Με υψηλότερο ΕΦΚ σε ποσοστό 73% η βενζίνη αλλά το πετρέλαιο ακριβότερο
Τα πάνω κάτω έχουν έρθει στην αγορά καυσίμων με το πετρέλαιο κίνησης να απέχει σήμερα ελάχιστα από την τιμή της βενζίνης χάρη στην κρατική επιδότηση που ενσωματώθηκε στην αντλία ενώ όταν φύγει η επιδότηση οι ειδικοί λένε ότι η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα καταστεί υψηλότερη σε σχέση με της βενζίνης.
Από: bankingnews.gr / Νίκος Θεοδωρόπουλος
Το μέχρι πρότινος …φθηνό πετρέλαιο σε σχέση με την ακριβή βενζίνη, εκτιμάται ότι θα αποτελεί παρελθόν διότι η διεθνής αγορά τιμολογεί ακριβότερα κατά 17% το χιλιόλιτροdiesel σε σχέση με το χιλιόλιτρο βενζίνης.
«Φωτιά» οι τιμές του Diesel κίνησης
Το πετρέλαιο κίνησης κοστίζει 1000 δολάρια το χιλιόλιτρο και η βενζίνη 85 οκτανίων προς 852 δολάρια πριν από τους φόρους.
Σύμφωνα με αναλυτές η ευρωπαϊκή αγορά πετρελαίου κίνησης παρουσιάζει ελλείψεις που συντελούν στην άνοδο της τελικής τιμής πριν την επιβολή των φόρων και του ΦΠΑ για την εγχώρια αγορά. Στα αρνητικά για τις χώρες της Ευρωζώνης είναι η πτώση του ενιαίου νομίσματος σε σχέση με του δολαρίου.
Στα 0,97 ευρώ η ισοτιμία ευρώ- δολαρίου...
Για να γίνουν αντιληπτές οι επιπτώσεις από το «μαλακό» ευρώ, όταν η ισοτιμία ευρώ /δολάριο ήταν στο 1,20 και το βαρέλι πετρελαίου κόστιζε 100 δολάρια όταν η συναλλαγή ήταν με ευρώ το αγόραζε προς 85 δολάρια το βαρέλι.
Σήμερα η ισοτιμία ευρώ έναντι του δολαρίου είναι προς 0,97 με συνέπεια τα προϊόντα του δολαρίου να είναι πιο ακριβά για το ευρώ.
Η ανατίμηση του δολαρίου έναντι του ευρώ κλείνει την ψαλίδα του ΕΦΚ
Όταν η τιμή του πετρελαίου κίνησης έχει υψηλότερη τιμή εκκίνησης κατά 17% σε σχέση με τη βενζίνη και σε συνδυασμό με την πτώση της ισοτιμίας επιτυγχάνουν στην πράξη το κλείσιμο τις ψαλίδας το Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ανάμεσα στα δύο προϊόντα.
Το πετρέλαιο κίνησης έχει ειδικό φόρο 410 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 41 λεπτά στο λίτρο όταν ο ΕΦΚ της βενζίνης είναι στα 700 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 70 λεπτά στο λίτρο
Η ποσοστιαία απόσταση των δύο συντελεστών είναι 73% αλλά η τιμή του πετρελαίου κίνησης απέχει μόλις7% όταν η μέση του πετρελαίου κίνησης στην αντλία είναι 1,821 ευρώ και της Βενζίνης 85 οκτανίων είναι στο 1,954.
Οι υπολογισμοί από την αξία του προϊόντος του πετρελαίου κίνησης με την προσθήκη του ΕΦΚ του ΦΠΑ κατά 24% και με την τελική προσθήκη μερικών λεπτών του ευρώ από τους διανομείς καυσίμων και των πρατηρίων καυσίμων η τιμή στην αντλία σήμερα «αγγίζει» το 1,82 ευρώ το λίτρο
Που θα πάει τιμή όταν φύγει η επιδότηση
Από την 1 Οκτωβρίου με την αφαίρεση της επιδότησης των 15 λεπτών στην αντλία η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα «αγγίζει» τα 2 ευρώ. Στην εξίσωση δεν συμμετείχε η τιμή του βαρελιού καθώς το πετρέλαιο κίνησης είναι τελικό προϊόν ενώ η τιμή του βαρελιού είναι η πρώτη ύλη για την παραγωγή των υποπροϊόντων του.
Το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να ακούσει για μείωση του ΕΦΚ
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν διατείνεται ευνοϊκά στην προοπτική μείωσης του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης παρότι έχει θα σκαρφαλώσει πιο ψηλά μετά την απόσυρση της επιδότησης στην αντλία του πετρελαίου κίνησης.
Οι συνθήκες προμηνύουν ότι η άνοδος της τιμής του πετρελαίου κίνησης θα είναι βαρύνουσας σημασίας για την οικονομία καθώς στηρίζονται οι μεταφορές και τα υψηλά κόστη των μεταφορών θα πέσουν στον τελικό καταναλωτή.
