Η Ελληνική παρουσία ήταν κάτι παραπάνω από έντονη ειδικά σε αυτά που αφορούσαν αποστολές κρούσης όπου εξειδικεύονται οι «Αλεπούδες» ενώ οι ιπτάμενοι της 340 πέταξαν και σε νυχτερινές αποστολές με χρήση NVG’s.
Από: newpost.gr / Του Κώστα Σαρικά
Ο χαρακτηρισμός «after burner» στην εκπαίδευση των Ελλήνων ιπτάμενων μόνο υπερβολικός δεν είναι αν υπολογίσει κάποιος τις μεγάλες ασκήσεις στις οποίες λαμβάνει μέρος, Εθνικές και Συμμαχικές, τις συνεκπαιδεύσεις αλλά και το καθημερινό πρόγραμμα που ακολουθούν οι Πολεμικές Μοίρες της HAF.
Όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο αλλά και ταυτόχρονα ένα από τα μυστικά της HAF που την έχουν εκτινάξει στην παγκόσμια αεροπορική «αφρόκρεμα» είναι η συμμετοχή της στα μεγάλα αεροπορικά ραντεβού και στις υψηλών απαιτήσεων ασκήσεις που διοργανώνουν Συμμαχικές και φιλικές χώρες. Δεν περνά κυριολεκτικά μήνας που τα «γεράκια» της HAF να μην εκπαιδευτούν με κάποια κορυφαία πολεμική αεροπορία ή να μην λάβουν μέρος σε κάποια μεγάλη αεροπορική άσκηση. Σε αντίθεση με την Τουρκική αεροπορία η οποία πλην ελαχίστων εξαιρέσεων παραμένει «φυλακισμένη» στα όρια της χώρας. Και αυτή είναι σίγουρα μια από τις αιτίες που αυξάνουν συνεχώς το χάσμα και κάνουν τη διαφορά μεταξύ της «μπλε» και της «κόκκινης» αεροπορίας. Διαφορά η οποία αποδεικνύεται καθημερινά πάνω από το Αιγαίο όπου τα Τουρκικά μαχητικά έχουν «παντρευτεί» εδώ και χρόνια με τις λέξεις «lock on» και «kill». Την ώρα που τα Ελληνικά «γεράκια» εκπαιδεύονται με τους κορυφαίους οι Τούρκοι αναλώνονται σε προκλήσεις και ψευτοτσαμπουκάδες άνευ ουσίας πάνω από το Αιγαίο απλά για να «γεμίσουν» το καθημερινό δελτίο παραβιάσεων σύμφωνα με τις εντολές της Άγκυρας. Και όσο οι ιπτάμενοι της HAF βάζουν όλο και πιο ψηλά τον πήχη δίνοντας «μάχες» με Αμερικανούς, Ισραηλινούς και Γάλλους πιλότους οι Τούρκοι συνάδελφοι τους περιορίζονται σε διμερείς ασκήσεις με ιπτάμενους από το φιλικό Πακιστάν.
Στη Γαλλία και στην Αεροπορική Βάση του Mont De Marsan βρίσκονται εδώ και δύο εβδομάδες ιπτάμενοι και τεχνικοί από την 340 Πολεμική Μοίρα «Αλεπού» με τέσσερα μαχητικά F-16 block 52+. Λαμβάνουν μέρος σε μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές ασκήσεις της Ευρώπης, την «VOLFA 2022». Άσκηση ανάλογη με τον Ελληνικό «ΗΝΙΟΧΟ» τόσο λόγω των συμμετοχών όσο και των σεναρίων. Οι «Αλεπούδες» πετούν δίπλα στους κορυφαίους. Γαλλία, ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία,Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα,Πορτογαλία και Καναδάς με αεροσκάφη, ιπτάμενους, τεχνικούς και αξιωματικούς επιτελείς. Από τις 26 Σεπτεμβρίου όταν άρχισε η άσκηση έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 450 έξοδοι αεροσκαφών ενώ έχουν καταγραφεί 643 ώρες ημερήσιων και 105 νυχτερινών πτήσεων σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Armee de l’Air. Τουλάχιστον 60 αεροσκάφη, 640 ιπταμένοι, εκατοντάδες τεχνικοί έχουν «στρατοπευδεύσει» στο Mont De Marsan όπου χτυπά η «καρδιά» της «VOLFA» αναπτύσσουν την διαλειτουργικότητα των συμμάχων. Καθημερινά σχεδιάζονται και εκτελούνται περισσότερα από είκοσι αεροπορικά σενάρια με τους ιπτάμενους να αλλάζουν συνεχώς ρόλους και «συμμάχους» τόσο σε αποστολές κρούσης όσο και αναχαίτισης.
Σχεδόν σε όλα τα σενάρια η Ελληνική παρουσία ήταν κάτι παραπάνω από έντονη ειδικά σε αυτά που αφορούσαν αποστολές κρούσης όπου εξειδικεύονται οι «Αλεπούδες» ενώ οι ιπτάμενοι της 340 πέταξαν και σε νυχτερινές αποστολές με χρήση NVG’s.
