Οι δυτικές συμμαχίες θα πέσουν στον αγώνα για πρόσβαση σε ρωσικό φυσικό αέριο

Τους επόμενους μήνες, θα γίνουμε μάρτυρες ενός σκληρού αγώνα για τα ρωσικά συμβόλαια LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου). Υπάρχει κάθε λόγος να πιστεύουμε πως οι δυτικές συμμαχίες θα καταρρεύσουν, ενώ η Ρωσία θα έχει την ευκαιρία να οικοδομήσει και να ενισχύσει τις συμμαχίες της.

Lyuba Lulko - pravda.ru / Παρουσίαση Freepen.gr

Οι δυτικές συμμαχίες θα καταρρεύσουν στον πόλεμο για το ρωσικό LNG

Ο Josep Borrell, Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ για τις Εξωτερικές Υποθέσεις, σημείωσε ότι η ΕΕ κατάφερε να μειώσει το μερίδιο της Ρωσίας στις εισαγωγές φυσικού αερίου από 40% στην αρχή του έτους σε 20%. Αυτό κατέστη δυνατό, μεταξύ άλλων, λόγω της αύξησης του μεριδίου του LNG. Ωστόσο, αποδεικνύεται πως αυτό το LNG είναι επίσης ρωσικό και αυτό το χειμώνα θα γίνει αγώνας ζωής και θανάτου γι 'αυτό.

Οι Αγγλοσάξονες διαλύουν τις συμμαχίες με την Ευρώπη και την Ασία

Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η Ευρώπη θα πρέπει να παλέψει με την Ασία για το ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο τους επόμενους μήνες. Στο πλαίσιο της σημαντικής μείωσης των εξαγωγών φυσικού αερίου από τη Ρωσία και της σχεδόν πενταπλάσιας αύξησης του κόστους του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, η τιμή του LNG στην Ασία και την Ευρώπη εξισώθηκε.

Οι εξαγωγείς LNG επωφελούνται σήμερα από τη διακοπή των μακροπρόθεσμων συμβάσεων με Ασιάτες πελάτες, ακόμη και αν χρειαστεί να πληρώσουν αποζημιώσεις και να ανακατευθύνουν τις προμήθειες στην ΕΕ. Σύμφωνα με το Reuters, οι εισαγωγές LNG του Βελγίου από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά περίπου 650%, ενώ οι εισαγωγές LNG του Πακιστάν στις ΗΠΑ κατέρρευσαν κατά 72%.

Το Bloomberg είπε ότι θα υπάρξει απότομη άνοδος των τιμών της ενέργειας εάν ο επερχόμενος χειμώνας είναι πιο κρύος από το συνηθισμένο. Κατά τη διάρκεια του έτους, το κόστος του φυσικού αερίου αυξήθηκε σχεδόν πέντε φορές.

Στο πλαίσιο αυτής της κατάστασης, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αυστραλία που υποσχέθηκαν προηγουμένως βοήθεια στους Ευρωπαίους συμμάχους τους στην προμήθεια LNG ανακοίνωσαν ήδη ότι θα μπορούσαν να περιορίσουν τις εξαγωγές προκειμένου να αυξήσουν τις εγχώριες προμήθειες και να γεμίσουν τις δικές τους εγκαταστάσεις UGS (υπόγεια αποθήκευση αερίου). Οι ΗΠΑ καταφεύγουν στην εποχή των τυφώνων του Ατλαντικού ως δικαιολογία και λένε πως αναμένεται να είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο.

Η γερμανική Handelsblatt επεσήμανε ότι εκπρόσωποι του Μπαγκλαντές κατηγόρησαν ήδη την Ευρωπαϊκή Ένωση πως «κυνηγάει» τους παραγωγούς LNG με χρήματα και «βύθισε στο σκοτάδι εκατομμύρια ανθρώπους στις αναπτυσσόμενες χώρες».

Η Γερμανία αρχίζει να παίρνει LNG από την Ινδία

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η ΕΕ θέλουν να εμπλέξουν την Ινδία στον περιορισμό της τιμής του ρωσικού πετρελαίου.

Η Γερμανία δεν ενδιαφέρεται για τέτοιες προθέσεις. Προβλέποντας μια καταστροφή, το Βερολίνο, κατά παράβαση της σύμβασης, άρχισε να παίρνει LNG από την Ινδία, η οποία έπρεπε να το παραλάβει στο πλαίσιο της σύμβασης Yamal LNG. Η Indian GAIL έχει μακροπρόθεσμο συμβόλαιο για τις προμήθειες 2,5 εκατομμυρίων τόνων LNG ετησίως μέσω της πρώην θυγατρικής της Gazprom, Gazprom Marketing and Trading Singapore (GM&T Singapore), την οποία ανέλαβε η γερμανική κυβέρνηση στις αρχές Απριλίου.

