Το αμερικανικό ναυτικό σχεδιάζει την απόσυρση 39 πολεμικών πλοίων εντός του 2023. Κάποια είναι παλιά, ακόμα και 40+ ετών, αλλά υπάρχουν νέα ηλικίας 3-5 ετών εν υπηρεσία.Μεταξύ αυτών υπάρχουν δύο υποβρύχια, εννέα Littoral Combat Ships (LCS), πέντε καταδρομικά, έξι πλοία αμφίβιου αγώνα, πέντε περιπολικά σκάφη, μεταγωγικά, μεταφοράς πυρομαχικών και καυσίμων.
Από: defence-point.gr
Από τα 39 τα 24 ανήκουν στην κατηγορία των «Ship Battle Forces», δηλαδή είναι ικανά να ενταχθούν και πάλι σε υπηρεσία αν και εφόσον χρειαστεί. Τόσο το Πεντάγωνο, όσο και το ναυτικό επιθυμούν την ενίσχυση της Ship Battle Forces. Το ναυτικό επιθυμούσε να διαθέτει συνολικά 373 επανδρωμένα και 150 μη επανδρωμένα πολεμικά σκάφη μέχρι το 2045.
Η άνοδος της ισχύος του κινεζικού ναυτικού και σε μικρότερο βαθμό του ρωσικού αποτελεί πρόκληση για την αμερικανική ναυτική κυριαρχία. Την ίδια ώρα τα μηχανολογικά προβλήματα των LCS περιορίζουν την χρήση τους. Τα εν λόγω πλοία έχουν και υψηλό κόστος χρήσης (70 εκ. δολάρια κατ’ έτος). Υπό τύπου σύγκρισης αναφέρουμε ότι το ετήσιο κόστος χρήσης ενός αντιτορπιλικού Arleigh Burke ανέρχεται σε 81 εκ. δολάρια.
Το ναυτικό αναζητά τον αντικαταστάτη των καταδρομικών κλάσης Ticonderoga χωρίς ακόμα επιτυχία. Το US Navy επιθυμεί την απόσυρση των 5 παλαιότερων σκαφών της κλάσης ναυπήγησης μεταξύ 1985 και 1992. Συνολικά όμως τα 5 καταδρομικά διαθέτουν 610 κάθετους εκτοξευτές πυραύλων κάθε τύπου… Πως θα γίνει δυνατό λοιπόν να αποσυρθούν εάν δεν αντικατασταθούν;
Το ναυτικό θέλει επίσης να αποσύρει το σύνολο σχεδόν των LCS της κλάσης Freedom. Η ναυπήγηση εκάστου σκάφους κόστισε 500 εκ. δολάρια. Το παλαιότερο, το USS Forth Worth είναι 10 ετών ενώ το νεότερο, το USS St.Luis είναι μόλις 2 ετών σκάφος. Άλλα 5 LCS ναυπηγούνται. Παρόλα αυτά θεωρείται απίθανο να διατηρηθούν σε υπηρεσία για αρκετά μεγάλο διάστημα.
Το Κογκρέσο θέλει το ναυτικό να διατηρήσει εν υπηρεσία και τα 39 πλοία που το ναυτικό θέλει να αποσύρει. Αντίθετα το ναυτικό θεωρεί πως θα ήταν καλύτερα χωρίς τα παλιά Ticonderoga και τα LCS. Αν όμως αποσυρθούν το κενό θα είναι μεγάλο για τα επόμενα 10 χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι το 2021 το κινεζικό ναυτικό ναυπήγησε 21 νέα πλοία.
Αν και εφόσον η απόσυρση αποφασιστεί σίγουρα αποτελεί ευκαιρία για μικρότερα και πτωχότερα ναυτικά όπως το ελληνικό. Το πως θα μπορούσε η ευκαιρία αυτή να τύχει εκμετάλλευσης είναι άλλων αρμοδιότητα. Όμως το ΠΝ χρειάζεται “γρήγορες” λύσεις έναντι της ολοένα ογκούμενης τουρκικής απειλής έστω ως ενδιάμεση λύση μέχρι να εμφανιστούν τα νέα πλοία που είτε έχουν παραγγελθεί (Belh@rra), είτε πρόκειται να παραγγελθούν (κορβέτες), είτε να εκσυγχρονιστούν (MEKO 200HN).