H τελευταία εβδομάδα της «VOLFA 2022» η οποία αρχίζει αύριο περιλαμβάνει τα πιο δύσκολα και σύνθετα σενάρια με πτήσεις μεγάλων Comao σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ.
Ο χαρακτηρισμός «after burner» στην εκπαίδευση των Ελλήνων ιπτάμενων μόνο υπερβολικός δεν είναι αν υπολογίσει κάποιος τις μεγάλες ασκήσεις στις οποίες λαμβάνει μέρος, Εθνικές και Συμμαχικές, τις συνεκπαιδεύσεις αλλά και το καθημερινό πρόγραμμα που ακολουθούν οι Πολεμικές Μοίρες της HAF.
Όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο αλλά και ταυτόχρονα ένα από τα μυστικά της HAF που την έχουν εκτινάξει στην παγκόσμια αεροπορική «αφρόκρεμα» είναι η συμμετοχή της στα μεγάλα αεροπορικά ραντεβού και στις υψηλών απαιτήσεων ασκήσεις που διοργανώνουν Συμμαχικές και φιλικές χώρες. Δεν περνά κυριολεκτικά μήνας που τα «γεράκια» της HAF να μην εκπαιδευτούν με κάποια κορυφαία πολεμική αεροπορία ή να μην λάβουν μέρος σε κάποια μεγάλη αεροπορική άσκηση. Σε αντίθεση με την Τουρκική αεροπορία η οποία πλην ελαχίστων εξαιρέσεων παραμένει «φυλακισμένη» στα όρια της χώρας. Και αυτή είναι σίγουρα μια από τις αιτίες που αυξάνουν συνεχώς το χάσμα και κάνουν τη διαφορά μεταξύ της «μπλε» και της «κόκκινης» αεροπορίας. Διαφορά η οποία αποδεικνύεται καθημερινά πάνω από το Αιγαίο όπου τα Τουρκικά μαχητικά έχουν «παντρευτεί» εδώ και χρόνια με τις λέξεις «lock on» και «kill». Την ώρα που τα Ελληνικά «γεράκια» εκπαιδεύονται με τους κορυφαίους οι Τούρκοι αναλώνονται σε προκλήσεις και ψευτοτσαμπουκάδες άνευ ουσίας πάνω από το Αιγαίο απλά για να «γεμίσουν» το καθημερινό δελτίο παραβιάσεων σύμφωνα με τις εντολές της Άγκυρας. Και όσο οι ιπτάμενοι της HAF βάζουν όλο και πιο ψηλά τον πήχη δίνοντας «μάχες» με Αμερικανούς, Ισραηλινούς και Γάλλους πιλότους οι Τούρκοι συνάδελφοι τους περιορίζονται σε διμερείς ασκήσεις με ιπτάμενους από το φιλικό Πακιστάν.
Στη Γαλλία και στην Αεροπορική Βάση του Mont De Marsan βρίσκονται εδώ και δύο εβδομάδες ιπτάμενοι και τεχνικοί από την 340 Πολεμική Μοίρα «Αλεπού» με τέσσερα μαχητικά F-16 block 52+. Λαμβάνουν μέρος σε μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές ασκήσεις της Ευρώπης, την «VOLFA 2022». Άσκηση ανάλογη με τον Ελληνικό «ΗΝΙΟΧΟ» τόσο λόγω των συμμετοχών όσο και των σεναρίων. Οι «Αλεπούδες» πετούν δίπλα στους κορυφαίους. Γαλλία, ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία,Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα,Πορτογαλία και Καναδάς με αεροσκάφη, ιπτάμενους, τεχνικούς και αξιωματικούς επιτελείς. Από τις 26 Σεπτεμβρίου όταν άρχισε η άσκηση έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 450 έξοδοι αεροσκαφών ενώ έχουν καταγραφεί 643 ώρες ημερήσιων και 105 νυχτερινών πτήσεων σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Armee de l’Air. Τουλάχιστον 60 αεροσκάφη, 640 ιπταμένοι, εκατοντάδες τεχνικοί έχουν «στρατοπευδεύσει» στο Mont De Marsan όπου χτυπά η «καρδιά» της «VOLFA» αναπτύσσουν την διαλειτουργικότητα των συμμάχων. Καθημερινά σχεδιάζονται και εκτελούνται περισσότερα από είκοσι αεροπορικά σενάρια με τους ιπτάμενους να αλλάζουν συνεχώς ρόλους και «συμμάχους» τόσο σε αποστολές κρούσης όσο και αναχαίτισης.
Σχεδόν σε όλα τα σενάρια η Ελληνική παρουσία ήταν κάτι παραπάνω από έντονη ειδικά σε αυτά που αφορούσαν αποστολές κρούσης όπου εξειδικεύονται οι «Αλεπούδες» ενώ οι ιπτάμενοι της 340 πέταξαν και σε νυχτερινές αποστολές με χρήση NVG’s.
H τελευταία εβδομάδα της «VOLFA 2022» η οποία αρχίζει αύριο περιλαμβάνει τα πιο δύσκολα και σύνθετα σενάρια με πτήσεις μεγάλων Comao σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ.