Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Μουχσίν Ντερέ, ο οποίος συμμετείχε στη συνεδρίαση που αφορούσε την κρατική επιχείρηση Στρατιωτικών Εργοστασίων και Ναυπηγείων (ASFAT), απάντησε σε ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης που επέκριναν την κυβέρνηση για την καθυστέρηση.
Κατηγορώντας τους Γερμανούς, ο Ντερέ ισχυρίστηκε ότι η γερμανική εταιρεία που είχε προμηθεύσει το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας για ένα πρωτότυπο που είχε προηγουμένως παραχθεί από την ιδιωτική εταιρεία Otokar σταμάτησε να το προμηθεύει όταν το έργο έφτασε στο στάδιο της μαζικής παραγωγής.
Σημειώνοντας πως συνεχίζονται οι προσπάθειες για την παραγωγή τοπικού συστήματος κινητήρα και μετάδοσης στην Τουρκία, ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε ότι διαπραγματεύονται και για την αγορά του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας από τη Νότια Κορέα. Δηλώνοντας παράλληλα πως διεξάγονται διαπραγματεύσεις και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Ντερέ είπε, «Ωστόσο, αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κινητήρα και σύστημα μετάδοσης. Αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχει τανκ».
Εντούτοις, δήλωσε ότι το πρωτότυπο δεύτερης γενιάς Altay κατασκευάστηκε σε ένα εργοστάσιο δεξαμενών και παλετών στη Sakarya με το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας που είχε αγοραστεί προηγουμένως από τη Γερμανία, προσθέτοντας ότι πέρασε με επιτυχία τις δοκιμές απόδοσης. Με άλλα λόγια, το τουρκικό άρμα μάχης δεν έχει κανένα μειονέκτημα εκτός από...τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης.
Η Τουρκία ανακοίνωσε πέρυσι ότι είχε ξεκινήσει να κατασκευάζει έναν κινητήρα 1.500 ίππων ενώ σχετικά βίντεο παρουσιάστηκαν στον Τύπο. Ωστόσο, οι ειδικοί τονίζουν ότι για να επιτευχθεί η μεταφορά της ισχύος του κινητήρα στο άρμα θα χρειαστεί πολύς χρόνος.
Η BMC, ο κύριος ανάδοχος του έργου, βρίσκεται επί του παρόντος σε συνομιλίες με την κορεάτικη εταιρεία κατασκευής κινητήρων Hyundai Doosan Infracore και την S&T Dynamics, η οποία παράγει αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
* με πληροφορίες από άρθρο του Levent Kenez στο nordicmonitor.com