Από τα 39 τα 24 ανήκουν στην κατηγορία των «Ship Battle Forces», δηλαδή είναι ικανά να ενταχθούν και πάλι σε υπηρεσία αν και εφόσον χρειαστεί. Τόσο το Πεντάγωνο, όσο και το ναυτικό επιθυμούν την ενίσχυση της Ship Battle Forces. Το ναυτικό επιθυμούσε να διαθέτει συνολικά 373 επανδρωμένα και 150 μη επανδρωμένα πολεμικά σκάφη μέχρι το 2045.
Η άνοδος της ισχύος του κινεζικού ναυτικού και σε μικρότερο βαθμό του ρωσικού αποτελεί πρόκληση για την αμερικανική ναυτική κυριαρχία. Την ίδια ώρα τα μηχανολογικά προβλήματα των LCS περιορίζουν την χρήση τους. Τα εν λόγω πλοία έχουν και υψηλό κόστος χρήσης (70 εκ. δολάρια κατ’ έτος). Υπό τύπου σύγκρισης αναφέρουμε ότι το ετήσιο κόστος χρήσης ενός αντιτορπιλικού Arleigh Burke ανέρχεται σε 81 εκ. δολάρια.
Το ναυτικό αναζητά τον αντικαταστάτη των καταδρομικών κλάσης Ticonderoga χωρίς ακόμα επιτυχία. Το US Navy επιθυμεί την απόσυρση των 5 παλαιότερων σκαφών της κλάσης ναυπήγησης μεταξύ 1985 και 1992. Συνολικά όμως τα 5 καταδρομικά διαθέτουν 610 κάθετους εκτοξευτές πυραύλων κάθε τύπου… Πως θα γίνει δυνατό λοιπόν να αποσυρθούν εάν δεν αντικατασταθούν;
Το ναυτικό θέλει επίσης να αποσύρει το σύνολο σχεδόν των LCS της κλάσης Freedom. Η ναυπήγηση εκάστου σκάφους κόστισε 500 εκ. δολάρια. Το παλαιότερο, το USS Forth Worth είναι 10 ετών ενώ το νεότερο, το USS St.Luis είναι μόλις 2 ετών σκάφος. Άλλα 5 LCS ναυπηγούνται. Παρόλα αυτά θεωρείται απίθανο να διατηρηθούν σε υπηρεσία για αρκετά μεγάλο διάστημα.
Το Κογκρέσο θέλει το ναυτικό να διατηρήσει εν υπηρεσία και τα 39 πλοία που το ναυτικό θέλει να αποσύρει. Αντίθετα το ναυτικό θεωρεί πως θα ήταν καλύτερα χωρίς τα παλιά Ticonderoga και τα LCS. Αν όμως αποσυρθούν το κενό θα είναι μεγάλο για τα επόμενα 10 χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι το 2021 το κινεζικό ναυτικό ναυπήγησε 21 νέα πλοία.
Αν και εφόσον η απόσυρση αποφασιστεί σίγουρα αποτελεί ευκαιρία για μικρότερα και πτωχότερα ναυτικά όπως το ελληνικό. Το πως θα μπορούσε η ευκαιρία αυτή να τύχει εκμετάλλευσης είναι άλλων αρμοδιότητα. Όμως το ΠΝ χρειάζεται “γρήγορες” λύσεις έναντι της ολοένα ογκούμενης τουρκικής απειλής έστω ως ενδιάμεση λύση μέχρι να εμφανιστούν τα νέα πλοία που είτε έχουν παραγγελθεί (Belh@rra), είτε πρόκειται να παραγγελθούν (κορβέτες), είτε να εκσυγχρονιστούν (MEKO 200HN).