geralt / pixabay |
CityAM - oilprice.com / Παρουσίαση Freepen.gr
Οι κατασκευαστικές εταιρείες αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος κατασκευής, τον πληθωρισμό και την αύξηση των επιτοκίων του χρέους τους.
Μόνο το τελευταίο τρίμηνο, 5.900 περισσότερες κατασκευαστικές επιχειρήσεις προστέθηκαν στην κατηγορία «σε σημαντικό κίνδυνο αφερεγγυότητας», δείχνουν τα στοιχεία της ελεγκτικής και φορολογικής εταιρείας Mazars.
Οι αυξανόμενες τιμές των βασικών υλικών είχαν σημαντικό αντίκτυπο στον κατασκευαστικό τομέα.
Σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο δείκτη δομικών υλικών και εξαρτημάτων της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, οι τιμές των υλικών αυξήθηκαν 24,1 τοις εκατό το περασμένο έτος.
Ο τομέας είχε εξέλθει από την πανδημία σε αποδυναμωμένη κατάσταση, με τις προμήθειες βασικών υλικών όπως τούβλα, ξυλεία και τσιμέντο να έχουν ήδη διαταραχθεί σοβαρά. Αυτό το κόστος συνεχίζει τώρα να αυξάνεται λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία.
«Ο κατασκευαστικός τομέας έχει πληγεί περισσότερο από τον πληθωρισμό. Οι αυξήσεις των τιμών των δομικών υλικών είχαν τεράστιο αντίκτυπο στην ικανότητα μιας κατασκευαστικής εταιρείας να ελέγχει το κόστος ενός έργου», εξήγησε η Rebecca Dacre, Partner στη Mazars.
«Τώρα έρχονται αντιμέτωποι με το δίλημμα πώς θα ανακτήσουν το κόστος που εκτινάσσεται στα ύψη με ένα συμβόλαιο σταθερής τιμής», είπε στη City AM.
«Η κακή ταμειακή ροή είναι ένα ενδημικό πρόβλημα στον κατασκευαστικό κλάδο, επομένως δε χρειάζονται πολλά για να υπονομευτεί η φερεγγυότητα πολλών κατασκευαστικών εταιρειών», συνέχισε η Dacre.
«Πολλές κατασκευαστικές επιχειρήσεις ανέλαβαν περισσότερα χρέη για να ξεπεράσουν το lockdown. Λόγω των αυξήσεων των επιτοκίων, βλέπουν τώρα το κόστος αυτών των χρεών να εκτινάσσεται, καθώς οι οικονομικές προοπτικές επιδεινώνονται», δήλωσε.
«Η αύξηση των επιτοκίων μπορεί να πλήξει τους κατασκευαστές κατοικιών νεόδμητων στη χειρότερη δυνατή στιγμή, καθώς η όρεξη των καταναλωτών να αναλάβουν ακριβότερα στεγαστικά δάνεια θα μειωθεί» τονίζει η Rebecca Dacre.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες, όπως πολλοί τομείς της οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου, αγωνίζονται επίσης να προσλάβουν αρκετό εργατικό δυναμικό. Η έλλειψη προσφοράς εργασίας στον κλάδο προκαλεί περαιτέρω πλήγμα στις ταμειακές ροές των εταιρειών, εμποδίζοντας την ικανότητά τους να ολοκληρώνουν τα έργα εγκαίρως και να πληρώνονται.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Mazars, η East Anglia, η Νοτιοδυτική και η Νοτιοανατολική έχουν δει τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις κατασκευαστικές δραστηριότητες σε κίνδυνο, με 74%, 72% και 58% αυξήσεις αντίστοιχα.
Η Dacre κατέληξε: «Για πολλές επιχειρήσεις στον κατασκευαστικό τομέα, η κρατική βοήθεια με τους λογαριασμούς ενέργειας δεν μπορεί να έρθει αρκετά σύντομα. Κάποιοι θα προσπαθούν απεγνωσμένα να παραμείνουν μέχρι να ξεκινήσει το πακέτο ανακούφισης».