Η μείωση του ΕΦΚ η μόνη λύση για φθηνό πετρέλαιο
Σύμφωνα με στελέχη της πετρελαϊκής αγοράς ,η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών πρέπει να … πιει το πικρό ποτήρι της μείωσης του ΕΦΚ διότι σε άλλη περίπτωση οι τιμές θα κινούνται ανοδικά ενώ η μείωση του ΕΦΚ δεν είναι απαραίτητο ότι θα πλήξει τα κρατικά έσοδα διότι μπορούν να εξισορροπηθούν από την αύξηση της ζήτησης.
«Φωτιά» οι τιμές του Diesel κίνησης
Το πετρέλαιο κίνησης κοστίζει 1000 δολάρια το χιλιόλιτρο και η βενζίνη 85 οκτανίων προς 852 δολάρια πριν από τους φόρους.
Σύμφωνα με αναλυτές η ευρωπαϊκή αγορά πετρελαίου κίνησης παρουσιάζει ελλείψεις που συντελούν στην άνοδο της τελικής τιμής πριν την επιβολή των φόρων και του ΦΠΑ για την εγχώρια αγορά. Στα αρνητικά για τις χώρες της Ευρωζώνης είναι η πτώση του ενιαίου νομίσματος σε σχέση με του δολαρίου.
Στα 0,97 ευρώ η ισοτιμία ευρώ- δολαρίου...
Για να γίνουν αντιληπτές οι επιπτώσεις από το «μαλακό» ευρώ, όταν η ισοτιμία ευρώ /δολάριο ήταν στο 1,20 και το βαρέλι πετρελαίου κόστιζε 100 δολάρια όταν η συναλλαγή ήταν με ευρώ το αγόραζε προς 85 δολάρια το βαρέλι.
Σήμερα η ισοτιμία ευρώ έναντι του δολαρίου είναι προς 0,97 με συνέπεια τα προϊόντα του δολαρίου να είναι πιο ακριβά για το ευρώ.
Η ανατίμηση του δολαρίου έναντι του ευρώ κλείνει την ψαλίδα του ΕΦΚ
Όταν η τιμή του πετρελαίου κίνησης έχει υψηλότερη τιμή εκκίνησης κατά 17% σε σχέση με τη βενζίνη και σε συνδυασμό με την πτώση της ισοτιμίας επιτυγχάνουν στην πράξη το κλείσιμο τις ψαλίδας το Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ανάμεσα στα δύο προϊόντα.
Το πετρέλαιο κίνησης έχει ειδικό φόρο 410 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 41 λεπτά στο λίτρο όταν ο ΕΦΚ της βενζίνης είναι στα 700 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 70 λεπτά στο λίτρο
Η ποσοστιαία απόσταση των δύο συντελεστών είναι 73% αλλά η τιμή του πετρελαίου κίνησης απέχει μόλις7% όταν η μέση του πετρελαίου κίνησης στην αντλία είναι 1,821 ευρώ και της Βενζίνης 85 οκτανίων είναι στο 1,954.
Οι υπολογισμοί από την αξία του προϊόντος του πετρελαίου κίνησης με την προσθήκη του ΕΦΚ του ΦΠΑ κατά 24% και με την τελική προσθήκη μερικών λεπτών του ευρώ από τους διανομείς καυσίμων και των πρατηρίων καυσίμων η τιμή στην αντλία σήμερα «αγγίζει» το 1,82 ευρώ το λίτρο
Που θα πάει τιμή όταν φύγει η επιδότηση
Από την 1 Οκτωβρίου με την αφαίρεση της επιδότησης των 15 λεπτών στην αντλία η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα «αγγίζει» τα 2 ευρώ. Στην εξίσωση δεν συμμετείχε η τιμή του βαρελιού καθώς το πετρέλαιο κίνησης είναι τελικό προϊόν ενώ η τιμή του βαρελιού είναι η πρώτη ύλη για την παραγωγή των υποπροϊόντων του.
Το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να ακούσει για μείωση του ΕΦΚ
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν διατείνεται ευνοϊκά στην προοπτική μείωσης του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης παρότι έχει θα σκαρφαλώσει πιο ψηλά μετά την απόσυρση της επιδότησης στην αντλία του πετρελαίου κίνησης.
Οι συνθήκες προμηνύουν ότι η άνοδος της τιμής του πετρελαίου κίνησης θα είναι βαρύνουσας σημασίας για την οικονομία καθώς στηρίζονται οι μεταφορές και τα υψηλά κόστη των μεταφορών θα πέσουν στον τελικό καταναλωτή.
Η μείωση του ΕΦΚ η μόνη λύση για φθηνό πετρέλαιο
Σύμφωνα με στελέχη της πετρελαϊκής αγοράς ,η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών πρέπει να … πιει το πικρό ποτήρι της μείωσης του ΕΦΚ διότι σε άλλη περίπτωση οι τιμές θα κινούνται ανοδικά ενώ η μείωση του ΕΦΚ δεν είναι απαραίτητο ότι θα πλήξει τα κρατικά έσοδα διότι μπορούν να εξισορροπηθούν από την αύξηση της ζήτησης.