Δύο μεγάλα έργα που θα δώσουν κυκλοφοριακή ανάσα, η σήραγγα Ηλιουπόλεως και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, βρίσκονται προ των πυλών.
Από: capital.gr / της Ελένης Μπότα
Όπως ανέφερε ο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μιλώντας χθες στο Olympia Forum "τόσα χρόνια δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή συγκοινωνιακή μελέτη για το πως θα πάει ο κόσμος εκεί, από το κέντρο της πόλης ή από το αεροδρόμιο".
Αποκάλυψε δε πως το Υπουργείο Υποδομών έχει συμφωνήσει με την Lamda Development να κάνει δωρεάν τη μελέτη, προκειμένου το έργο να ωριμάσει πιο γρήγορα.
Στόχος του Υπουργείου για τη λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι να "απελευθερωθεί" από τα φανάρια και να μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες όπως η αστική σήρραγα, οι οποίες θα δρουν ως "συνδετικοί κρίκοι" μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου.
Η διαδρομή θα απαιτεί λίγα λεπτά όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου.
Όπως ανέφερε ο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μιλώντας χθες στο Olympia Forum "τόσα χρόνια δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή συγκοινωνιακή μελέτη για το πως θα πάει ο κόσμος εκεί, από το κέντρο της πόλης ή από το αεροδρόμιο".
Αποκάλυψε δε πως το Υπουργείο Υποδομών έχει συμφωνήσει με την Lamda Development να κάνει δωρεάν τη μελέτη, προκειμένου το έργο να ωριμάσει πιο γρήγορα.
Στόχος του Υπουργείου για τη λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι να "απελευθερωθεί" από τα φανάρια και να μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες όπως η αστική σήρραγα, οι οποίες θα δρουν ως "συνδετικοί κρίκοι" μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου.
Η διαδρομή θα απαιτεί λίγα λεπτά όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου.
Επεκτάσεις Αττικής Οδού
Ένα ακόμη σημαντικό έργο αφορά τις άλλες δύο επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Rαφήνα και Λαύριο.
Η επέκταση προς Ραφήνα προβλέπει την παράκαμψη της Λεωφόρου Μαραθώνος και τα φανάρια των τοπικών και η άλλη προς Λαύριο προβλέπει διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από Μαρκόπουλο προς το λιμάνι.
Σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει υφυπουργός Δημοσίων Έργων Γιώργος Καραγιάννης, οι δύο αυτές επεκτάσεις θα περιλαμβάνουν και τη γραμμή του προαστιακού, ώστε τα δύο βασικά λιμάνια να αποκτήσουν σύνδεση με μέσα σταθερής τροχιάς.
Να σημειωθεί ότι όπως έγραψε το Capital.gr η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και η ΑΒΑΞ, υφιστάμενοι μέτοχοι του αυτοκινητοδρόμου, ως κοινοπρακτικό σχήμα ετοιμάζουν να καταθέσουν σχέδιο για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, μέσω των Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.