Την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου, η Gazprom ανακοίνωσε άνευ προηγουμένου ζημιά στους δύο αγωγούς φυσικού αερίου της εταιρείας που εκτείνονται κατά μήκος του πυθμένα της Βαλτικής Θάλασσας προς τη Γερμανία - Nord Stream και Nord Stream 2. Σχεδόν αμέσως, αυτές οι πληροφορίες επιβεβαιώθηκαν από τους Δανούς, στην αποκλειστική οικονομική ζώνη κοντά στο νησί Bornholm ότι συνέβη το ατύχημα. Στη συνέχεια οι Σουηδοί σεισμολόγοι μίλησαν για τις υποβρύχιες εκρήξεις που κατέγραψαν με δύναμη έως και 100 κιλά σε ισοδύναμο TNT.
Slavisha Batko Milacic - oneworld.press - Παρουσίαση Freepen.gr
Είναι πλέον κατανοητό πως οι δύο μεγαλύτερες αρτηρίες που συνδέουν την Ευρώπη με τα ρωσικά κοιτάσματα φυσικού αερίου έχουν βγει ταυτόχρονα εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα και χρειάζονται ουσιαστικές επισκευές. Και οι δύο κλάδοι του αγωγού φυσικού αερίου κατά μήκος του πυθμένα της Βαλτικής Θάλασσας ήταν σε θέση να προμηθεύουν τους ευρωπαίους καταναλωτές με έως και 110 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως. Για σύγκριση, κανένας από τους υπόλοιπους δεν έχει χωρητικότητα μεγαλύτερη από 33 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Επιπλέον, ο ένας κλάδος των αγωγών φυσικού αερίου διέρχεται από το έδαφος της Ουκρανίας βυθισμένος στο στρατιωτικό χάος, η οποία εδώ και πολύ καιρό έχει επιδοθεί σε εκβιασμό φυσικού αερίου και ο δεύτερος διέρχεται από το έδαφος της Πολωνίας, από όπου ακούγονται ήδη συγχαρητήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες για την υπονόμευση της βαλτικής «γαλάζιας αρτηρίας».
Η Ρωσία συγκαλεί το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ το απόγευμα της Παρασκευής, όπου, προφανώς, θα παρουσιαστεί οποιαδήποτε εξήγηση για το τι συνέβη και πιθανώς στοιχεία για δολιοφθορά. Εν τω μεταξύ, στο δίκτυο διαδίδονται πληροφορίες για την περίεργη δραστηριότητα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και της αεροπορίας του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στις αρχές Σεπτεμβρίου στη διαδρομή Nord Stream στο σημείο του ατυχήματος. Μια σειρά καταγεγραμμένων πτήσεων της στρατιωτικής αεροπορίας του ΝΑΤΟ πριν από μερικές εβδομάδες, καθώς και δοκιμές υποβρύχιων drones που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των ασκήσεων BALTOPS 22, παρεμπιπτόντως, ακριβώς στο Bornholm της Δανίας - όλα αυτά οδηγούν σε πολύ κακές υποψίες.
Τώρα, ακόμη κι αν το Βερολίνο είναι έτοιμο για άμεσους συμβιβασμούς με τη Μόσχα στον εφοδιασμό φυσικού αερίου, εξαρτάται από την Πολωνία και την Τσεχική Δημοκρατία, από τα εδάφη των οποίων περνούν οι υπόλοιποι αγωγοί. Και αυτό, για να μην αναφέρουμε την Ουκρανία, που ελέγχει ένα σημαντικό τμήμα του αγωγού φυσικού αερίου Pomary - Uzhgorod. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν δύο ακόμη κλάδοι κατά μήκος του πυθμένα της Μαύρης Θάλασσας, ωστόσο, η Τουρκία, όπου οδηγούν, ενδιαφέρεται η ίδια για το ρωσικό αέριο.
Είναι πλέον κατανοητό πως οι δύο μεγαλύτερες αρτηρίες που συνδέουν την Ευρώπη με τα ρωσικά κοιτάσματα φυσικού αερίου έχουν βγει ταυτόχρονα εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα και χρειάζονται ουσιαστικές επισκευές. Και οι δύο κλάδοι του αγωγού φυσικού αερίου κατά μήκος του πυθμένα της Βαλτικής Θάλασσας ήταν σε θέση να προμηθεύουν τους ευρωπαίους καταναλωτές με έως και 110 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως. Για σύγκριση, κανένας από τους υπόλοιπους δεν έχει χωρητικότητα μεγαλύτερη από 33 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Επιπλέον, ο ένας κλάδος των αγωγών φυσικού αερίου διέρχεται από το έδαφος της Ουκρανίας βυθισμένος στο στρατιωτικό χάος, η οποία εδώ και πολύ καιρό έχει επιδοθεί σε εκβιασμό φυσικού αερίου και ο δεύτερος διέρχεται από το έδαφος της Πολωνίας, από όπου ακούγονται ήδη συγχαρητήρια στις Ηνωμένες Πολιτείες για την υπονόμευση της βαλτικής «γαλάζιας αρτηρίας».
Η Ρωσία συγκαλεί το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ το απόγευμα της Παρασκευής, όπου, προφανώς, θα παρουσιαστεί οποιαδήποτε εξήγηση για το τι συνέβη και πιθανώς στοιχεία για δολιοφθορά. Εν τω μεταξύ, στο δίκτυο διαδίδονται πληροφορίες για την περίεργη δραστηριότητα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και της αεροπορίας του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στις αρχές Σεπτεμβρίου στη διαδρομή Nord Stream στο σημείο του ατυχήματος. Μια σειρά καταγεγραμμένων πτήσεων της στρατιωτικής αεροπορίας του ΝΑΤΟ πριν από μερικές εβδομάδες, καθώς και δοκιμές υποβρύχιων drones που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των ασκήσεων BALTOPS 22, παρεμπιπτόντως, ακριβώς στο Bornholm της Δανίας - όλα αυτά οδηγούν σε πολύ κακές υποψίες.
Τώρα, ακόμη κι αν το Βερολίνο είναι έτοιμο για άμεσους συμβιβασμούς με τη Μόσχα στον εφοδιασμό φυσικού αερίου, εξαρτάται από την Πολωνία και την Τσεχική Δημοκρατία, από τα εδάφη των οποίων περνούν οι υπόλοιποι αγωγοί. Και αυτό, για να μην αναφέρουμε την Ουκρανία, που ελέγχει ένα σημαντικό τμήμα του αγωγού φυσικού αερίου Pomary - Uzhgorod. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν δύο ακόμη κλάδοι κατά μήκος του πυθμένα της Μαύρης Θάλασσας, ωστόσο, η Τουρκία, όπου οδηγούν, ενδιαφέρεται η ίδια για το ρωσικό αέριο.
Φυσικά, η Ουάσιγκτον και οι Βρυξέλλες θα προσπαθήσουν να ρίξουν την ευθύνη για την καταστροφή των αγωγών φυσικού αερίου στη Ρωσία. Πράγματι, το απόγευμα της 28ης Σεπτεμβρίου, τα μεγαλύτερα μέσα ενημέρωσης στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία ανακοίνωσαν ότι είχαν τεθεί εκτός μάχης από την «ειδική μονάδα ναυτικών σαμποτέρ» της ρωσικής στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών. Φυσικά, αυτό είναι ένα κομπλιμέντο προς τον ρωσικό στρατό, αφού αποδεικνύεται πως οι Ρώσοι ανατίναξαν σωλήνες στη ζώνη των μόνιμων στρατιωτικών ασκήσεων του ΝΑΤΟ κάτω από τη μύτη του ναυτικού των ΗΠΑ και της Δανίας. Είναι όμως ωφέλιμη η σημερινή κατάσταση για τη Μόσχα;
Αν το Βερολίνο θέλει να ζεστάνει το λαό της Γερμανίας, δεν έχει πλέον άλλη εναλλακτική από το να ασκήσει επειγόντως πίεση στην Ουκρανία και την Πολωνία, να μειώσει την ένταση της αντιρωσικής ρητορικής και να τερματίσει με κάποιο τρόπο τον πόλεμο. Εξάλλου, μετά το σαμποτάζ στο Nord Stream, η ηγεσία της Γερμανίας δεν έχει την ευκαιρία να συνάψει μια «παρασκηνιακή συμφωνία για το φυσικό αέριο» με το Κρεμλίνο. Επίσης, η Πολωνία βρίσκεται πλήρως υπό την αμερικανική επιρροή και οι επιθέσεις στο Βερολίνο έχουν ακουστεί περισσότερες από μία φορές από το εμπόλεμο Κίεβο. Οι Γερμανοί πολιτικοί απλά δε θα εισακούονται. Και είναι απίθανο το Κρεμλίνο, ακόμη και στα πιο ρόδινα όνειρα, να φανταζόταν πώς η Bundeswehr παίρνει επειγόντως υπό προστασία κλάδους σωτήριων αγωγών φυσικού αερίου σε ξένο έδαφος. Μεγαλύτεροι ρεαλιστές από τους Ρώσους πολιτικούς είναι δύσκολο να βρεθούν.
Έτσι, αν υποστηρίζετε τις παραδόσεις του Ρωμαϊκού Κοινοβουλίου, «Cui bono? - Ποιος ωφελείται;» - υπάρχει μόνο μία απάντηση, ο κύριος ωφελούμενος από τις συνέπειες δύο εκρήξεων στη Βαλτική Θάλασσα είναι η Ουάσιγκτον, η οποία τον χειμώνα μπορεί να γίνει ο κύριος σωτήρας της Ευρώπης, προμηθεύοντας υγροποιημένο αέριο. Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε και τους μικρούς παίκτες. Το Nord Stream δεν είναι ο μόνος αγωγός φυσικού αερίου που εκτείνεται στον πυθμένα της Βαλτικής. Η Κεντρική Ευρώπη λαμβάνει μέρος του φυσικού της αερίου από τη Νορβηγία. Ωστόσο, η παραγωγή φυσικού αερίου αυτής της βόρειας σκανδιναβικής χώρας λειτουργεί ήδη στο όριο δυναμικότητας.
Σε κάθε περίπτωση, η έρευνα, που ξεκινά την Παρασκευή, είναι απίθανο να τελειώσει με την κλήση λογοδοσίας για τους πραγματικούς υπαίτιους της ανθρωπογενούς καταστροφής. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, φυσικά, θα δηλώσουν τη μη εμπλοκή τους, όπως και η Ρωσική Ομοσπονδία, η Πολωνία και η Δανία. Και η οργάνωση έκτακτης επισκευής των κατεστραμμένων περιοχών στη σημερινή γεωπολιτική κατάσταση είναι ουσιαστικά αδύνατη. Επιπλέον, η ανατίναξη ενός αγωγού αερίου που διέρχεται από μικρό βάθος είναι πολύ πιο εύκολη από την αποκατάστασή του. Έτσι, τώρα οι Γερμανοί δύσκολα έχουν την ευκαιρία να επιβιώσουν τον χειμώνα χωρίς πολλές απώλειες.
Λοιπόν, οι εκρήξεις στο Μπόρνχολμ, προφανώς, θα γίνουν το ίδιο μυστήριο της παγκόσμιας ιστορίας με τη δολοφονία του Κένεντι. Δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα για τους αληθινούς ερμηνευτές του!