Η Τουρκία μετατρέπεται σε διαμετακομιστικό κόμβο ρωσικών εισαγωγών, οι αποθήκες ξεχειλίζουν

Freepen.gr -
Οι αποθήκες στα λιμάνια της Τουρκίας είναι γεμάτες με εμπορεύματα που κατευθύνονται προς τη Ρωσία, ανέφερε την Πέμπτη η εφημερίδα Dünya επικαλούμενη ανθρώπους της βιομηχανίας logistics.

Η Τουρκία έχει γίνει ο διαμετακομιστικός κόμβος για τις εισαγωγές της Ρωσίας μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση, γράφει η Dünya.

Τα φορτία που φτάνουν από χώρες σε όλο τον κόσμο εκφορτώνονται στα τουρκικά λιμάνια και μεταφέρονται σε τουρκικά πλοία που κατευθύνονται προς τη Ρωσία μετά από «έλεγχο εμπάργκο», ανέφερε η εφημερίδα. Τα εμπορεύματα αποστέλλονται χωρίς να έχουν καταχωρηθεί ως εισαγωγές στην Τουρκία, ανέφερε.

Ορισμένες ρωσικές εταιρείες ανοίγουν γραφεία στην Τουρκία και συνάπτουν συνεργασίες για να πραγματοποιήσουν το εμπόριο. Ρώσοι επιχειρηματίες αγοράζουν ακίνητα και ιδρύουν μια τοπική εταιρεία προκειμένου να λάβουν την τουρκική υπηκοότητα και στη συνέχεια στέλνουν τα προϊόντα στη Ρωσία από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Άπω Ανατολή μέσω της νέας τους διεύθυνσης γραφείου στην Τουρκία, ανέφερε η Dünya.

Οι αποστολές γίνονται συχνά από τουρκικές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως δια θαλάσσης, επειδή παγκόσμιοι κολοσσοί όπως η Maersk, η Hapag Lloyd και το Hamburg Süd έχουν σταματήσει να μεταφέρουν εμπορεύματα στη Ρωσία. Χρησιμοποιούνται επίσης διαδρομές μέσω ξηράς, αεροπορικής και σιδηροδρομικής γραμμής, είπε ο Dünya.
 


«Ήμουν στο (νότιο λιμάνι της Μερσίνης) την περασμένη εβδομάδα. Λόγω των φορτίων που έρχονται από όλο τον κόσμο και πρόκειται να μεταφερθούν στη Ρωσία, οι αποθήκες στη Μερσίνα είναι γεμάτες μέχρι το χείλος», δήλωσε ο Mehmet Serkan Erdem, Γενικός Διευθυντής της Rif Line για την Τουρκία. «Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτά τα φορτία αποστέλλονται στη Ρωσία με πλοία Τούρκων πλοιοκτητών και σε άλλες πολλά ρωσικά φορτηγά έρχονται στην Τουρκία για να μεταφέρουν αυτά τα αγαθά».

Ο Erdem είπε πως πολλές εταιρείες της ΕΕ έχουν ήδη αγοράσει αγαθά από χώρες όπως η Κίνα και η Ινδονησία και τα στέλνουν στη Ρωσία μέσω Τουρκίας.

«Για παράδειγμα, τα κλιματιστικά της γερμανικής Bosch παράγονται στην Ταϊλάνδη, από εκεί στάλθηκαν στη ρωσική αγορά», είπε. «Τώρα, με μεγάλες εταιρείες όπως η Maersk και η Hapag Lloyd να ακυρώνουν τα δρομολόγιά τους προς τη Ρωσία, όλα αυτά τα εμπορευματοκιβώτια έρχονται στην Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη ή τη Μερσίνα. Από εδώ, οι μεταφορές γίνονται μέσω (εταιρειών) Medkon, Akkon, Arkas και Fesco και μεταφέρονται στο ρωσικό λιμάνι Novorossiysk.

Η Medkon Shipping, ένας από τους μεγαλύτερους πλοιοκτήτες της Τουρκίας, ξεκίνησε μια νέα διαδρομή προς το ρωσικό λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας Novorossiysk από τη Μερσίνα, την Κωνσταντινούπολη και τη Σμύρνη τις τελευταίες εβδομάδες, γράφει η Dünya. Ο Γενικός Διευθυντής της Medkon, Mahmut Işık, δήλωσε ότι η εταιρεία του είναι πολύ ευαίσθητη σχετικά με τις κυρώσεις και τα εμπάργκο που επιβάλλονται στη Ρωσία, ελέγχοντας την τεκμηρίωση και διασφαλίζοντας πως ο αποστολέας και ο παραλήπτης δεν περιλαμβάνονται στα τιμωρητικά μέτρα.

«Για εμάς, αρκεί ο αποστολέας, ο παραλήπτης και το φορτίο να μην καλύπτονται από το εμπάργκο», είπε. «Ωστόσο, ακόμα κι αν υπάρχει έστω και το παραμικρό ερωτηματικό, σίγουρα δεν πραγματοποιούμε αυτή τη μεταφορά».

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail