southfront.org - Παρουσίαση Freepen.gr
Όταν το αεροσκάφος εισήλθε στον εναέριο χώρο της Ελλάδας, ένας κινητήρας του πήρε φωτιά. Το πλήρωμα του αεροπλάνου πήρε την απόφαση για αναγκαστική προσγείωση στην Καβάλα. Το αεροπλάνο έκτοτε εξαφανίστηκε από το ραντάρ του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και κατέπεσε κοντά στο όρος Παγγαίο. Η συντριβή του αεροπλάνου καταγράφηκε στις 19:47 τοπική ώρα. Οι ντόπιοι στην περιοχή επιβεβαίωσαν τη συντριβή.
Στο αεροπλάνο επέβαινε πλήρωμα οκτώ Ουκρανών, κανένας από τους οποίους δεν επέζησε. Την πληροφορία αυτή επιβεβαίωσε αργότερα ο γενικός διευθυντής της αεροπορικής εταιρείας Meridian, στην οποία ανήκε το αεροπλάνο.
Το αεροπλάνο πετούσε για πάνω από 50 χρόνια και ο αθροιστικός χρόνος πτήσης ήταν ίσος με 40000 ώρες. Πριν από αυτή την πτήση, το αεροπλάνο έκανε αρκετές πτήσεις στα Βαλκάνια, πετούσε επίσης μεταξύ Σεράγεβο, Παρισιού, Βελιγραδίου και Άγκυρας. Μετά την Άγκυρα, πέταξε εκείνη την άτυχη πτήση MEM3032 από τη Νις.
Μετά το αεροπορικό δυστύχημα και μια σειρά από προσπάθειες διάσωσης, κάτοικοι και αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν μια μάλλον περίεργη λευκή πλάκα στα φτερά του αεροπλάνου. Η λευκή πλάκα αντιπροσώπευε μια επικίνδυνη χημική ουσία. Το συνολικό φορτίο ανερχόταν συνολικά σε 11,5 τόνους. Οι ντόπιοι κλήθηκαν να κλειδώσουν τα παράθυρα και τις πόρτες τους και να κλείσουν τα κλιματιστικά τους. Οι Έλληνες δημιούργησαν και ειδική ομάδα για να ερευνήσει το περιστατικό. Τα ελληνικά μέσα έγραψαν ότι στο σημείο της συντριβής βρέθηκε λευκή σκόνη, αλλά οι υπηρεσίες διάσωσης δήλωσαν το βράδυ της Κυριακής ότι δε βρήκαν επικίνδυνες ουσίες.
«Μιλάμε για έντονο καπνό και ζέστη και για μια λευκή ουσία που δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε ακόμη, οπότε η ομάδα SWAT πρέπει να μας ενημερώσει τι είναι και αν μπορούμε να φτάσουμε στο σημείο», δήλωσε ο αντιστράτηγος της Πυροσβεστικής Βορείου Ελλάδος Μάριος Αποστολίδης.
Δύο πυροσβέστες έχουν διακομιστεί στο νοσοκομείο λόγω προβλημάτων στους πνεύμονες. Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών είναι πολύ δυσαρεστημένο για το περιστατικό και ήδη ετοιμάζεται να μηνύσει τη Σερβία για έλλειψη πληροφοριών σχετικά με τα επικίνδυνα χημικά. Ο υπουργός Άμυνας της Σερβίας Νεμπόισα Στεφάνοβιτς είπε ότι το φορτίο ήταν ιδιωτικής ιδιοκτησίας της Valir και μετέφερε εκπαιδευτικά πυρομαχικά για τον στρατό του Μπαγκλαντές. Η αποστολή έγινε μόλις τώρα, αλλά η σύμβαση υπεγράφη το 2011. Ο αγοραστής ήταν επίσημα το Υπουργείο Άμυνας του Μπαγκλαντές.
Ωστόσο, υπάρχουν πλέον κάθε είδους εκδοχές. Μία από τις απλούστερες εκδοχές είναι η μεταφορά πυρομαχικών φωσφόρου ή χημικά επικίνδυνων ουσιών για παραδόσεις στη Συρία και οι πιο συγκεχυμένες είναι οι παραδόσεις όπλων στην AFU (Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας) από τη Σερβία.
Υπάρχουν πολλά ασαφή σημεία στην ιστορία ταυτόχρονα. Γιατί νοσηλεύτηκαν οι Έλληνες πυροσβέστες και αν υπάρχει σχέση μεταξύ της AFU και του ουκρανικού πληρώματος, ποιες ουσίες υπήρχαν στο αεροπλάνο και γιατί οι υπηρεσίες διάσωσης είπαν ότι δεν υπήρχαν χημικά και πού βρίσκονται και οι 8 σοροί των νεκρών μελών του πληρώματος.