Η Ινδία είναι νέος σημαντικός παίκτης στη ρωσική αγορά πετρελαίου

Η Ινδία έχει κάνει δυνατή είσοδο σε μια γωνιά της ρωσικής αγοράς πετρελαίου που κάποτε κυριαρχούσε η Κίνα, λαμβάνοντας έναν αριθμό ρεκόρ αποστολών βαθμού Άπω Ανατολής, καθώς οι συνέπειες από την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία αναδιαμορφώνουν τις εμπορικές ροές.

Έξι πλοία που μεταφέρουν ρωσικό αργό, γνωστό ως ESPO, κατευθύνθηκαν σε διυλιστήρια στη χώρα της Νότιας Ασίας τον Αύγουστο, σύμφωνα με εμπόρους και ναυλομεσίτες. Αυτός είναι ο υψηλότερος αριθμός φορτίων που αγόρασε η Ινδία από τότε που εισήχθη η ροή και αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα πέμπτο των διαθέσιμων μηνιαίων αποστολών, σημειώνουν οι gulf-times.com.

«Το αργό πετρέλαιο ESPO γίνεται τώρα μια σταθερή ροή για την Ινδία, μια χώρα που δεν ήταν μεγάλος οπαδός της ποικιλίας για χρόνια», δήλωσε η Emma Li, αναλύτρια της Vortexa Ltd. «Το ταξίδι στην Ινδία θα διαρκέσει περισσότερο, αλλά οι αποστολές ενδέχεται να συνεχιστούν όσο η τιμή παραμένει ελκυστική και δεν υπάρχουν πραγματικές κυρώσεις που εμποδίζουν το εμπόριο».

Η Ινδία έχει αναδειχθεί ως βασικός αγοραστής ρωσικής ενέργειας στον απόηχο της εισβολής, συλλέγοντας εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου με έκπτωση που απέφευγαν η Ευρώπη και οι ΗΠΑ. Καθώς η σύγκρουση έχει παραταθεί, ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου αύξησε αρχικά τις αγορές του αργού πετρελαίου Urals, το οποίο φορτώνει από το δυτικό τμήμα της Ρωσίας, και τώρα ανταγωνίζεται για το ESPO, μια κατηγορία πλούσια σε απόσταγμα που προέρχεται από την ανατολή και ευνοήθηκε συνήθως από την Κίνα.

Οι αποστολές του ESPO που πηγαίνουν στην Ινδία είναι φθηνότερες από τις συνηθισμένες ποιότητες της χώρας στη Μέση Ανατολή και πιθανότατα θα εκτοπίσουν ορισμένες ροές από τη Σαουδική Αραβία και το Άμπου Ντάμπι, δήλωσαν οι έμποροι και οι ναυλομεσίτες. Μια πρόσφατη πτώση στις αγορές από την κινεζική Sinopec απελευθέρωσε ορισμένους όγκους, επιτρέποντας στους Ινδούς αγοραστές να εισέλθουν, είπαν.

Πριν από το φετινό ξεφάντωμα, η Ινδία δεν ήταν εξέχων παίκτης στο εμπόριο, με τα τοπικά διυλιστήρια να αναφέρουν παράγοντες όπως το μικρό μέγεθος φορτίου 100.000 τόνων του ESPO που ήταν ανεπιθύμητο για το μακρύ και δαπανηρό ταξίδι από το Kozmino, όπου φορτώνεται. Αυτό είχε αφήσει χώρες της Βόρειας Ασίας όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία να ανταγωνίζονται για τις 30 έως 35 αποστολές που αποστέλλονται κάθε μήνα.

Ενώ η Ινδία λαμβάνει πολύ περισσότερο ρωσικό αργό φέτος, οι ΗΠΑ πιέζουν το Νέο Δελχί να συμφωνήσει σε ένα τολμηρό σχέδιο περιορισμού της τιμής του πετρελαίου της χώρας για να αρνηθούν τα έσοδα στη Μόσχα.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail