Από: carandmotor.gr
Μέχρι πριν μερικά χρόνια, η χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί για κίνησης αποτελούσε κοινό μυστικό μεταξύ μερικών οδηγών ταξί και αγροτικών μηχανημάτων. Πέρα όμως από την φθορά των μηχανικών μερών λόγω της διαφορετικής ποιότητας των δύο καυσίμων, σε περίπτωση ελέγχου από τις Αρχές η συγκεκριμένη κίνηση τους έφερνε αντιμέτωπους με την δικαιοσύνη για φοροδιαφυγή.
Το πετρέλαιο θέρμανσης επιβαρύνεται με τους λιγότερους φόρους υγρών καυσίμων και η μέση τιμή του αυτή την περίοδο κυμαίνεται στο 1,50 ευρώ/λίτρο. Από την άλλη, το πετρέλαιο κίνησης έχει μέση τιμή τα 1,90 ευρώ/λίτρο. Οι διαφορές όμως στα δύο καύσιμα δεν είναι μόνο η τιμή ή το χρώμα που βλέπουμε (κόκκινο το θέρμανσης και πράσινο το κίνησης). Το πετρέλαιο κίνησης έχει μεγαλύτερο αριθμό κετανίων και διαφορετικό ιξώδες, ενώ σημαντική διαφορά συναντάμε και στην περιεκτικότητα σε θείο.
Η χρήση πετρελαίου θέρμανσης στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες θα δημιουργήσει διάφορα κοστοβόρα προβλήματα στο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (μπεκ), στην τρόμπα καυσίμου υψηλής πίεσης και φυσικά στο φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF). Παράλληλα, επιβαρύνεται η βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων (EGR) και η λίπανση αρκετών μηχανικών μερών, όπως η τουρμπίνα του μοτέρ.
Από την άλλη, λόγω της μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο που έχει το πετρέλαιο κίνησης, το περιβάλλον επιβαρύνεται το λιγότερο δυνατό, ενώ σε περίπτωση ελέγχου καυσαερίων από τις Αρχές, οι μετρήσεις που θα προκύψουν θα βρίσκονται στα επιτρεπτά όρια.
Σε αντίθετη περίπτωση, να μας πιάσουν δηλαδή με πετρέλαιο θέρμανσης στο ρεζερβουάρ, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος για ένα έτος και σε περίπτωση υποτροπής για πάντα.