά- Άλσος Βεΐκου
- Γουδή σε 17,5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα δοθεί στο επιβατικό κοινό σε περίπου 8 χρόνια, ενώ ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Ένα από αυτά βρίσκονται στην Κατεχάκη, όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος «μετροπόντικας» στις αρχές του νέου έτους. Θα ακολουθήσουν επίσης:
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Σε κάθε γωνιά του Λεκανοπεδίου αναμένεται να «απλωθεί» μέσα στα επόμενα χρόνια το Μετρό της Αθήνας, εξυπηρετώντας ακόμα περισσότερους πολίτες, οι οποίοι θα μπορούν να φτάνουν στους προορισμούς τους σε… χρόνο ρεκόρ.
Πρόκειται για έργα που – μεταξύ άλλων - θα μειώσουν σε καθοριστικό βαθμό τόσο την κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας, όσο και της ημερήσιες εκπομπές διοξείδιου του άνθρακα, προσδίδοντας στην Αθήνα έναν πιο φιλικό στον πολίτη χαρακτήρα.
Επέκταση Γραμμής 3 προς Πειραιά
Αφετηρία θα αποτελέσει η ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης της Γραμμής 3 (Μπλε) προς Πειραιά που περιλαμβάνει συνολικά 6 σταθμούς, εκ των οποίων οι 3 έχουν ήδη παραδοθεί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια). Στις αρχές του Φθινοπώρου θα είναι καθόλα έτοιμοι και οι υπόλοιποι – Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.
Η σήραγγα θα έχει μήκος 7,6 χλμ. και θα φέρει τον Πειραιά πιο κοντά στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τη διάρκεια του ταξιδιού να ανέρχεται σε μόλις 50 λεπτά.
Α’ Τμήμα Γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου-Γουδή)
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα διατρέχει τέσσερις δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου). Το μήκος της θα ανέρχεται στα 13 χλμ. και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περί τους 340.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Με τη Γραμμή 4 οι πολίτες θα μετακινούνται από το Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά. Οι χρόνοι, αναλυτικότερα:
- Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά- Άλσος Βεΐκου
- Γουδή σε 17,5 λεπτά
- Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα δοθεί στο επιβατικό κοινό σε περίπου 8 χρόνια, ενώ ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Ένα από αυτά βρίσκονται στην Κατεχάκη, όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος «μετροπόντικας» στις αρχές του νέου έτους. Θα ακολουθήσουν επίσης:
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Επέκταση Γραμμής 2 προς Ίλιον
Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας για τη Δυτική Αττική, που έχει εκτιμώμενη αξία 350 εκ. ευρώ και θα δημοπρατηθεί εντός του 2022, με την ολοκλήρωσή του να υπολογίζεται σε περίπου 4 χρόνια.
Σε πρώτο στάδιο, η επέκταση θα αφορά 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
Με την ολοκλήρωσή του, οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινηθούν από το Ίλιον στο Σύνταγμα σε 20 λεπτά, και από το Ίλιον στην Ομόνοια σε μόλις 15 λεπτά.
Στην ατζέντα της Αττικό Μετρό βρίσκεται επίσης και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα, με μια γραμμή μήκους περίπου 4,5 χλμ, και τρεις σταθμούς: Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι πάγιο αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος είναι η σύνδεση του με το Μετρό, ώστε να διευκολυνθούν -κατά τις μετακινήσεις τους – οι περίπου 20 εκ. επισκέπτες που δέχεται το ΚΠΣΙΝ ετησίως.
Η χάραξη που έχει επικρατήσει είναι ένας νέος κλάδος της Γραμμής 1. Αυτός θα ξεκινά από τον σταθμό Θησείο και θα φτάνει – τουλάχιστον σε πρώτη φάση – μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.