Freepen.gr - Το Κάιρο έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του να αποκτήσει συμβατικά υποβρύχια Barracuda εκτός από ένα αεροπλανοφόρο ικανό να μεταφέρει τη ναυτική έκδοση του αεροσκάφους Rafale, ανέφερε η διάσημη γαλλική εφημερίδα La Tribune.
Όπως αναφέρει το defense-arabic.com, σύμφωνα με πηγές, η Αίγυπτος ενδιαφέρεται για τα συμβατικά υποβρύχια Barracuda, τα οποία κατασκευάζει η γαλλική εταιρεία Naval Group. Πρόκειται για τα υποβρύχια που πουλήθηκαν στην Αυστραλία (12 επιθετικά υποβρύχια με εκτόπισμα 4.500 τόνων) προτού η Καμπέρα στραφεί ξαφνικά σε συμβόλαια αμερικανικά και βρετανικά πυρηνικά υποβρύχια ως μέρος του συνασπισμού Aukus (Αυστραλία, Μεγάλη Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες).
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Αιγύπτου και Γαλλίας καθώς επίσης και Naval Group ξεκίνησαν για αυτήν την τεράστια συμφωνία πριν από περισσότερους από δώδεκα μήνες. Το 2011 και ξανά το 2015, η Αίγυπτος παρήγγειλε τέσσερα υποβρύχια U209 από τη γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) και το τέταρτο υποβρύχιο, το S44, παρελήφθη τον περασμένο Ιούλιο.
Το γαλλικό ναυτικό ξεκίνησε να ναυπηγεί ένα νέο αεροπλανοφόρο το 2021. Έχει προγραμματιστεί να αντικαταστήσει τον Charles de Gaulle το 2038. Ίσως όμως επιταχύνουν τα πράγματα εάν υπάρχει πελάτης.
Γιατί η Αίγυπτος χρειάζεται ένα αεροπλανοφόρο;
Η προστασία των υδάτινων πόρων είναι επίσης θέμα ζωής ή θανάτου. Τα εξοπλιστικά προγράμματα είναι μόνο σύμφωνα με επιβεβαιωμένη στρατηγική νοημοσύνη και όχι σύμφωνα με τη διάθεση ή το συναίσθημα. Επομένως, εάν η Αίγυπτος επιδιώκει να αποκτήσει ισχυρότερα και πιο ανεκτικά υποβρύχια με ένα αεροπλανοφόρο, το πρόβλημα δεν είναι το Ισραήλ, το οποίο είναι γεωγραφικά κοντά, που χρειάζεται μόνο μεσαίους ή μεσαίους πυραύλους. Ο στόχος είναι η Αιθιοπία ή κάθε χώρα που μπορεί να απειλήσει την υδάτινη ασφάλεια της Αιγύπτου τα επόμενα 30 χρόνια.
Όλοι γνωρίζουν πλέον ότι η διεθνής κοινότητα ή τα Ηνωμένα Έθνη δεν είναι κάτι στο οποίο μπορούν να βασιστούν, σημειώνει το άρθρο της αραβικής ιστοσελίδας.
Όπως αναφέρει το defense-arabic.com, σύμφωνα με πηγές, η Αίγυπτος ενδιαφέρεται για τα συμβατικά υποβρύχια Barracuda, τα οποία κατασκευάζει η γαλλική εταιρεία Naval Group. Πρόκειται για τα υποβρύχια που πουλήθηκαν στην Αυστραλία (12 επιθετικά υποβρύχια με εκτόπισμα 4.500 τόνων) προτού η Καμπέρα στραφεί ξαφνικά σε συμβόλαια αμερικανικά και βρετανικά πυρηνικά υποβρύχια ως μέρος του συνασπισμού Aukus (Αυστραλία, Μεγάλη Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες).
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Αιγύπτου και Γαλλίας καθώς επίσης και Naval Group ξεκίνησαν για αυτήν την τεράστια συμφωνία πριν από περισσότερους από δώδεκα μήνες. Το 2011 και ξανά το 2015, η Αίγυπτος παρήγγειλε τέσσερα υποβρύχια U209 από τη γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) και το τέταρτο υποβρύχιο, το S44, παρελήφθη τον περασμένο Ιούλιο.
Το γαλλικό ναυτικό ξεκίνησε να ναυπηγεί ένα νέο αεροπλανοφόρο το 2021. Έχει προγραμματιστεί να αντικαταστήσει τον Charles de Gaulle το 2038. Ίσως όμως επιταχύνουν τα πράγματα εάν υπάρχει πελάτης.
Γιατί η Αίγυπτος χρειάζεται ένα αεροπλανοφόρο;
Η προστασία των υδάτινων πόρων είναι επίσης θέμα ζωής ή θανάτου. Τα εξοπλιστικά προγράμματα είναι μόνο σύμφωνα με επιβεβαιωμένη στρατηγική νοημοσύνη και όχι σύμφωνα με τη διάθεση ή το συναίσθημα. Επομένως, εάν η Αίγυπτος επιδιώκει να αποκτήσει ισχυρότερα και πιο ανεκτικά υποβρύχια με ένα αεροπλανοφόρο, το πρόβλημα δεν είναι το Ισραήλ, το οποίο είναι γεωγραφικά κοντά, που χρειάζεται μόνο μεσαίους ή μεσαίους πυραύλους. Ο στόχος είναι η Αιθιοπία ή κάθε χώρα που μπορεί να απειλήσει την υδάτινη ασφάλεια της Αιγύπτου τα επόμενα 30 χρόνια.
Όλοι γνωρίζουν πλέον ότι η διεθνής κοινότητα ή τα Ηνωμένα Έθνη δεν είναι κάτι στο οποίο μπορούν να βασιστούν, σημειώνει το άρθρο της αραβικής ιστοσελίδας.
Παρίσι, τακτικός προμηθευτής όπλων στο Κάιρο
Η Αίγυπτος, ακολουθώντας τη νέα γερμανική πολιτική εξαγωγών και για το διεθνές εμπάργκο στα ρωσικά όπλα, στρέφεται φυσικά στη Γαλλία, η οποία την προμηθεύει τακτικά με οπλικά συστήματα υψηλού επιπέδου (Rafale, ελικόπτερα, φρεγάτα FREMM και κορβέτες Gowind, δορυφόρους, κτλ).
Την άνοιξη, η Γαλλία τάχθηκε στο πλευρό πολλών γαλλικών τραπεζικών ιδρυμάτων - BNP Paribas, Crédit Agricole, Société Générale και CIC - για να χρηματοδοτήσει μια συμφωνία με την Αίγυπτο αξίας 5,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων (συμπεριλαμβανομένων μαχητικών Rafale, δορυφόρων και αεροπλάνων ανεφοδιασμού Airbus A330 MRTT), σύμφωνα με πηγές.