Από: newpost.gr
Μπορεί τις τελευταίες ημέρες όλα τα φώτα να έπεσαν στην Πολεμική Αεροπορία έπειτα από την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από τις ΗΠΑ για την είσοδο της Ελλάδας στο πρόγραμμα του «αόρατου» μαχητικού F-35 όμως ραγδαίες είναι οι εξελίξεις και στο πρόγραμμα εξοπλιστικής ενίσχυσης του Στόλου το οποίο προχωρά δυναμικά.
Θετικά αποτελέσματα στο κυβερνητικό σχέδιο για βιώσιμα ναυπηγεία αναμένεται να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την Ιταλική πρόταση της Fincantieri η οποία προσφέρει στο Στόλο την πανίσχυρη Doha με τις επόμενες εβδομάδες έως τις αρχές Σεπτεμβρίου να κρίνονται ως καθοριστικές για την οριστική έκβαση της υπόθεσης.
Την ίδια ώρα όπως φαίνεται οι Γάλλοι της Naval Group, οι οποίοι στη ναυμαχία για τις κορβέτες κινούνται αθόρυβα εκτός εμβέλειας σόναρ περιμένουν τις εξελίξεις κρατώντας στα χέρια τους έναν ισχυρό κρυφό άσσο τον οποίο θα ρίξουν στο τραπέζι σε μια ύστατη προσπάθεια να κερδίσουν αυτοί την παρτίδα με την Gowind ειδικά αν αντιληφθούν ότι το πλεονέκτημα πάει στους Ιταλούς της Fincantieri. Με τους Ολλανδούς της Damen να παραμένουν στη διεκδίκηση αν και όπως όλα δείχνουν συγκεντρώνουν πλέον μικρές πιθανότητες η Sigma 10514 να είναι η κορβέτα που θα επιλέξει η Ελλάδα.
Εν αναμονή των εξελίξεων για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας και ενώ οι συζητήσεις ειδικά των Γάλλων με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου βρίσκονται σε πολύ προχωρήμενο επίπεδο, οι τρεις «μνηστήρες» παραμένουν σε ανοιχτή γραμμή με το Ναυτικό Επιτελείο και τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων. Το ζήτημα του κόστους με τη μέγιστη δυνατή διαμόρφωση κάθε πλοίου βρίσκεται στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων. Αν και οι τρεις εταιρείες έχουν τυπικά καταθέσει τις οριστικές τους προτάσεις οι οποίες ήδη βρίσκονται στα χέρια του Πρωθυπουργού φροντίζουν να αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για βελτίωση κυρίως στα οικονομικά δεδομένα και στο χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής.
Ο «φάκελος κορβέτες» αν και πέρασε από το ΓΕΝ πριν από σχεδόν ένα μήνα στον Κυριάκο Μητσοτάκη ουσιαστικά παραμένει ανοιχτός. Η κυβέρνηση ποντάρει σε αναγέννηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας με διαχωρισμό σε αμυντικό και εμπορικό τμήμα. Όπου το πρώτο θα αναλάβει τη ναυπήγηση των κορβετών αλλά και άλλων προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού ενώ το εμπορικό θα λειτουργεί στην ελεύθερη αγορά και θα αποτελεί το τμήμα το οποίο θα κάνει ουσιαστικά βιώσιμο το Ναυπηγείο.
Όλες οι παράμετροι αναμένεται να μπούνε στη ζυγαριά του Πρωθυπουργού όπως και ο πολιτικός παράγοντας προκειμένου να ληφθεί η τελική απόφαση. Η εξαιρετικά δύσκολη οικονομική και όχι μόνο συγκυρία φαίνεται ότι δεν επιταχύνει τις εξελίξεις αφού εν μέσω ενεργειακής κρίσης αλλά και άλλων αρνητικών καταστάσεων οι αποφάσεις για τις κορβέτες δείχνουν ότι παίρνουν μια μικρή παράταση. Με τις πιθανότητες οι σχετικές ανακοινώσεις να γίνουν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης να αυξάνονται.
Εκεί όπου ο πρωθυπουργός συνηθίζει κάθε χρόνο να αναφέρεται στα εξοπλιστικά και στην διαρκή προσπάθεια της κυβέρνησης για ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων απέναντι στην Τουρκική προκλητικότητα και αμφισβήτηση ακόμα και της Ελληνικής Κυριαρχίας στα νησιά του Αιγαίου.