Η GMTS ενημέρωσε την ινδική εταιρεία ότι δε θα ήταν σε θέση να εκπληρώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Η εταιρεία είπε πως ήταν έτοιμη να πληρώσει πρόστιμο σύμφωνα με τη σύμβαση. Το πρόστιμο που θα λάβει η GAIL από το GMTS θα είναι πολύ μικρό για να αντισταθμίσει την τιμή που θα πληρώσει η GAIL για να αγοράσει LNG στην αγορά spot.

Η Ινδία αντιμετωπίζει ήδη ελλείψεις σε προμήθειες φυσικού αερίου τόσο σε εργοστάσια λιπασμάτων (κατά 10%) όσο και σε άλλους βιομηχανικούς καταναλωτές (κατά 10-20%). Επιπλέον, η GAIL χρησιμοποιεί μόνο το 60% του πετροχημικού της συγκροτήματος στη βόρεια Ινδία.

Η Ρωσία έχει την ευκαιρία να ενισχύσει τις συμμαχίες της

Υπάρχει μόνο μία διέξοδος για την Ινδία, το Μπαγκλαντές και άλλες ασιατικές χώρες - να δημιουργήσουν συμμαχίες με τη Ρωσία ενάντια στη Δύση.

Η Τουρκία πήρε πλεονεκτική θέση στον πόλεμο του φυσικού αερίου. Η Τουρκία διατηρεί ουδετερότητα, κλείνει στενά, ανοίγει τον εναέριο χώρο και αρνείται να συμμετάσχει στις αντιρωσικές κυρώσεις. Σε ένα τέτοιο υπόβαθρο, η Τουρκία έχει γίνει κόμβος για εξαγωγές φυσικού αερίου από ρωσικούς αγωγούς (σύστημα αγωγών φυσικού αερίου Turkish Stream).

Σε πρόσφατη σύνοδο κορυφής στην Κωνσταντινούπολη, η Μόσχα και η Άγκυρα συζήτησαν για τις προμήθειες φυσικού αερίου στην Τουρκία και συμφώνησαν στην σταδιακή εφαρμογή των εθνικών νομισμάτων σε αμοιβαίους διακανονισμούς.

Ωστόσο, εάν η Ευρώπη αποτύχει να ανταγωνιστεί τις ασιατικές χώρες, οι προμήθειες LNG από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη θα μειωθούν στο ελάχιστο ή θα σταματήσουν εντελώς. Σε αυτή την περίπτωση, οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να επιστρέψουν στον αγωγό αερίου από τη Ρωσική Ομοσπονδία.

Καθώς οι κυρώσεις και οι αντικυρώσεις εντείνονται, το δυτικό στρατόπεδο είναι πιθανό να χωριστεί λόγω διαφωνιών για τα συμφέροντά του. Θα κλιμακωθεί και η εσωτερική πολιτική πάλη. Οι υψηλές τιμές της ενέργειας μπορεί να πυροδοτήσουν μια κρίση που θα οδηγήσει σε κοινωνική αναταραχή.

Η Βουλγαρία θα υποφέρει περισσότερο από άλλες από τον πόλεμο του φυσικού αερίου. Στα τέλη Απριλίου, η Ρωσία διέκοψε τις προμήθειες φυσικού αερίου στη Βουλγαρία αφού αυτή αρνήθηκε να πληρώσει για τα καύσιμα σε ρωσικά ρούβλια. Η Βουλγαρία εξαρτάται σχεδόν πλήρως από το ρωσικό φυσικό αέριο. Η Βουλγαρία προσπάθησε να αυξήσει τις αγορές της LNG, στοχεύοντας προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, αν και χωρίς αποτέλεσμα.

Η Βουλγαρία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία θα ξεμείνουν από αέριο στις αποθήκες μέχρι τον Δεκέμβριο, ακόμη και αν οι αποθήκες αερίου τους είναι γεμάτες. Η Γερμανία διαθέτει τις μεγαλύτερες δεξαμενές αποθήκευσης στην Ευρώπη, αλλά η ζήτηση για φυσικό αέριο είναι εξίσου μεγάλη. Οι δεξαμενές αερίου διαρκούν μόνο 108 ημέρες κατανάλωσης. Ως εκ τούτου, οι γεμάτες δεξαμενές θα αδειάσουν μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου.

Η Τσεχική Δημοκρατία λαμβάνει φυσικό αέριο από τη Γερμανία μέσω ενός κλάδου από το Nord Stream 1. Δε φαίνεται ότι το Βερολίνο θα θέλει να το μοιραστεί. Το φυσικό αέριο ρέει περαιτέρω στη Σλοβακία, την Αυστρία και την Ιταλία — όλες αυτές είναι χώρες διέλευσης, δεν έχουν δικούς τους τερματικούς σταθμούς και υποκαταστήματα.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail