Η Κίνα υπογράφει μεγάλη σιδηροδρομική συμφωνία με το Ουζμπεκιστάν και το Κιργιστάν παρακάμπτοντας τη Ρωσία

Kyrgyzstan is the missing link. (Kyrgyz government handout)
Freepen.gr - Η Κίνα, το Κιργιστάν και το Ουζμπεκιστάν υπέγραψαν μια πολυαναμενόμενη συμφωνία για την προώθηση της κατασκευής ενός σιδηροδρόμου που θα συνδέει τις χώρες τους, ο οποίος, εάν ολοκληρωθεί, θα δημιουργήσει μια συντομότερη διαδρομή προς την Ευρώπη, παρακάμπτοντας τη Ρωσία που έχει πληγεί από τις κυρώσεις, αναφέρει το eurasianet.org.

Οι τρεις κυβερνήσεις υπέγραψαν τη συμφωνία στις 14 Σεπτεμβρίου στο περιθώριο της συνόδου κορυφής του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) στο Ουζμπεκιστάν.

Το έγγραφο δεν καθορίζει έναν οδικό χάρτη για την κατασκευή της σύνδεσης CKU, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από ένα τέταρτο του αιώνα, αλλά δυσκολευόταν να εκκινήσει έως ότου η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έδωσε νέα ώθηση σε αυτήν.

Ωστόσο, φέρνει το έργο ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα, καθορίζοντας όρους για μια μελέτη σκοπιμότητας για το σκέλος της Κιργιζίας, που είναι ο κρίκος που λείπει για τη σύνδεση των υπαρχόντων σιδηροδρόμων στην Κίνα και το Ουζμπεκιστάν, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Η είδηση ​​ανακοινώθηκε από τα υπουργεία μεταφορών του Κιργιστάν και του Ουζμπεκιστάν, τα οποία υπέγραψαν τη συμφωνία με την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης της Κίνας.

Το κόστος της μελέτης θα μοιραστεί εξίσου, δήλωσε το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών της Κιργιζίας.

Η δήλωση του υπουργείου φάνηκε να επιβεβαιώνει προηγούμενες αναφορές ότι επιτέλους συμφωνήθηκε μια διαδρομή, μετά από χρόνια διαμάχης.

Το Κιργιστάν είχε πιέσει για μια διαδρομή που θα εξυπηρετούσε πιο κατοικημένες περιοχές βορειότερα, αλλά φαίνεται να έχει εγκατασταθεί σε μια διαδρομή περιορισμένη στο νότο, από την οποία θα αποκομίσει οφέλη - από τη δημιουργία θέσεων εργασίας για την κατασκευή της γραμμής και τα τέλη διέλευσης.

Ο σιδηρόδρομος θα ξεκινήσει από το Torugart, όπου υπάρχει μια υπάρχουσα οδική διάβαση από την Κίνα, και θα συνεχίσει βόρεια μέσω των οικισμών Arpa και Makmal έως Jalal-Abad, όπου θα συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο του Ουζμπεκιστάν.

Το Makmal είναι η τοποθεσία ενός χρυσωρυχείου που λειτουργεί από μια κοινοπραξία Κίνας -Κιργιζίας με την πλειοψηφία των Κινέζων.

Είναι εδώ που το εύρος θα αλλάξει από την πίστα 1.435 μέτρων που χρησιμοποιείται στην Κίνα και την Ευρώπη στην πίστα 1.520 μέτρων που χρησιμοποιείται στην πρώην Σοβιετική Ένωση, ανέφερε πρόσφατα ο Economist.

Η διαδρομή μήκους 280 χιλιομέτρων θα κοστίσει 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια, που θα χρηματοδοτηθεί είτε μέσω άμεσων επενδύσεων είτε μέσω εταιρικής σχέσης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, ανέφερε η εφημερίδα επικαλούμενη τον υπουργό Μεταφορών της Κιργιζίας Ερκινμπέκ Οσογιέφ.

Η εκτίμηση του κόστους είναι συντηρητική σε σύγκριση με προηγούμενες εκτιμήσεις διπλάσιου κόστους από ότι για ένα σιδηρόδρομο που θα διέρχεται από δύσκολο ορεινό έδαφος που απαιτεί μια σειρά από σήραγγες - σύμφωνα με πληροφορίες 90 - για να κατασκευαστεί.

Η Κίνα θα χρειαστεί επίσης να κατασκευάσει 160 χιλιόμετρα τροχιάς για να τροφοδοτήσει τη νέα γραμμή, σύμφωνα με τον Economist.

Εάν ποτέ ολοκληρωθεί, η νέα σύνδεση θα μπορούσε να συνεχίσει νότια μέσω του Τουρκμενιστάν στο Ιράν και μετά στην Τουρκία, την πύλη προς την Ευρώπη.

Αυτό θα συντόμευε τη διαδρομή από την Κίνα στην Ευρώπη κατά 900 χιλιόμετρα και θα μείωνε οκτώ ημέρες από τον χρόνο ταξιδιού, υπολόγισε ο Economist.

Η Κίνα συμφώνησε προσεκτικά για την ανάγκη προώθησης των σχεδίων για την κατασκευή του σιδηροδρόμου, ενώ προειδοποίησε ότι δε θα πληρώσει ολόκληρο το λογαριασμό.

Το Ουζμπεκιστάν τον τελευταίο καιρό αγκάλιασε με ζήλο ένα έργο που βλέπει ως μέρος ενός μεγάλου σχεδίου για τη βελτίωση των μεταφορών και των εμπορικών συνδέσεων δυτικά από την Κεντρική Ασία στην Τουρκία και μετά στην Ευρώπη, σε μια διαδρομή που παρακάμπτει τη διεθνώς απομονωμένη Ρωσία.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail